Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@03:17:40 GMT

دکترین مقاومت حضرت امام (ره) برگرفته از متن اسلام

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۷۶۹۸۷

دکترین مقاومت حضرت امام (ره) برگرفته از متن اسلام

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی: دکترین مقاومت حضرت امام خمینی(ره) برگرفته از متن دین اسلام است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حسین رویوران کارشناس و تحلیلگر در گفتگو با تیتر امشب گفت: امام (ره) مبتکر دکترین مقاومت و ارتباط با مردم و امت بود.
وی افزود: حضور مردم و امت در صحنه انقلاب را نگه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین رویوران گفت: الگوی امام بحث امت را وارد عرصه ادبیات سیاسی کرد. دفاع از مظلوم مردم فلسطین در رابطه با امت تعریف می شود.
وی با تاکید بر اینکه مقاومت در منطقه الگو شده است، افزود: توان انقلاب اسلامی در حوزه علمی، فرهنگی و حتی نظامی صاحب نوآوری است.
رویوران با بیان اینکه صهیونیست ها دیگر توان جنگی از چند روز بیشتر را ندارند، گفت: مقاومت در لبنان از توان بازدارندگی برخوردار شده است. وی با اشاره به فرایند استقلال گفت: استقلال متکی به حوزه نظامی، اقتصادی و سیاسی است. اقتصاد مقاومتی یعنی استقلالی که هیچ کشوری نتواند بر آن فشار وارد کند.  فضائلی کارشناس و تحلیلگر در گفتگوی تلفنی گفت: نتیجه و محصول مقاومت در منطقه دستاورد دولت مقاومت است.
وی افزود: مقاومت هزینه هایی دارد و ما در 40 سال گذشته هزینه آن را پرداخت کردیم.
فضائلی گفت: کشورهایی که تسلیم استکبار شده اند امروزه وضعیت چندان مناسبی ندارند.
وی با اشاره به تسلیم محض آل سعود در مقابل آمریکا، افزود: ما به آشکار می بینیم که مقامات آمریکایی چگونه با سعودی ها برخورد می کنند.
فضائلی گفت: ما باید محاسبات درستی از رقیب داشته باشیم اگر این محاسبه از قدرت دشمن درست و واقعی  نباشد در تصمیم دچار اشتباه خواهیم شد.  سیدرضا صدرالحسینی کارشناس و تحلیلگر گفت: از دکترین مقاومت حضرت امام(ره) دهها استراتژی استخراج می شود.
این کارشناس و تحلیلگر با بیان تعریفی از مقاومت گفت: اندیشه حضرت امام برگرفته از آیات صریح قرآن درباره موضوع مقاومت، تاریخ، سیره و سنت پیامبر و ائمه و تجربه بشری است.
او افزود: نخستین تجربه رهبری مقاومت امام(ره) در مقابل رژیم پهلوی است. امام موضوع مقاومت را یک امر تجربه شده در مقابل دشمنان در نظر گرفتتد و رهبر مقاومت شدند.
صدرالحسینی با بیان اینکه  مقاوت را حضرت امام بر اساس نص قران در دستور کار خود قرار دادند، افزود: حضرت امام بر اساس همین موضوع مقاومت در مقابل انواع دشمنی ها در زمان جنگ و تحریم های اقتصادی که از بهمن 57 آغاز شد ایستادگی کردند.
او به بیانات امروز مقام رهبری درسی امین سالروز رحلت حضرت امام مبنی بر نگه داشتن روحیه مقاومت گفت: مقاومت در مقابل دشمنی ها و تحریم ها از روز اول انقلاب باعث شده امروز ما در علوم مختلف و اقتصاد به رشد قابل توجهی برسیم.
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: مقاومت یعنی نیروی بازدارندگی در مقابل زورگویی. 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ارتحال امام اندیشه امام 14 خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۶۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حب به اهل بیت(ع) موجب تقریب مذاهب است

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا اقبال بهمنی بعدازظهر جمعه در جلسه تقریب دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به شهدای تقریب در کردستان اظهار کرد: شهید دکتر رمضان البیوتی بهار امسال در سنگر محراب و منبر به شهادت رسیدند و از علمای تقریبی کشور سوریه بودند که کتاب‌ها و تألیفات زیادی در راستای وحدت جامعه اسلامی و مبارزه با افراطی‌گری داشتند.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم گفت: همیشه ارائه علم و دانش اگر با عشق و محبت توأم باشد بیشتر در دل‌ها جا می‌گیرد به طوری که اکثر علمای ما تلاش کردند علم و دانش را در قالب شعر و ذوق و عشق و محبت و عرفان ارائه دهند.

ماموستا بهمنی گفت: در مورد ابعاد تقریب از دیدگاه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، روایتی است که شخصی از حضرت فرمودند آیا نماز خواندن پشت سر عالم اهل سنت درست است یا نه؟ ایشان پاسخ دادند: اگر کسی پشت سر عالم اهل سنت نماز بخواند انگار پشت سر پیامبر (ص) نماز خوانده است.

وی در ادامه به ابعاد تقریبی امام شافعی اشاره کرد و بیان داشت: حضرت امام شافعی هم دوره خلافت عباسیان بوده که تبلیغات زیاد و گسترده‌ای بر ضد اهل بیت علیه السلام می‌شد و هر کسی که به اهل بیت محبت نشان می‌داد به او می‌گفتند این فرد رافضی است و از دین خارج شده است.

ماموستا بهمنی عنوان کرد: در آن زمان حضرت امام شافعی خیلی محبت به اهل بیت علیه السلام داشتند و ایشان در مقابل کسانی که به او توهین می‌کردند می‌گفتند اگر حب به اهل بیت پیامبر اکرم رافضی گری است پس به همه انسان‌ها و جن‌ها اعلام کنید که امام شافعی رافضی است و این دیدگاه تقریبی است یعنی حب به اهل بیت نباید باعث اختلاف باشد بلکه باید باعث تقریب باشد.

منتخب مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به دیدگاه تقریبی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: سالهای پیش سوالی از معظم له مطرح شد که آیا توهین کردن به امهات المومنین جایز است یا نه؟ در اینجا فتوایی از سوی مقام معظم رهبری صادر شد که توهین به زوجات پیامبر بزرگوار اسلام حرام شرعی است که این یک دیدگاه تقریبی است.

کد خبر 6095803

دیگر خبرها

  • چهارمحال و بختیاری سوگوار شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • از بقیع صدای گریه می‌آید
  • سند تحول بنیادین مجموعه اقدامات برای خوشبختی فرزندان است
  • حب به اهل بیت(ع) موجب تقریب مذاهب است
  • دولت نتانیاهو در حال سقوط است/ نیروهای حماس به مقاومت خود ادامه دهند
  • حب به اهل بیت موجب تقریب است
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • پنالتی استقلال مقابل تراکتور سوخت؟ | کارشناس داوری نظر می دهد
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند