Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: رمضان، ماه اوج بندگی و عبودیت، عبادت و روزه داری، نخوردن و نیاشامیدن، ماهی که دلخوشی بندگان گناهان کار برای طلب بخشش و مغفرت و زدودن غبار از روح و جان بود بالاخره به ایستگاه پایانی خود رسید. رمضان فرصتی مناسب برای بازآفرینی روح و جان مؤمنان بود که امروز به ایستگاه پایانی خود که همان عید بندگی و عبودیت است، رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عیدی که برای بسیاری که از فرصت این ماه برای طلب خودسازی استفاده کرده اند شروعی جدید برای استمرار حرکت سازندگی خویش است.

امروز از همان ساعات اولیه صبح خیابان‌های شهرهای مختلف استان گیلان شاهد و شور نشاط دیگری بود چهره‌های بشاش گیلانیان نشان از یک ماه بندگی و رسیدن به اوج نقطه اتصال به خداوند بعد از روزها روزه داری و عبادت بود. صفوف به هم پیوسته نماز عید سعید فطر در شهرهای مختلف استان گیلان و خواندن نماز زیبای عاشقی و چشمان گریان برخی از نمازگزاران همه و همه حکایت از صیقل دادن روح و جان در ماه رحمت الهی است.

ماهی که دلخوشی بندگان خدا استغاثه و شب بیداری در شب‌های قدر برای بخشیده شدن و رقم زدن تقدیری جدید برای خود بود و امروز در ایستگاه پایانی بسیاری از آنها با دل‌های پاک از هر غباری و با چهره‌های بشاش، خود را برای شروع فصلی جدید در زندگی آماده می‌کنند. گویی همه منتظر همین ماه بودند که خود را از نو ساخته و تولدی دوباره را در عید سعید فطر جشن بگیرند. خیابان کناری مصلای امام خمینی (ره) در بلوار مدرس شهر رشت امسال نیز میعادگاه روزه داران بود. فرقی نمی‌کرد که آشنا باشی یا بیگانه در این روز همه خود را برادر و خواهر، دوست و آشنا و فامیل هم می‌دانند و فرارسیدن عید بندگی را به یکدیگر تبریک گفته و شیرینی و شکلات و به هم تعارف می‌کردند.

نباید اجازه دهیم دوباره غبار و غفلت و گناه بر دل و جانمان بنشیند

احمد عباسی یکی از نمازگزاران رشتی با خواندن این بیت شعر «صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت» به خبرنگار مهر می‌گوید: خوش به سعادت کسانی که از این فرصت یک‌ماهه برای تولدی دوباره استفاده کردند.

وی با بیان اینکه امروز بعد از یک‌ماه بندگی احساس می‌کنم که دوباره از مادر متولد شده‌ام، می‌افزاید: کاش روزمرگی‌های زندگی سبب نشود که این حس تغییر کند در طول سال تا ماه مبارک رمضان بعدی همین حس سبک‌بالی همراه همه ما باشد و اجازه ندهیم دوباره غبار گناه و غفلت بر لوح دل و جانمان بنشیند.

عباسی با اشاره به اینکه این ماه سبب نزدیکی همه به معبود یکتا شده بود، ادامه می‌دهد: باید ارتباط خود با خداوند را حفظ کنیم زیرا تنها اوست که در همه حال به فکر ما بوده و در سختی‌ها و مشکلات کمک حال ما است.

حس خوش قبولی در امتحان پایانی

در صومعه سرا نیز همانند سال‌های گذشته خیابان امام خمینی (ره) شاهد حضور گسترده نمازگزاران بود. همچنین نماز عید فطر در بسیاری از مساجد و ۲۴ بقعه متبرکه این شهرستان برپا شد.

نمازگزار جوان صومعه سرایی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار می‌کند: بعد از یک ماه بندگی و عبادت حضور در نماز عید فطر به من حال خوشی دارد حسی که قابل وصف نیست.

سمیه صبوری که روزه اولی است با بیان اینکه از اینکه امسال موفق شدم برای اولین بار به تکلیفم در ماه مبارک رمضان عمل کنم بسیار خوشحالم، می‌افزاید: احساس بزرگی می‌کنم.

سمیه حضور در نماز عید سعید فطر را مرحله پایانی یک ماه عبادت و بندگی عنوان و می‌گوید: اینکه بعد از یک ماه تلاش و کوشش برای نزدیکی به خدا و طلب بخشش کردن در مرحله پایانی نیز قبولی بگیریم حال بسیار خوشی دارد.

در سایر شهرهای استان گیلان نیز مساجد، خیابان‌ها و بقاع متبرکه صبح امروز شاهد حضور پرشور نمازگزاران برای برپایی نماز عاشقی و حضور گسترده روزه داران بعد از یک ماه بندگی بود.

کد خبر 4633596

منبع: مهر

کلیدواژه: نماز عید سعید فطر استان گیلان رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۸۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم به سخن شهید مرتضی مطهری مبنی بر اینکه شهدا شمع تاریخ‌اند، می‌سوزند تا راه را نشان دهند، اشاره کرد و گفت: برترین راه در عالم، راه بندگی و معرفت الهی است که سرچشمه آن انبیاء و امامان و اوصیا هستند.
آیت الله میرباقری تصریح کرد: غفلت، رغبت، شهوت و شبهه، چهار مسیر حمله شیطان به انسان است

وی گفت: انبیای الهی، امانت الهی را در زمین به‌جامی‌گذارند و این امانت به اهلش می‌رسد که اهل بندگی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون
  • آبان ماه ایستگاه پایانی جهت تکمیل بیمارستان‌های بندرعباس و میناب
  • ببینید | اقدام خارج از عرف صداوسیما؛ پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل | اتفاق شیرین برای یک محکوم به قصاص که تا یک قدمی چوبه دار قرار گرفت اما ...
  • یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • قصاب غزه در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی