Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شورای نگهبان در بیانیه‌ای ۱۴ و ۱۵ خرداد را گرامی‌داشت. متن این بیانیه به شرح ذیل است:

امام خمینی (ره) یک حقیقت همیشه زنده است.

«امام خامنه‌ای»

بی‌تردید ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ نقطه عطفی در تاریخ پرفراز و نشیب یکصد ساله اخیر ایران اسلامی به شمار می‌آید. چرا که در این روز آئینه‌ای تمام نما از مفهوم بلند حریّت و تابلویی کم‌نظیر از طریق زلال حقانیت، روی در نقاب خاک کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخن از پیشوای آزادگان جهان و رهبر ایمانیان، وحید عصر و یگانه قرن، مُجَدِّد ملّت و مُقَوِّم امّت، حضرت آیت‌الله العظمی امام روح‌الله الموسوی الخمینی (ره) است.

بزرگ مردی پاک نهاد و روشن ضمیر از تبار سلسله جنبان غدیر و عاشورا. بت‌شکنی که در نیمه خرداد بیش از نیم قرنِ پیش و به تأسّی از ابراهیم خلیل (ع)، در شب تار و سیاه ملت، با دلی پرامید، اما بی‌باک، به نبرد طاغوتیان ظلم‌گسترِ ستم‌پیشه، شتافت و چنان نهالی مستحکم نشاند که از پی آن و ۱۵ سال بعد در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، بنیان ۲۵۰۰ ساله‌ی سراسر سیه روزی و تیره بختی را در هم پیچیده و برای همیشه به زباله‌دان تاریخ سپرد.

اینک و پس از گذشت بیش از سه دهه از عروج ملکوتی حضرت روح خدا (ره) و چهل سال از افشاندن شجره طیبه انقلاب اسلامی و در طلیعه ورود به دهه‌ی پنجم عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی، بیش از پیش آشکار و عیان شده که چگونه تقدیر الهی با کشف خبرگانی، سبب گشت در بحبوهه جانکاه فقدان آن پیر مراد سفر کرده، خمینی دیگری همچون حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، سکان کشتی انقلاب اسلامی را چونان سدّ سدید و بنیان مرصوصی در دست گرفته و آن را به سوی آرمان پیوسته بشر براند.

شورای نگهبان ضمن بزرگداشت نام و یاد امام عزیز (ره) و همچنین گرامی‌داشت یاد و خاطره قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و شهدای مظلوم و گلگون کفنش، امیدوار است طریق و سلوک خمینی کبیر (ره) و خلف صالحش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی همواره و در همه امور سرلوحه و سرمشق مسئولان و صاحب منصبان نظام جمهوری اسلامی ایران در هر پست و مقام باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی شورای نگهبان امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۴۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای

رئیس دانشگاه معارف اسلامی گفت: همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در قم برگزار خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام والمسلمین شاکری ظهر امروز در نشست خبری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای که سالن جلسات دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نسبت به شخصیت مقام معظم رهبری غفلت جدی داشته‌ایم، مطرح کرد: مقام معظم رهبری در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط‌گیری بالایی دارند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش امام را گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولان استانی برگزار شده است که حدود 80 مقاله از این بستر دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 146 مقاله پذیرش شده است، خاطرنشان کرد: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان یک جلد از آن‌ها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه همایش چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مهمانان ویژه این همایش نیز آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان از اعضای بیت مقام معظم رهبری خواهند بود.

وی اظهار داشت: این همایش در سالن شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • آیا می شناسیدش؟
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • توصیفات مجمع روحانیون مبارز از عروس ارشد امام (ره) /تسلیت به سیدحسین خمینی و خواهرش
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی