Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسیح کشاورز دبیر انجمن برنج در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار برنج اظهار کرد: با توجه به مشکلات تبادلات ارزی، انحصار واردات برنج از هند همچنان ادامه دارد که این امر در کنار کمبود برنج ناشی از پایان فصل در هندوستان منجر به افزایش قیمت جهانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با وجود آنکه واردکنندگان در حال تلاشند تا برنج‌های وارداتی را با نرخ‌های قبلی خریداری کنند، بنابراین مقاومت واردکنندگان یا شکسته شدن انحصار و واردات از کشور‌های پاکستان و تایلند تنها راه حل جلوگیری از خرید برنج با نرخ‌های بالاتر از هندوستان است.

کشاورز از افزایش ۱۰ درصدی برنج هندی از سوی تجار هند خبر داد و گفت: واردکنندگان در تلاشند تا برنج هندی را با کمترین تغییرات در بازار عرضه کنند.

بیشتر بخوانید: لغو ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت مانعی ندارد/ واردات برنج بر مبنای نیاز داخل باید انجام شود

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ادامه داد: هم اکنون با کشور‌های تایلند و پاکستان در حال مذاکره هستیم تا با کمترین هزینه، پول خرید برنج را به این کشور‌ها بفرستیم.

وی درباره آخرین وضعیت واردات برنج گفت: براساس آمار ۲ ماهه گمرک، ۳۷۰ هزار تن برنج وارد کشور شده است که با توجه به لغو ممنوعیت واردات، دیگر مجبور نیستیم با هر قیمتی از هندی‌ها اقدام به خرید برنج کنیم.

کشاورز قیمت هر کیلو برنج هندی در مبادی وارداتی را ۷ هزار و برنج پاکستانی را ۷ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هر کیلو برنج هندی با نرخ ۸ هزار و پاکستانی با نرخ ۸ هزار و ۲۰۰ تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با احتساب سرانه مصرف، میزان تولید داخل، افزایش قیمت برنج ایرانی و ازدیاد تقاضا برای خرید برنج خارجی پیش بینی می‌شود که تا پایان سال یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن برنج وارد شود.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج در پایان از منتفی شدن قاچاق برنج به داخل کشور خبر داد و گفت: سال گذشته به دلیل افزایش نرخ ارز، قاچاق برنج به داخل کشور متوقف و میزان واردات به طور خالص مشخص شد.

انتهای پیام/

قاچاق برنج منتفی شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۲۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدعلی نیکبخت» وزیر جهاد کشاورزی، امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رصد این وزارتخانه روی محصولات اظهار کرد: برنامه تولید و تنظیم را بررسی می‌کنیم و بر اساس پیش‌بینی‌هایی که صورت می‌گیرد، اگر مازاد بر نیاز داشته باشیم، بدون هیچ‌گونه محدودیت، صادرات محصولات کشاورزی را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به خرید تضمینی محصولات کشاورزی اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که محصولات کشاورزی را با صنعت، بازرگانی و تجارت گره بزنیم؛ این موضوع در سال ۱۴۰۲ در دستور این وزارتخانه بود و امسال هم با جدیت دنبال می‌شود.

نیکبخت اضافه کرد: با توجه به تجربه‌ای که در سال ۱۴۰۲ به دست آوردیم، در آینده با حداقل خطا این پروژه را اجرا خواهیم کرد؛ صنایع غذایی هم به عنوان بخشی از زنجیره تولید که مسوولیت فرآوری خام محصولات کشاورزی را برعهده دارد، مورد توجه ما است و باید در خدمت تولیدکننده باشد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: با هماهنگی با صاحبان صنایع، به دنبال آن هستیم که آن‌ها به سمتی حرکت کنند که محصولات مازاد کشاورزان را خریداری کنند.

نیکبخت گفت: در مورد برخی محصولات کشاورزی از جمله برنج، چای و دانه‌های روغنی، سیاست ما این است که تا می‌توانیم دولت به عنوان خرید تضمینی، ورود پیدا نکند تا بازرگان‌هایی که کار واردات این محصولات را انجام می‌دهند یا کارخانجاتی که محصولات در این حوزه تولید می‌کنند، محصولات کشاورزان را خریداری و فرآوری کنند.

کد خبر 6094180

دیگر خبرها

  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • انجمن واردکنندگان برنج : چرا برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج رسما اعلام نمی‌شود؟
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • طرز پخت پاچه گاو توسط سه پدربزرگ هفتاد ساله هندی (فیلم)
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران