Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@02:08:29 GMT

شورای زکات در روستاهای گلستان تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۷۴۹۸۳

شورای زکات در روستاهای گلستان تشکیل شد

عباسی از تشکیل شورای زکات برای دریافت وجوهات مردمی خبر داد و گفت: کمیته امداد دبیری زکات را برعهده دارد و دریافت کننده زکات نیست.

«عباس عباسی» در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهار کرد: بحث زکات در محصولات گندم، جو، کشمش و خرما مطرح است و در استان گلستان بیشتر زکات را از محصولات گندم و جو داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون مشارکت‎های مردمی کمیته امداد گلستان ادامه داد: این محصولات باید به حد نصابی برسد که به آن زکات تعلق بگیرد و در این خصوص در غلات باید به حدود 850 کیلو گرم برسد تا به آنزکات تعلق گیرد.

 

عباسی افزود: مقدار زکاتی به غلات تعلق می‎گیرد در سه دسته تقسیم شده و زراعتی که با آب رودخانه و باران آبیاری می‎شوند به میزان یک دهم، و زمین‎هایی که برای آبیاری آب خریداری می‎کنند به میزان یک بیستم زکات به این اراضی تعلق می‎گیرد.

 

وی بیان کرد: محصولاتی که به هر دو طریق آبیاری می‎شوند نیمی از آن یک دهم و نیمه دیگری از آن یک بستم زکات به آن تعلق خواهد گرفت.

 

معاون مشارکت‎های مردمی کمیته امداد گلستان افزود: در بحث دام نیز به ازای هر 40 گوسفند یک گوسفند زکات تعلق می‎گیرد و برای 201 گوسفند سه گوسفند، به ازای 301 گوسفند چهار گوسفند و به ازای 400 راس به بالا به ازای هر 100 راس یک گوسفند زکات دارد.

 

عباسی با بیان اینکه برای دام‎های سنگین مثل گاو نیز به ازای هر 30 راس یک گوساله دو ساله است، افزود: در بحث شتر نیز به 12 مورد پیش بینی شده است که برای مثال به ازای هر پنج شتر یک گوسفند، 10 شتر دو گوسفند و ... زکات نیاز است پرداخت شود.

 

وی گفت: در طلا به ازای هر 15 مثقال طلا، یک مثقال طلا در نظر گرفته شده است.

 

معاون مشارکت‎های مردمی کمیته امداد گلستان تاکید کرد: در همه روستاهای استان شورای زکات را تشکیل دادیم و کمیته امداد دریافت کننده زکات نیستیم و دبیری زکات را برعهده دارد و شماره حساب 0111804689008 نزد بانک مالی، شماره کارت مجازی 6037991899970226 نزد بانک ملی و  اپلیکیشن ثنا نیز برای این منظور در نظر گرفته است.

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی روز قدس روز قدس امام خمینی ره فلسطین ارتحال امام ره خبرگزاری شبستان دهه کرامت راهپیمایی روز جهانی قدس استان بوشهر زکات فطریه پرداخت زکات شورای زکات زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۴۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه

به گزارش خبرنگار مهر، عباس روشن ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این نهاد در راستای توانمند سازی خانوارهای مددجویی، نگاه ویژه ای به تأمین آسایش، شرایط آتی و نیز پایداری درآمد آنها دارد، اظهار داشت: در این راستا با پرداخت حق بیمه مددجویان واجد شرایط به سازمان تأمین اجتماعی، بیمه شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی نظیر بازنشستگی، فوت و یا از کار افتادگی بهره مند شوند.

وی افزود: پرداخت حق بیمه بازنشستگی جهت دو گروه از مددجویان شامل گروه زنان سرپرست خانوار شهری بین ۴۵ تا ۵۰ سال و مجریان طرح‌های اشتغال فعال که سرپرست خانواده و مستمری بگیر این نهاد باشند صورت می‌پذیرد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: پرداخت حق بیمه از ناحیه کمیته امداد به سازمان تأمین اجتماعی تا زمان مددجو بودن و نیز فرارسیدن سن بازنشستگی فرد مشمول (زنان ۵۵ سال و مردان ۶۰ سال) به مدت حداکثر ۱۰ سال ادامه می‌یابد و پس از آن از تحت پوشش خارج می‌شوند چرا که دیگر خودشان حقوق بگیر تأمین اجتماعی هستند.

روشن بیان داشت: بر همین اساس در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۲۲ نفر پس از ۱۰ سال سابقه بیمه با رعایت شرایط سنی، بازنشسته و از مستمری بازنشستگی بهره‌مند شدند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بابت حق بیمه‌های اجتماعی مددجویان در سال ۱۴۰۲ مبلغی بیش از هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اختصاص و به شعب تابعه سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

کد خبر 6093084

دیگر خبرها

  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل
  • افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است