Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: استادان برجسته و بنام در سطح ملی و بین المللی در حوزه هنرهای تجسمی و قرآنی این استان فعالیت دارند اما تعداد نگارخانه‌ های موجود استان متناسب با ظرفیت بسیار هنری آن نیست.

به گزارش قدس آنلاین ؛محمد رضا محمدی روز پنجشنبه افزود: ۵۰ نگارخانه در خراسان رضوی وجود دارد که دولتی، نیمه دولتی یا خصوصی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: نگارخانه‌های برخی شهرستان‌های استان در مجتمع‌های فرهنگی – هنری آنها قرار دارند و برخی شهرستان‌های استان نیز نگارخانه ندارند.

وی گفت: توجه به اقتصاد هنر رویکرد اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است تا بستر فروش آثار هنری هنرمندان را فراهم کند و از این طریق گردش مالی در هنر اتفاق افتاده و مشکلات معیشتی هنرمندان حل شود.

محمدی افزود: راه اندازی نگارخانه و آموزشگاه‌های تخصصی در حوزه هنرهای قرآنی، معرفی آثار هنری قرآنی به عنوان سوغات مشهد از جمله اقداماتی است که می‌تواند اقتصاد هنر را تقویت کند.

وی اظهار داشت: ظرفیت هنر و هنرمندان بویژه در عرصه قرآنی در استان خراسان رضوی بسیار است لذا در تلاش هستیم با همکاری بخش خصوصی در هر شهرستان دستکم یک نگارخانه ایجاد کنیم.

وی گفت: از ظرفیت آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها برای تقویت نگارخانه‌ها بهره خواهیم گرفت به نحوی که نگارخانه گردی جزو برنامه‌های گردشگران در سفر به مشهد قرار گیرد تا از این طریق آثار هنری به فروش رفته و چرخه اقتصادی در نگارخانه ایجاد شود.

محمدی افزود: به دلیل افزایش هزینه های جاری، ریسک سرمایه گذاری برای راه اندازی نگارخانه زیاد است و سرمایه گذاران تمایل کمتر به سرمایه گذاری در این بخش دارند لذا باید حمایت های مالی را در این زمینه افزایش داد تا بخش خصوصی ترغیب شود.

وی اظهار داشت: اگر بتوانیم اقتصاد فرهنگ و هنر را توسعه دهیم، بخش خصوصی نیز در زمینه راه اندازی نگارخانه و فروش آثار هنری ترغیب خواهد شد.

وی گفت: بر اساس قانون سازمان‌ها موظف هستند نیم درصد از اعتبارات عمرانی سالانه خود را به امور فرهنگی و هنری اختصاص دهند اما با توجه به وضعیت اقتصادی، اعتبارات سازمان ها پاسخگوی هزینه های اصلی آنان نیز نیست.

منبع : ایرنا

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نگارخانه شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۴۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی

استاندار خراسان رضوی گفت: چاه‌های کشاورزی این استان برای رفع چالش کم آبی در ایام تابستان به پنل‌های خورشیدی مجهز می شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری امروز در مراسم سالروز تاسیس شورای اسلامی و روز شوراها اظهارداشت: در خراسان رضوی  نیاز به احیای 3هزار قنات داریم و اگر منتظر کمک دولت باشیم، برای احیای قنات ها سالها طول می‌کشد؛ لذا شوراها ظرفیت روستاها را پای کار بیاورند تا از ظرفیت مردمی برای لایروبی قنات ها و رفع چالش آب بهره مند شویم.

وی افزود: برای تثبیت جمعیت در روستاها، باید موضوع تامین معیشت و مسکن روستایی فراهم شود و یکی از نکات تاثیر گذار نیز تامین آب شرب و کشاورزی است.

نظری تصریح کرد: چاههای کشاورزی این استان برای رفع چالش کم آبی در ایام تابستان به پنلهای خورشیدی مجهز می شوند که این اقدام برای چاههای کشاورزی که شرایط تامین مالی دارند، در مدت یک ماه نصب خواهد شد؛ پس از گذر از اوج مصرف برق، تولیدات پنل نیز خریداری می‌شود و این موضوع در بلند مدت به نفع کشاورزان است.

استاندار خراسان رضوی گفت: برای تامین نیاز انرژی برقیف ایجاد و فعال سازی چهار نیروگاه تولید برق در استان برنامه ریزی شده و مجوز ایجاد 300 مگاوات برق خورشیدی نیز صادر شده است.

وی ادامه داد: شوراهای روستایی، ظرفیت ها، مسایل و راهکار برون رفت از مشکلات منطقه خود را به خوبی می‌دانند و مسئولان نیز با اتکا به این ظرفیت‌ها می‌توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند؛ در هیمن راستا مسکن و اشتغال روستایی با کمک اعضای شوراها و دهیاران در دستور کار قرار دارد تا امکان تثبیت جمعیت در روستاها فراهم شود.

نظری تصریح کرد:شوراها نماد حضور مردم در مدیریت کشور است و مصداق حضور مردم در امور مختلف تصمیم سازی به شمار می‌رود؛ قانون اساسی برای استفاده از حداکثر مشارکت مردم در انجام امور، نهاد شوراها را در نظر گرفته است و باید از نظر حقوقی و تشکیلاتی، با نگاهی بلند و مردمی، شرایطی ایجاد شود تا محصول آن رفع مشکلات مردمی باشد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد