Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه امام راحل به مسئله ارتباط سیاست و دیانت حیات تازه بخشید، گفت: دست‌اندرکاران فعلی نظام از قوای سه‌گانه گرفته تا سایرین وظیفه‌دارند که همچون امام راحل ساده زیستی را سرلوحه کار خود قرار دهند. ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ استانها نظرات - اخبار استانها -

آیت‌الله سید هاشم بطحایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم،‌ با بیان ویژگی‌های امام خمینی(ره) اظهار داشت: علمیت بالا، نداشتن هوای نفس و ساده زیستی ازجمله ویژگی‌های مهم امام راحل در دوران زندگی‌شان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی ساده زیستی امام راحل گفت: بعد از انقلاب تصور می‌رفت که ایشان رهبر انقلاب شده و در کاخ زندگی خواهد کرد، برخلاف چنین تصوری در جماران در منزل بسیار ساده‌ای که برای خودشان هم نبود زندگی کردند.

وی بیان کرد: در زندگی امام خمینی(ره) هیچ‌گاه آثار تجمل دیده نشد و باید گفت دقیقاً سیره پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین(ع) را به کاربست و یکی از دلایل موفقیت ایشان این بوده که در قالب سیره رسول اکرم(ص) زندگی می‌کردند.

آیت‌الله بطحایی ابراز کرد: قبل از پیروزی انقلاب و در دوران پهلوی دیانت از سیاست دو خط جدای از هم تلقی می‌شد اما یکی از ابتکارات امام راحل بعد از ولایت ائمه اطهار(ع) این بوده که دیانت از سیاست را جدا ندانست.

 عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه دیانت در مملکت‌داری رضاشاه نقشی نداشت، ادامه داد: شاهان پهلوی دین را در زاویه زندگی قرار داده و جدایی دین از سیاست را جولانگاه خود قرار داده بودند. رضاشاه به تبعیت از آمریکا، اسرائیل و انگلیس حتی رسماً اعلام کرد مذهب در سیاست من نقشی ندارد.

برگزاری آئین‌های بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) در شهرهای 42 گانه آذربایجان غربیخوزستان| امام خمینی (ره) پایه گذار مقابله با اسلام آمریکایی بودآیت‌‌الله ‌اختری‌: نهضت امام خمینی (ره) چالشی 40 ساله در دل استکبار ایجاد کرده است

وی به بیان دیدگاه حضرت امام(ره) درباره نقش دیانت و سیاست در زندگی انسان پرداخت و گفت: امام راحل گفتند دیانت بی‌سیاست یعنی جسم بدون روح، امام خمینی(ره) سیاست دین را به خودش برگرداند به این معنا که باید امور نظامی، ‌اجرایی، قضایی و... در قالب دیانت و کتاب و سنت اجرا شود به‌عبارت‌دیگر سیاستی که تزویر در آن نباشد و کلاه بر سر گذاشتن و اذیت دیگران نباشد دیانت است.

آیت‌الله بطحایی با تأکید بر اینکه امام راحل به مسئله ارتباط سیاست و دیانت حیات تازه بخشید، افزود: دست‌اندرکاران فعلی نظام از قوای سه‌گانه گرفته تا سایرین وظیفه‌دارند که همچون امام راحل که با توان روحی و ساده زیستی خود انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و رهبری کرد، ساده زیستی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ملت‌ها پیامبران و حتی ائمه اطهار(ع) را رها کردند و کار به‌جایی رسید که امام عصر(عج) در غیبت به سر برد، اما در ایران اسلامی مردم نسبت به امام راحل این‌گونه نبوده و وفاداری خود را به کسی که معصوم نبوده ونیست و نایب امام (ع) هست را به اثبات رساندند.

آیت‌الله بطحایی در پایان تأکید کرد: اگر امام راحل نبود انقلاب ایران به نتیجه نمی‌رسید و سکولار و لائیک دوباره انقلاب ایران را به دوران قبل از آن برمی‌گرداندند درنتیجه باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا این انقلاب به دست صاحب اصلی آن برسد، اگر خون شهدا ضایع شود پاسخگوی آن خود مسئولان هستند.

انتهای پیام/ ت

R7854/P1336/S6/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۴۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در آیین عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) که با حضور جمعی از ائمه جماعات مساجد، استادان و طلاب حوزه‌های علمیه و دیگر اقشار مردم در مسجد احمدیه و حوزه علمیه آیت‌الله حیدرعلی جلالی‌خمینی رحمت‌الله علیه در منطقه نارمک برگزار شد، با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: تداوم حرکت مکتب نورانی و مقدس تشیع با اقدامات و مجاهدت امام باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) محقق شد. امروزه نیز مراجع تقلید و علمای شیعه و طلاب در همان مسیر گام برمی‌دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: گسترش مکتب تشیع در طول تاریخ با مجاهدت و ایثار و حتی شهادت روحانیون محقق شده و این مسیر نورانی، همچنان نیازمند چنین مجاهدت ها و ایثار هوایی است. همچنان که در اتفاقات مختلف انقلاب اسلامی، شاهد حضور مجاهدانه علما بودیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با هدایت‌های حکیمانه خویش، زمینه‌ساز تداوم حرکت آغاز شده توسط امام خمینی(ره) شده‌اند. در تهران نیز همیشه شاهد حرکت انقلابی علما بودیم که حضرت آیت الله جلالی خمینی(ره) از جمله برجسته‌ترین علمای انقلابی بودند و همین مجلس نورانی به مناسبت شهادت امام صادق علیه السلام که سابقه بسیار طولانی در شرق تهران دارد، از ابتکارات مرحوم آیت‌الله آقای جلالی‌خمینی است. ایشان موسس ده‌ها مسجد و حوزه علمیه بودند.

وی گفت: درباره دروغ‌های آمریکایی‌ها در حوزه حقوق بشر نیز بارها امامین انقلاب سخن گفته‌اند که با اتفاقاتی که در دانشگاه‌های آمریکا رخ داد، مظلومیت حقوق بشر در جهان امروز از یک سو و حقیقت دکترین نظام جمهوری اسلامی، از سوی دیگر، مشخص شده است. البته رسانه‌های دنیا در سلطه غربی‌ها است اما الحمدالله به برکت خون شهدای جریان و جبهه مقاومت، صدای رسای نظام جمهوری اسلامی به گوش ملت‌های آزاده و ظلم‌ستیز جهان رسیده است.
در این آیین، جمعی از ذاکران و مداحان اهل بیت علیهم‌السلام مدیحه‌سرایی کردند. برپایی این مراسم در مسجد احمدیه سابقه طولانی دارد و مرحوم آیت‌الله حاج حیدرعلی جلالی‌خمینی، فقیه فقید و وصی امام خمینی(ره) موسس آن بودند.

منبع: خبرگزاری ایرنا