Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور به همراه مسئولان استانی و محلی از روند بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده از سیل فروردین ماه امسال این دو شهر و روستا‌های اطراف بازدید و در جریان آخرین برنامه ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته، قرار گرفت.
وی در معمولان در جلسه بررسی روند بازسازی ونوسازی که با حضور مسوولان محلی و بنیاد مسکن تشکیل شد، حضور یافت و ضمن استماع گزارش‌های مسوولان برخی تصمیمات و برنامه‌های کمیته بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده را برای حاضران تشریح نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین در نشست بررسی روند بازسازی و نوسازی شهر پلدختر شرکت کرد و گفت: به منظور پیگیری دقیق و همه جانبه موضوعات مرتبط با سیل فروردین ماه امسال، قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده از سیل به ریاست وزیر محترم کشور تشکیل شده و ذیل آن کمیته‌های تخصصی و قرارگاه‌های متناظر در استان‌ها و دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده است.
وی افزود: پایه و اساس بسیاری از مصوبات هیات محترم وزیران در زمینه جبران خسارات ناشی از سیل، اقدامات قرارگاه بازسازی و نوسازی می‌باشد.
جمالی نژاد اضافه کرد: اولویت اول در بازسازی و جبران خسارت‌های ناشی از سیل مربوط به مسکن مردم و زمین‌های زراعی و باغات بود و هیات محترم وزیران مصوباتی خوبی در این زمینه‌ها داشته است.
وی همچنین گفت: اولویت بعدی، جبران خسارت‌های وارد شده به زیرساخت‌های حوزه‌های راه و شهرسازی، نیرو و واحد‌های آموزشی و درمانی و همچنین خسارات وارد شده به زیرساخت‌های شهری و روستایی است که در حال جمع بندی موارد مرتبط با این مبحث هستیم.
معاون وزیر کشور افزود: در استان لرستان تاکنون در مجموع به هشت هزار و ۳۶۱ واحد کمک‌های بلاعوضی به میزان ۳۴ میلیارد تومان پرداخت شده که سه هزار و ۴۸۶ مورد مربوط به کمک‌های بلاعوض معیشتی، هزار و ۸ مورد کمک‌های بلاعوض جاری، سه هزار و ۷۳۲ مورد کمک‌های بلاعوض تعمیری و ۱۳۶ مورد مربوط به کمک‌های بلاعوض احداثی بوده است.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه اظهار کرد: در مناطق آسیب دیده از سیل استان لرستان برخی روستا‌ها کاملا باید جابه جا شود و در برخی روستا‌ها بخش‌هایی باید جابه جا شود، بنابراین تمهیدات مربوط به این موضوع در زمینه‌های تامین زمین، آماده سازی زمین و تفکیک اراضی باید به طور دقیق اندیشیده شود.
جمالی نژاد با بیان اینکه با جدیت پیگیر تسریع و تسهیل امور مربوط به بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده هستیم، گفت: سعی می‌کنیم با هماهنگی تمامی دستگاه‌ها کار بازسازی واحد‌های آسیب دیده طبق دستور رییس جمهوری محترم تا انتهای سال به اتمام برسد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در جریان بازدید از پلدختر کلنگ احداث سایت چهار هکتاری اسکان دائم مردم آسیب دیده از سیل را به زمین زد.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از روستای چم مهر در شهرستان پل دختر بازدید و اعلام کرد: ۹۸ میلیارد تومان برای بازسازی واحد‌های روستائی آسیب دیده لرستان پیش بینی شده است.
جمالی نژاد در حاشیه این بازدید با اشاره به کمک‌های پیش بینی شده برای بازسازی و نوسازی روستا‌های آسیب دیده لرستان گفت: مبلغ ۹۸ میلیارد تومان برای احداث ۹۸۰۰ واحد مسکونی روستائی در نظر گرفته شده و برای ۱۱ هزار واحد اسکان موقت روستائی نیز ۶۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض پیش بینی شده است.
وی در ادامه از روند بازسازی پل ارتباطی روستای چم مهر به شهر پلدختر نیز بازدید کرد. پل مذکور به طول ۱۲۰ متر راه ارتباطی ۵ روستای شهرستان پل دختر را به یکدیگر متصل می‌نماید و برای بازسازی آن اعتباری معادل ۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است و تاکنون نیز ۸۴ متر از آن اجرا شده است.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۴۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی محمد آئینی در سفر یک روزه به شهرستان اهر و شرکت در مراسم افتتاح معابر شهری بافت فرسوده با اشاره به نهضت آسفالت ریزی معابر در محله‌های ۱۰ گانه محروم شهر اهر ادامه داد: بیشتر معابر محله‌های ۱۰ گانه محروم و کم برخوردار این شهرستان آسفالت ریزی شد و امیدواریم امسال نیز شاهد آسفالت همه معابر در مناطق ۱۰ گانه این شهرستان باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است گفت: طبق سند ستاد بازآفرینی، دستگاه‌های اداری موظف هستند یک سوم اعتبارات و طرح‌های تملک دارایی سرمایه سهم ادارات را برای نوسازی و بازسازی محلات با بافت فرسوده اختصاص دهند.

آیینی اضافه کرد: سال گذشته با صدور ۹۰ هزار پروانه بافت فرسوده در بحث بازسازی و نوسازی مساکن فرسوده، تاکنون در مجموع ۲۶۳ هزار پروانه واحد بافت فرسوده در کشور صادر شده است که رکورد ۳۰ ساله را شکسته‌ایم و امیدواریم امسال با کمک مردم این رقم به ۴۰۰ هزار پروانه افزایش یابد

وی به تخصیص اعتبارات، تشویقی‌ها و تسهیلات بانکی برای نوسازی و بازسازی بافت مساکن فرسوده اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم موضوع نوسازی مساکن را در اختیار مردم گذاشت و سعی شد با مشارکت مردم، اعطای تشویقی‌ها و تسهیلات بانکی زمینه را برای شرکت مردم در نوسازی مساکن فرسوده مهیا شود که امیدواریم این مشارکت در منطقه ارسباران و شهرستان اهر که مشکل مساکن فرسوده دارند بیشتر تحقق یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به اشاره به اینکه کار‌های زیادی در زمینه بازسازی و نوسازی بافت فرسوده در منطقه ارسباران و شهرستان اهر انجام شده است اظهار کرد: متاسفانه آمار ساخت و ساز‌ها نسبت در این شهرستان و منطقه ارسباران پایین است و امیدواریم به این موضوع اهتمام ویژه‌ای صورت پذیرد.

آیینی همچنین از اختصاص سهم ۸۰ درصدی مشابه وام نهضت ملی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق تاریخی خبر داد و افزود: ۸۴ هکتار از بافت‌های فرسوده مناطق تاریخی شهر اهر نیز تحت پوشش این وام قرار می‌گیرد و نیازمند است که شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اهر به این موضوع با جدیدت تمام ورود کنند تا تجربه زلزله ارسباران را شاهد نباشیم.

 

دیگر خبرها

  • کمترین پیشرفت را تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن لرستان داشته‌ایم
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • موزخوار شلو را تا کنون دیده اید؟! (عکس)
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه