Web Analytics Made Easy - Statcounter


سعودی‌ها می‌خواهند کاهش تولید گروه اوپک پلاس پس از پایان مهلت آن در ژوئن، تا پایان سال تمدید شود، اما روسیه تمایلی برای ادامه کاهش تولید ندارد.

این دو کشور در حال حاضر حتی نمی‌توانند سایر گروه را برای تغییر زمان نشست نیم سالانه خود در وین متقاعد کنند.

منافع متفاوت و افزایش نوسان بازار، تصمیم‌گیری آن‌ها را دشوارتر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفت از جنگ‌های تجاری که آمریکا به راه انداخته و تأثیر تحریم‌های این کشور روی روند عرضه، ضربه خورده است. در حالی که عربستان سعودی به قیمت‌های بالاتر نیاز دارد و مشتاقانه تولیدش را کاهش داده است، منافع روسیه چندان مشخص نیست و در کاهش تولید تعلل ورزیده است.

جیووانی استانوو، تحلیلگر نفتی در گروه یو بی اس در این باره گفت: انتظار دارم پیام قوی‌تری از سوی خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی داده شود، اما الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه تمامی گزینه‌ها را باز نگه خواهد داشت.

نواک و الفالح به سن پترزبورگ خواهند رفت تا در کنفرانس مجمع اقتصادی بین‌المللی به میزبانی پوتین شرکت کنند. این نخستین دیدار رو در روی دو وزیر از زمان نشست جده در ماه مه خواهد بود که شکاف میان منافع این دو کشور آشکارتر شد.

ولادیمیر پوتین که درباره سیاست همکاری با اوپک حرف نهایی را می‌زند قرار است در کنفرانس مجمع اقتصادی بین‌المللی سن پترزبورگ سخنرانی کند. موضع رئیس جمهور روسیه در آوریل در خصوص حمایت کشورش از تمدید توافق کاهش تولید مبهم بود و اظهار کرد این امر به وضعیت بازار بستگی خواهد داشت.

دستیار رئیس جمهور روسیه گفته است پوتین فعلاً برنامه‌ای برای دیدار با هیأت سعودی ندارد با این حال وی تماس با الفالح در حاشیه این کنفرانس را منتفی نداشت. در هر صورت الفالح ممکن است این فرصت را پیدا کند که در دیدار بعدازظهر روز پنجشنبه پوتین با سرمایه گذاران خارجی، با وی صحبت کند.

ایگور سچین، مدیرعامل روس‌نفت که از یاران نزدیک پوتین است مدت‌ها نسبت به مزایای همکاری با اوپک بدبین بوده و هفته جاری مجدداً از این پیمان انتقاد کرد. وی گفت: شرکت روس‌نفت سرگرم مذاکره با دولت برای جبران ضرری است که از توافق کاهش تولید میان روسیه و اوپک در صورت تمدید آن تا پایان سال متحمل خواهد شد. سچین منطق روسیه برای پایبندی به توافق کاهش تولید را زیر سوال برد و گفت: در صورت تمدید توافق اوپک پلاس، آمریکا سهم بازار روسیه را تصاحب خواهد کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آنتون سیلوآنوف، وزیر دارایی روسیه نیز ماه گذشته گفته بود روسیه باید تمامی جوانب منفی و مثبت این پیمان را بررسی کند. آمار رسمی نشان می‌دهد که این توافق به اقتصاد روسیه در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ لطمه زده است.

با این حال الفالح اخیراً در مصاحبه با خبرگزاری دولتی عربستان اظهار کرد که وی شاهد است که توافقی در میان کشور‌های گروه اوپک پلاس درباره ادامه همکاری در نیمه دوم امسال شکل می‌گیرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عربستان روسیه اختلافات نفتی اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۴۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند

به گزارش خبرآنلاین روسیه، امروز (دوشنبه) پس از آنچه به گفته وزیر دفاع این کشور، تهدیدات تحریک‌آمیز مقامات غربی خوانده شده است، اعلام کرد که قصد دارد رزمایشی با استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی انجام بدهد.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد: وزارت دفاع روسیه گفت که این رزمایش به دستور «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه انجام می‌شود و در آن آمادگی نیروها و توانمندی‌های هسته‌ای غیراستراتژیک برای اجرای ماموریت‌های رزمی سنجیده می‌شود.

به نقل از ایسنا وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این رزمایش شامل تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات غیراستراتژیک به منظور استفاده از آن‌ها خواهد بود. یگان‌های موشکی منطقه نظامی جنوب و نیروی دریایی نیز در آن شرکت خواهند کرد.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، «طی این نشست، برخی تدابیر به منظور تمرین آماده‌سازی استفاد از تسلیحات هسته‌ای غیراستراتژیک استفاده خواهد شد.»

روسیه بزرگ‌ترین زرادخانه تسلیحات هسته‌ای را دارد.

وزارت دفاع روسیه بیان کرد که این رزمایش با هدف تامین امنیت ارضی و استقلال روسیه را «در پاسخ به اظهارات و تهدیدات تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی علیه فدراسیون روسیه» انجام می‌شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903441

دیگر خبرها

  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • گردوخاک الهلال در عربستان؛ اختلاف امتیاز با النصر زیاد شد