Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@06:02:27 GMT

اراک| نرخ بیکاری در شهر خمین به ۱۱.۲ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۴۵۶۹

اراک| نرخ بیکاری در شهر خمین به ۱۱.۲ درصد رسید

فرماندار خمین با بیان اینکه نرخ بیکاری در شهر خمین به ۱۱.۲ درصد رسید از رتبه دوم خمین در نرخ بیکاری در سطح استان و رشد نرخ بیکاری در خمین خبر داد. ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

احمد طهرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به آخرین آمار وضعیت بیکاری در شهرستان خمین اظهار داشت: بر اساس آمار موجود نرخ بیکاری در شهرستان خمین 11.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 درصد است که در استان مرکزی این میزان بیکاری رتبه دوم پس از شهرستان اراک دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه خمین یکی از قطب‌های کشاورزی است اما به سبب دو دهه خشکسالی در این شهرستان و خسارات بالا به کشاورزی نرخ بیکاری در این شهرستان افزایش داشته است.

فرماندار خمین ادامه داد: صنعت و واحدهای تولیدی شهرستان خمین در راستای پایگاه‌های حوزه کشاورزی پیش نرفتند نرخ بیکاری در چند سال اخیر در این شهرستان افزایش داشته است.

آمار بیکاری مددجویان بهزیستی از نرخ بیکاری کرمانشاه بیشتر استبیکاری 1600 کارگر گلستانی در اثر سیل؛ 2000 بسته لوازم خانگی بین سیل‌زدگان توزیع شدکرمان| پروژه‌های اقتصاد مقاومتی باید به بهبود معیشتی مردم و رفع بیکاری بیانجامد

طهرانی بیان کرد: از سال 85 که شهرک صنعتی خمین به صورت رسمی با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در آن شروع به فعالیت کرد و به دنبال آن هم  واحدهای تولیدی مشغول به کار شدند، در زمینه صنعت، معدن و واحدهای تولیدی حدود 3 هزار و 500 نفر را مشغول به کار شدند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به معادن موجود در شهرستان از جمله معادن سرب و روی امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد کاهش نرخ بیکاری در این شهرستان باشیم.

طهرانی تصریح کرد: شهرستان خمین به لحاظ این که منطقه کمتر توسعه یافته است به همین سبب می‌تواند منطقه خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

فرماندار خمین خاطرنشان کرد: مشوق‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در شهرستان از جمله بخشودگی و معافیت‌های مالیاتی 20 ساله در شهرستان داریم.

انتهای پیام/ن

R41371/P/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۴۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید فرماندار تفتان از خسارات بارندگی و سیل بخش گوهر کوه، تفتان جنوبی

شهنوازان  فرماندار شهرستان تفتان  از خسارات ناشی از بارندگی و سیل در راه‌های روستایی شهرستان و پروژه‌های نیمه تمام و در حال اجرا بازدید و مشکلات رخ داده در اثر آسیب دیدن زیرساخت‌های مذکور را از نزدیک بررسی کرد.

شهنوازان با حضور در مناطق کوهستانی تفتان جنوبی در بخش مرکزی و بخش گوهرکوه روستا‌های شهرستان و مشاهده موارد مختلف خسارات در اثر بارندگی و شکستگی خاک دامنه کوه ها، سیل بردگی راه‌های مواصلاتی روستا‌ها بازدید کرد.

 فرماندار شهرستان تفتان در حاشیه بازدید از آسیب‌های وارده به برخی از راه‌های روستایی بر اثر بارش‌های اخیر، تأکید کرد: راه‌های روستایی که بر اثر بارش‌های اخیر تخریب شده اند بایستی مرمت و لکه گیری شده و برخی نقاط نیز روکش آسفالت شوند. 

شهنوازان افزود: باید با تعامل و همکاری اداره کل راهداری، دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستاها، ایمنی ورودی روستا‌ها مورد توجه قرار گیرد و مسائل موجود در این زمینه برطرف گردد.

 فرماندار تصریح کرد، بخشداران تابعه و مدیران دهیاران ضمن جمع بندی خسارات، گزارشات خود را در خصوص جاده ها،کشاورزی، باغات بصورت کتبی جهت اقدام به ستاد بحران شهرستان اعلام نمایند.

عمرهاشمزهی مدیر آبفاتفتان  نیز گفت: چاه شرب آب کوته پایینوچاه آب شرب سایت آبرسانی از بخش گوهرکوه به شهر نوک آباد و همچنین چاه شماره دو کچ گوهرکوه به دلیل طغیان رود خانه مدار بهره برداری خارج گردیده اند ونیاز ضروری به لایه روبی دارند طی روزهای آینده با همکاری بخشداران، مدیرکل آبفا استان جهت لایه روبی چاه ها انجام میگیرد. 

کردی مدیر جهادکشاورزی تفتان  اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای میدانی خبر از خسارات  80 درصدی وارده به بخش کشاورزی و باغات زردآلو و سایر مرکبات داد. 

وی گفت در مدت بارش تگرگ و شدت بالای بارش و حجم زیاد آن به کشاورزان خسارات جدی وارد شد که میطلبد برای جبران خسارات وارده به کشاورزان مساعدت لازم با کشاورزان که قشر زحمت کش می باشد انجام گیرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی مدیر توزیع برق سلماس با فرماندار
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • بازدید فرماندار تفتان از خسارات بارندگی و سیل بخش گوهر کوه، تفتان جنوبی
  • عملیات وعده صادق اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا اثبات کرد
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • گفتگو با فرماندار راور درباره خسارات سیل به این شهرستان
  • پیدا شدن جسد ۲ کودک غرق شده در نیمروز
  • کشف جسم بی‌جان دو کودک غرق شده در شهرستان نیمروز