Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز (چهارشنبه ۱۵ خرداد ماه) به شرح ذیل است:

معادن، جايگزينی برای نفت/ چرا سرمایه‌گذاری در حوزه معدن مغفول مانده است؟
پتانسیل عظیم معدنی به دلیل گستردگی ظرفیت تولید کشور می تواند خیلی راحت مقابل تحریم ها ایستادگی و تمام مواد اولیه کارخانجات کشور را تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کندوان یکطرفه می شود/ افزایش ۱۸.۱ درصدی ترددها در محورهای برون شهری
تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ امروز تا ۲ بامداد روز پنج شنبه مورخ ۹۸/۰۳/۱۶ از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع است.

نیاز بازار جهانی تولید محصولات خاص فولادی است/تولید صنایع فولادی ۲ برابر می‌شود
رستگار گفت: با توجه به نیاز بازار جهانی، صنایع فولادی باید با برنامه ریزی تخصصی تر به سمت تولیدات خاص فولادی پیش برود.

اعلام نرخ‌های جدید سیمان بزودی/ ظرفیت تولید سیمان کشور بالغ بر ۸۷ میلیون تن است
شیخان گفت: باتوجه به افزایش هزینه‌های تولید سیمان، بزودی نرخ‌های جدید اعلام می‌شود.

افزایش قیمتی برای گل در عید فطر نداریم/ افزایش ۴۰۰ درصدی متعلقات گل در بازار
شاهرخی گفت: افزایش قیمتی برای گل در روز عید سعید فطر نداریم و هم اکنون قیمت‌ها همانند گذشته است.

توان تامین ۵۰ درصد از نیاز کاغذ کشور را داریم/ ۱۴۵ طرح صنعتی تولید کاغذ مجوز گرفته اند
هادی گفت: امکان تامین حدود ۵۰ درصد از نیاز کاغذ کشور توسط واحدهای فعال وجود دارد.

میزان تخلیه کالاهای اساسی از مرز یک میلیون و ۶۲۵ هزار تن گذشت
با افزایش ورود کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی به بندر امام خمینی (ره)، میزان تخلیه ماهانه از مرز یک میلیون و ۶۲۵ هزار تن گذشته است.

قیمت طلا تحت تاثیر سقوط ارزش دلار آمریکا قرار گرفت
قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تأثیر افت ارزش دلار آمریکا، بالاتر رفت و نزدیک به بالاترین رکورد خود در سه ماه اخیر ایستاد.

رشد۲۰ درصدی سهم مسکن از تسهیلات پرداختی کشور/سقف تسهیلات بر اساس میزان بازپرداخت افزایش یابد
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: از ۱۰۰ درصد تسهیلات پرداختی کشور تنها ۸ درصد آن برای بخش مسکن است که باید این میزان به ۲۰ درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی اقتصاد ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۱۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی

مدیرعامل شرکت ملی مس تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای با هدف افزایش ظرفیت تولید در صنعت مس را یک ضرورت و راهبرد اساسی برشمرد و گفت: ایجاد سامانه استعلام قیمت کالا‌های مورد نیاز شرکت مس به شفاف سازی خرید‌ها و جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی کمک می‌کند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حسین مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت ملی مس در نشستی با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه اظهار کرد: شرکت‌های زیرمجموعه بنگاه‌های اقتصادی یک ظرفیت ارزشمند به حساب می‌آید که استفاده درست و هدفمند از این ظرفیت برای انجام امور و اجرای پروژه‌ها، باعث ایجاد ارزش افزوده و نتایج مطلوب‌تر می‌شود.

* چالش تامین مالی پروژه‌ها 
* ⁠
وی یکی از مهمترین چالش‌های موجود بر سر راه پروژه‌ها را تامین مالی دانست و ادامه داد: در راستای تسریع در تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای، باید از همه ظرفیت‌ها مانند اخذ تسهیلات، گواهی سپرده، برات و... برای تامین منابع مالی مورد نیاز بهره گرفت و مانع از تعطیلی پروژه‌ها شد.

او همچنین با تاکید بر اینکه ایجاد سامانه استعلام قیمت کالا‌های مورد نیاز شرکت مس به شفاف سازی و جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی کمک می‌کند، طراحی و اجرای این مدل را به عنوان یک مطالبه از شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه مطرح کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین در نشست دیگری با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان شرکت کانی مس، بر ضرورت تلاش برای تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای با هدف افزایش ظرفیت تولید در صنعت مس و همچنین تولید مستمر طرح لیپ لیچینگ سونگون از خردادماه تاکید کرد و گفت: در سال مزین به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، پایداری وضع موجود و تلاش برای افزایش تولید محصول در مجتمع‌های تولیدی شرکت مس و سرعت بخشیدن به روند تکمیل پروژه‌ها از جمله طرح تولید کاتد و کنسانتره مس به عنوان یک راهبرد اساسی مدنظر قرار دارد.

همچنین ایجاد یک پلنت بالانس ملی از طریق واگذاری یک معدن کوچک، استحصال نیکل و سایر عناصر گرانبها، مشارکت در افزایش راندمان خطوط تولید مجتمع‌ها، پیگیری موضوع واگذاری مالکیت و همچنین توانمندسازی صندوق cvc ویرامس، پنج مطالبه مدرس خیابانی از شرکت کانی مس بود که در این جلسه مطرح و مقرر شد اقدامات لازم در این راستا دنبال شود.

دیگر خبرها

  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد