Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@02:29:02 GMT

جدیدترین پهپاد تحویل سفارش آمازون رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۳۱۹۵

جدیدترین پهپاد تحویل سفارش آمازون رونمایی شد

شرکت آمازون از آخرین نسخه پهپاد "پرایم ایر"( Prime Air) خود رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، شرکت آمازون اعلام کرد که تا چند ماه آتی پهپادی را برای تحویل سفارشات مشتریان راه‌اندازی خواهد کرد.

آخرین پهپاد رباتیک شرکت آمازون نسبت به نمونه‌های قبلی متفاوت‌تر است و بروز رسانی‌هایی در آن انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال نرم‌افزار مسیریابی آن تغییراتی را شاهد بوده که باعث می‌شود پهپاد مسیر خود را بهتر پیدا کند.

تولید این پهپاد که مدل "پرایم ایر"( Prime Air) نام دارد، برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی به اعلام عموم رسید و واکنش‌های متفاوتی را از عموم دریافت کرد.

سرویس تحویل سفارشات "پرایم ایر" فعلاً تنها یک ایده است ولی در صورت تحقق، مشتریان قادر خواهند بود بسته‌های سفارشی خود از آمازون را در عرض ۳۰ دقیقه توسط پهپادها دریافت کنند.

البته این بسته‌ها باید زیر ۲.۲ کیلوگرم وزن داشته باشند.

نسخه اخیر "آمازون پرایم" اخیراً در یک کنفرانس در لاس‌وگاس رونمایی شد و در این رونمایی اعلام شد که این پهپاد می‌تواند مانند یک هلیکوپتر به صورت عمودی نشسته و بلند شود و سپس مانند یک هواپیما به صورت افقی پرواز کند.

بال‌های پهپاد هم در این نسخه پرواز را برای آن آسان‌تر کرده‌اند.

شرکت آمازون گفت: در این نسخه فناوری هوش مصنوعی برای مسیریابی بهتر به پهپاد افزوده شده است.

حسگرهای پهپاد هم بروزرسانی شده و می‌تواند با دید سه بعدی (Stereo Vision) و الگوریتم‌های بازسازی شده خود، اشیا مقابل خود مانند دودکش منازل را تشخیص دهد و از برخورد با آن‌ها اجتناب کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمازون پهپاد پهپاد عمود پرواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۳۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در ایران

دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران از دستگاهی که تحول عمده ای را در حوزه آزمایشگاه و میکروب شناسی ایجاد کرده است، در این کنگره فوق خبر داد و گفت: این دستگاه براساس طیف سنجی کار می کند و در زمان بسیار کوتاه بدون آماده سازی اولیه و مواد مصرفی، عوامل میکروبی و باکتریایی را شناسایی و در روند درمان و بستری شدن کمک قابل توجهی می کند.   به گزارش انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران، غلامرضا حمزه لو دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در حاشیه این کنگره با اشاره به فعالیت نمایشگاه جانبی آن گفت: نمایشگاهی که امسال در کنگره برپا شده مانند سنوات گذشته مورد استقبال وسیع شرکت های داخلی و خارجی قرار گرفته است به نحوی که بیش از ۲۱۰ شرکت در این نمایشگاه حضور داشتند.   وی افزود: در حوزه آزمایشگاه های پزشکی این نمایشگاه شناخته شده است و همکاران از سراسر کشور برای حضور در کنگره و نمایشگاه شرکت داشتند ، که شرکت های دانش بنیان از داخل کشور نیز در نمایشگاه حضور داشتند و محصولات خوبی را ارائه کردند.   وی با اشاره به رونمایی که در نمایشگاه امسال انجام شد اضافه کرد: در این کنگره از دستگاهی که تحول عمده ای را در حوزه آزمایشگاه و میکروب شناسی ایجاد کرد رونمایی شد، این دستگاه براساس طیف سنجی کار می کند و در زمان بسیار کوتاه بدون آماده سازی اولیه و مواد مصرفی، عوامل میکروبی و باکتریایی را شناسایی و در روند درمان و بستری شدن کمک قابل توجهی می کند.   دکتر حمزه لو همچنین در ادامه درباره اینکه راهکار برون رفت مهاجرت آزمایشگاهیان، بیان کرد: در سنوات اخیر موج مهاجرت در تمام رشته های پزشکی زیاد شده است و افراد مستعد که امکانات و پتانسیل کار کردن را دارند به دلیل مشکلات عدیده، مهاجرت می کنند.   وی افزود: اگر اتفاقاتی در حوزه آموزش این افراد بیافتد و مسیر تحصیل در علوم آزمایشگاهی کوتاه شود انگیزه این افراد برای ماندن بیشتر خواهد شد.   وی توصیه کرد: باید به حوزه آزمایشگاه ها توجه ویژه شود چرا که یکی از بخش های مهم در نظام سلامت هستند و بسیاری از تشخیص ها بدون آزمایشگاه امکان پذیر نیست.   حمزه لو گفت:  باید در تمام حوزه ها مانند تربیت نیروی انسانی، تامین کیت، مواد و تجهیزات توجه شود تا بتوان از مهاجرت آزمایشگاهیان جلوگیری کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران
  • گروه مقاومت بحرینی: شرکت مسئول حمل‌ونقل صهیونیستی را با پهپاد هدف قرار دادیم
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در ایران
  • رونمایی از پویش با انرژی در یزد
  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • عکس | غریق نجاتی که به سمت شما پرواز می کند
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • ظهور خودروهای پرنده در آسمان چین/ ثبت سفارش در سال جاری!