Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-

فرزانه سيفي‌تبار رييس اداره سوادآموزي استان  با بيان اين مطلب که ارزش ذاتي اقدامات و گام‌هاي تاثيرگذار در ارتقاي سطح آگاهي و دانش عمومي در سطح شهرستان‌ها، نواحي، مناطق و جامعه هدف 10 الي 49 سال عيان، مشهود و نمايان است گفت : سال گذشته با اجماع همه‌جانبه‌ي دستگاه‌هاي مرتبط، حمايت‌هاي ارزشمند استاندار محترم به عنوان رئيس شوراي پشتيباني و هدايت هدفمند مدير کل ساعي و پرتلاش آموزش و پرورش استان و اصحاب تعليم و تربيت، موفقيت‌هاي خاصي در عرصه‌هاي مختلف سوادآموزي حاصل گرديد که تاثيرات شگرف آن در کاستن از آسيب‌هاي اجتماعي، تقويت بنيان خانواده، احيا و ارتقاي رونق توليد در مراکز يادگيري محلي را به ارمغان آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رييس اداره سوادآموزي استان نتايج ارزيابي که در سال گذشته در مجموع امتيازات مربوط به کل شاخص و آيتم‌هاي تاثيرگذار حوزه سوادآموزي اعلام گرديد را رتبه خوب و قابل تقدير اعلام نمود و تاکيد داشت که اين مهم نتيجه برنامه‌ريزي و ماحصل اجراي برنامه‌هاي ريشه‌اي و عملياتي نمودن سياست‌هايي است که مورد توجه و اجماع استاني قرار داشت، ضمن اينکه در ﻣﺆلفه تحت پوشش قرار دادن جامعه هدف و با سواد نمودن بي‌سوادان و کم‌سوادان در 6 مرحله پياپي معاونت سوادآموزي استان با همکاري و تلاش‌هاي جهادي آموزش و پرورش شهرستان‌ها، نواحي و مناطق موفق گرديد رتبه اول را در بين استان‌هاي کشور احراز نمايد.

اين مقام ﻣﺴﺆول تشريح کرد: با اينکه در برخي از شهرستان‌ها و مناطق در اثر زلزله ويرانگر سال 96 زيرساخت‌هاي آموزشي شرايط مطلوب را دارا نبودند؛ اما با مديريت بحران بعد از وقوع زلزله و بسيج همه امکانات برنامه‌هاي سوادآموزي احيا و فرايند جذب، نگه‌داشت، آموزش و ارزشيابي ادامه پيدا کرد به نحوي که حجم تخصيصي در سال گذشته در مجموع دوره‌هاي سوادآموزي، تحکيم و انتقال بيش از 105 درصد محقق گرديد.

وي افزود: علاوه بر آموزش سواد پايه، بر اساس اساسنامه سازمان نهضت سوادآموزي و با توجه به نياز جامعه، طرح کليد بهشت (آموزش عملي نماز) در سطح استان با کيفيت و رضايت خاطر در بين سوادآموزان دوره انتقال با موفقيت انجام پذيرفت، کما اينکه طرح ارزشمندicdl  (آموزش عملي رايانه) در نواحي سه‌گانه آموزش و پرورش شهر کرمانشاه اجرايي شد.

سيفي‌تبار ادامه داد: از اقدامات مهم حوزه معاونت سوادآموزي در سال گذشته تحقق عدالت آموزشي و تمرکز آموزش بي‌سوادان و کم‌سوادان در مناطق روستايي عشاير، حاشيه شهرها و جامعه هدف بهزيستي، کميته امداد حضرت امام (ره) و ندامتگاه‌ها بود که با اجراي طرح ارتقاي سطح سواد و آموزش زنان و دختران روستايي و عشاير براي اولين بار در استان تکميل گرديد.

رييس اداره سوادآموزي اجراي موفق طرح خواندن با خانواده، حلقه‌هاي کتاب و کتابخواني، مسابقات پرسش مهر رياست جمهوري و حمايت از کالاي ساخت ايران با پوشش حداکثري سوادآموزان و گسترش آموزش در مراکز يادگيري محلي با استفاده از ظرفيت دستگاه‌هاي مشارکت‌پذير را از شرايط ايجاد شده و برجسته در سال گذشته ذکر کرد.

وي در پايان اذعان داشت، برنامه‌ها، اهداف و سياست‌هاي سال جاري همانند امورات سال گذشته با حمايت کليه ظرفيت‌هاي موجود پيگير، اجرا و محقق مي‌گرد

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است

مهدی نوید ادهم   در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سیستان و بلوچستان، این استان را استانی با موقعیت استثنایی در نظام حکمرانی کشور عنوان کرد و گفت: این استان دارای فرصت‌ها و تهدیدهای متعددی است.

وی مهمترین فرصت‌های سیستان و بلوچستان را نیروی انسانی، منابع و تاریخ پر افتخار این استان بیان کرد و افزود: تهدید عدم توسعه یافتگی استان و رنج مضاعف مردم در این مقوله را نیز نباید فراموش کرد.

رئیس کمیسیون مدرسه یاری جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ادامه داد: آموزش و پرورش نقاط آسیب پذیری دارد که یکی از مصادیق آن در سیستان و بلوچستان فاصله معنادار شاخص‌های مختلف آموزشی و تربیتی با میانگین کشوری است.

وی بیان کرد: این کمیسیون با هدف کمک به شاخص‌های آموزشی و تربیتی و فضاها، کارگروه خاص سیستان و بلوچستان را تشکیل داده و به دنبال بهره‌گیری از ایده‌ها، اندیشه‌ها، افکار و برنامه‌های همه صاحب نظران در مسیر توانمندسازی نیروی انسانی و کمک به مدارس این استان خواهد بود.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: یکی از بدیهیات در مسیر تحقق اهداف مدرسه یاری، لزوم هماهنگی و برنامه‌ریزی برای ورود خیرین و گروه‌های جهادی در مناطق و شهرستان‌ها با هدف رعایت عدالت در این مقوله خواهد بود.

وی گفت: موضوع مهم و مورد انتظار خیرین در هر منطقه و شهرستانی، مشارکت، همراهی و پای کار بودن مردم در کنار آنان خواهد بود تا مقوله حضور خیرین عزیز اثربخش‌تر از گذشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد