Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا طیب طاهر، دبیر کمیته علمی ستاد استهلال استان خوزستان وابسته به دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه ستاد استهلال شهرستان دزفول با حدود ۲ دهه فعالیت یکی از ستاد‌های با سابقه و قوی است، گفت: ۱۰ گروه رصد شامل؛ ۴۰ عضو متخصص با استفاده از حدود ۵ تلسکوپ و ۵ دوربین دوچشمی رصد ماه شوال را در عصر امروز، سه شنبه آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ۲ گروه در اهواز، ۲ گروه در لالی، یک گروه در آبادان و یک گروه در خرمشهر نیز همزمان با سراسر کشور رصد ماه شوال در عصر امروز انجام می‌دهند.

طیب طاهر در خصوص رصد هلال ماه در روز دوشنبه افزود: هلال ماه شوال از ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه عصر دوشنبه ۱۳ خرداد از نظر نجومی آغاز شده و از نظر نجومی ماه رمضان به پایان رسیده است، ولی با توجه به اینکه ملاک ما برای شروع ماه‌های قمری محاسبات نجومی صرف نیست و باید در نخستین غروب خورشید پارامتر‌های هلال ماه بررسی شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در غروب دوشنبه هلال ماه همزمان با خورشید غروب کرد و سن هلال ماه ۶ ساعت بود که از رکورد جهانی پایین‌تر بود، به همین دلیل در تمام پهنه کشور رؤیت هلال ماه غیر ممکن بود و رصد منتفی شد.

دبیر کمیته علمی ستاد استهلال استان خوزستان وابسته به دفتر مقام معظم رهبری در خصوص رصد هلال ماه در روز سه شنبه نیز اذعان داشت: در غروب روز سه شنبه سن هلال ماه ۳ ساعت است که ارتفاع هلال ماه در پهنه خوزستان و دزفول بین ۱۱ تا ۱۲ درجه ارتفاع دارد و از نظر درخشندگی فاز ماه به حدود ۱،۹۸ یا ۲ می‌رسد که فاز مناسبی برای رصد است.

رضا طیب طاهر اظهار کرد: اگر شرایط جوی در دزفول خوب باشد و گردوخاک نداشته باشیم هلال ماه برای دقایقی با چشم غیر مسلح نیز قابل مشاهده است ضمن اینکه از ابزار نیز برای رؤیت ماه استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/گ

هلال ماه شوال زیر ذره بین گروه‌های ستاد استهلال ماه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۵۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به گورستان باستانی خالد نبی (عکس)

عصر ایران -  خالد نبی یا خالد بن سنان پیامبری بوده که قبل از ظهور پیامبر اسلام مردم منطقه را به مسیحیت دعوت می‌کرده و جزو پنج پیامبر تبلیغی بین حضرت عیسی  و حضرت محمد بوده است.

در کتاب ناسخ التواریخ آمده است که، خالد بن سنان شش هزار و یکصد و بیست و سه سال بعد از به دنیا آمدن آدم و در سال ۵۳۰ میلادی به مقام نبوت رسیده و مردم زمان خود را به شریعت «اسماعیل ذبیح اله» دعوت می‌کند. او در سرزمین عدن که در یمن می‌باشد، می‌زیسته و از قبیلهٔ «بنی عبس بغیض» بوده‌است. در آن زمان در ایران، خسرو انوشیروان پادشاهی می‌کرد و آیین زرتشت مذهب رسمی اکثر ایرانیان بود. فاصلهٔ زمانی بین ظهور خالدنبی و ولادت محمد چهل سال است. به طوری که دختر خالد نبی در دوران پیری با محمد دیدار می‌کند و به آیین اسلام ایمان می‌آورد. در حدیث آمده‌است که پیغمبر به او فرمود: «مرحبا بإبن اخی».

گورستان خالد نبی  قبرستان خالد نبی در شهر گنبد به سنگ‌ قبرهایش مشهورش است. این قبرستان در ارتفاعات کوهستانی استان گلستان، کمی با فاصله از زیارتگاه خالد نبی، روی یکی از تپه‌های بی‌شمار این منطقه، تندیس‌های سنگی زیادی را به شکل پراکنده در کنار خود جمع کرده است.    برای دیدن بهتر عکس ها روی آن کلیک کنید عکس ها: محمد آریان نیا     

 

 

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پيامبران مدفون در ايران گورستان و زیارتگاه خالد نبی (عکس) این گورستان باستانی برای شیطان پرستان نیست! / آتش سوزی متعصبانه در یک اثر ملی (+فیلم)

دیگر خبرها

  • ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • پهلوان بودن واژه ایست بینهایت
  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ببینید | نخستین بنای مذهبی ایرانیان
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • سفر به گورستان باستانی خالد نبی (عکس)
  • نخستین بنای مذهبی ایرانیان + فیلم