Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین اختتامیه جزء‌خوانی و ختم قرآن کریم در مصلی نماز جمعه بندر مرزی آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، آیین اختتامیه جزء‌خوانی و ختم قرآن کریم عصر امروز(سه‌شنبه، ۱۴ خرداد) با حضور جمعی از روزه‌داران، قاریان، حافظان، فعالان عرصه قرآنی، مسئولان و دست‌اندرکاران این برنامه فرهنگی در مصلی نماز جمعه آستارا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در اختتامیه این آیین نورانی جزء سی قرآن کریم توسط قاریان خوش صدای آستارایی تلاوت شد که صدای دلنشین و روحبخش قرآن فضای معنوی را به مصلی بخشید.

 

«حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا» در این آیین معنوی اظهارکرد: برگزاری اینگونه محافل نورانی فرصت خوبی  برای انس بیشتر مردم با کتاب آسمانی است.

 

امام جمعه بندر آستارا برگزاری این مراسم‌های معنوی را باعث ترویج و اشاعه فرهنگ ناب قرآنی در جامعه دانست و خاطرنشان‌کرد: در برنامه روزانه خود تلاوت قرآن را داشته باشیم و با این کتاب آسمانی انس بگیریم.

 

وی تصریح‌کرد: اگر به فرموده‌ها و دستورات قرآن کریم عمل کنیم در دنیا و آخرت به سعادت می‌رسیم.

 

حجت‌الاسلام حافظ‌نیا با اشاره به اینکه عمل به فرهنگ قرآنی تنها راه برون‌رفت از مشکلات موجود جامعه است، گفت: انس با قرآن و مفاهیم ارزشمند آن، کلیدی برای گشایش دل‌های قفل شده، نوری برای دل‌های تاریک و داروی شفابخشی برای دل‌های بیمار است.

 

شعرخوانی محمد احسان منتظری خردسال چهار ساله، اجرای گروه تواشیح دارالقرآن المهدی(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) در وصف آقا امام زمان و امام خمینی(ره)، تجلیل از حافظان، مقام‌آوران و قاریان قرآن کریم، قدردانی و تجلیل از عوامل اجرایی، اهدای هزینه سه سفر به کربلای معلی و هشت سفر به مشهد مقدس و همچنین اهدای ۲۸ هدیه نقدی و غیرنقدی به قید قرعه به شرکت‌کنندگان پایان بخش آیین اختتامیه جزء‌خوانی و ختم قرآن کریم در مصلی نماز جمعه بندر آستارا بود.

 

به گزارش شبستان، آیین جزء‌خوانی و ختم قرآن کریم که به همت ستاد نماز جمعه و موسسه دارالقرآن المهدی(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) در طول ماه رمضان برگزار شد، حضور نوجوانان و جوانان در این مراسم معنوی از امتیازات ویژه ترتیل‌خوانی و ختم قرآن کریم در مصلی نماز جمعه آستارا بود بطوریکه بیشتر افراد حضور یافته در این مراسم از نوجوانان بودند.

 

مردم مرزنشین آستارا هر ساله در این ماه مبارک رمضان با حضور در مصلی نماز جمعه هر روز یک جزء از کاملترین کتاب آسمانی را با تلاوت قاریان برتر شهرستانی زمزمه می‌کنند.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام خمینی ره راهپیمایی روز قدس سالگرد ۱۴ خرداد استان بوشهر روز قدس مقام معظم رهبری خبرگزاری شبستان ۱۴ خرداد ارتحال امام ره راهپیمایی روز جهانی قدس جزء خوانی قرآن مصلی نماز جمعه بندر آستارا ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۷۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی

نمایندگان کشورمان در شصت و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته اعزام و دعوت از قاریان و حافظان قرآن کریم اعلام شد.

در شصت و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی علاوه بر دعوت از شرکت‌کننده رشته قرائت تحقیق که به صورت یک سنت هر ساله صورت می‌گرفت، امسال برای اولین بار از شرکت‌کننده رشته حفظ کل قرآن کریم نیز دعوت شد.

بر همین اساس در رشته قرائت تحقیق حمیدرضا نصیری و در رشته حفظ کل قرآن کریم محمدرضا زاهدی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی خواهند بود.

این دو قاری و حافظ قرآن کریم در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که سال گذشته در استان خراسان شمالی و شهر بجنورد برگزار شد، رتبه‌های دوم رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم را دریافت کردند

حمیدرضا نصیری، مهندس کامپیوتر در خانواده قرآنی متولد شد. در جلسات عمومی و سنتی قرآن این شهر حضور پیدا کرد و از همین طریق استعداد او در زمینه قرائت قرآن، مشخص شد. این قاری ممتاز کشورمان از محضر اساتید پیشکسوت قرآنی زنجان چون «محمود رنگرز» بهره برده است. اساتیدی همچون احمد ابوالقاسمی، محمدحسین سعیدیان و سیدمحسن موسوی‌بلده در این دوره بیشترین تأثیر را بر تلاوت این قاری ممتاز گذاشتند.

محمدرضا زاهدی علاوه بر شناخته شدن در زمینه حفظ قرآن کریم، به عنوان یک قاری نیز شناخته می‌شود. او متولد شهریورماه ۱۳۸۱ در تهران است سعید حاجیان، حافظ، قاری و مدرس قرآن کریم یکی از اصلی‌ترین استادان محمدرضا زاهدی در دوران یادگیری قرآن کریم بوده است. او سال ۱۳۹۷ در حالی که ۱۶ سال سن بیشتر نداشت در بیست‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی در امارات در بخش حفظ حضور یافت و در پایان موفق به کسب رتبه خاصی نشد. شاید بهترین رتبه این حافظ کل قرآن همان رتبه دوم مسابقات سراسری قرآن کشورمان در سال ۱۴۰۲ و در چهل و ششمین دوره باشد.

یادآور می‌شود مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در دو مرحله مقدماتی (مجازی) و نهایی (حضوری) برگزار می‌شود، سبکی که ایران طی سال‌های اخیر مبدع آن بوده است. این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود.

آخرین قاری ایرانی که حائز رتبه نخست این مسابقات شده، حامد علیزاده در سال ۱۳۹۶ بود. قاریان ایرانی علاوه بر دریافت چندین رتبه نخست، صاحب چندین رتبه دوم، سوم و چهارم در کهن‌ترین مسابقات بین‌المللی قرآن جهان اسلام شده‌اند. سال گذشته و در شصت و سومین دوره این مسابقات علیرضا بیژنی که همراه با امین پویا به عنوان استاد راهنما عازم این مسابقات شده بود، موفق به دریافت رتبه دوم شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن