Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-27@07:41:41 GMT

نقش مهم بنادر کشور در رونق صادرات غیرنفتی

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۵۰۶۶

وزیر اقتصاد و اموردارایی گفن: بنادر کشور نقش مهمی در اهداف اقتصادی کشور جهت رونق تجارت خارجی و صادرات غیر نفتی ایفا می‌کنند. به گزارش بلاغ، فرهاد دژپسند در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با بیان اینکه یکی از اهداف اقتصادی کشور ، عدم وابستگی بودجه به صادرات نفت خام است اظهار کرد: در این زمینه بنادر کشور به‌ویژه بندر امیرآباد با قابلیت‌های منحصر به فرد بندری، دریایی و لجستیکی به عنوان بندری استراتژیک در شمال کشور می‌تواند جهت رسیدن به این اهداف کمک شایانی را کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه بندر امیرآباد در واگذاری امور به سرمایه گذار بخش خصوصی الگوی مناسبی برای بنادر کشور محسوب می‌شود یاد آور شد: قرارگیری بندر امیرآباد در کریدور شمال – جنوب و حلقه ارتباط کشورهای آسیای میانه و شمال دریای خزر با جنوب ایران موجب افزایش ترانزیت کالا در این بندر می‌شود.

وزیر اقتصاد و امور دارایی بندر امیرآباد را نقطه امید بخش و قابل اعتنا اقتصاد کشور برشمرد که افزایش میزان تخلیه و بارگیری و صادرات کالای آن در سال جاری می‌تواند نویدبخش رونق تولید در منطقه باشد.

دژپسند با تأکید بر اینکه بندر امیرآباد با دارابودن قابلیت‌های الکترونیکی ، باید از بندری اقتصادی به بندری اقتصادی الکترونیکی تبدیل شود ابراز امیدواری کرد بندر امیرآباد به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال کشور در جنگ اقتصادی بی‌سابقه‌ای که بر کشور تحمیل شد بازوی توانمند اقتصاد کشور عمل کند.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد نیز به تبیین برنامه‌ها و اهداف این بندر در سال جاری پرداخت.

سیاوش رضوانی بندر امیرآباد را به عنوان بندر ثبت رکوردهای بی نظیر معرفی کرد که توانست در سال گذشته و همچنین در سال جاری حد نصاب جدیدی را در میزان تخلیه و بارگیری کالا ، میزان تخلیه کالاهای ورودی و تعداد کشتی‌های ورودی به بندر ثبت کنند.

وی میزان تخلیه و بارگیری کالا در سال جاری را بیش از ۹۴۳ هزار تن عنوان کرد که توانست در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد ۴۲ درصدی ، سهم ۶۸ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در شمال کشور را در همین مدت از آن خود کند.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در پایان با بیان اینکه بندر امیرآباد در سال ۹۷ در میان بنادر شمالی کشور موفق عمل کرده است، گفت: سهم ۶۴ درصدی در تخلیه و بارگیری ، ۶۱ درصدی در صادرات و ۷۲ درصدی در تخلیه غلات تنها بخشی از این موفقیت‌ها به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۵۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمال غرب گفت: به دلیل پیگیری های مستمر و مداوم، سرعت بازرگانی منطقه شمال غرب نسبت به متوسط شبکه مطلوب است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، منوچهر صفری به اقدامات انجام شده در این منطقه برای افزایش سرعت بازرگانی اشاره کرد و افزود: عملکرد راه آهن شمال غرب عمدتا صادرات و واردات در ایستگاه بین المللی بناب به مقصد ترکیه است و به دلیل اینکه پیگیری قوی و منظم در این منطقه داریم و صدور بارنامه و تخلیه و بارگیری را به صورت مداوم پیگیری می کنیم بنابراین کارها به سرعت و با کمترین فوت وقت انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از توقف بی مورد واگن ها در ایستگاه های تشکیلاتی جلوگیری کردیم و اگر واگنی معیوب و یا به صورت شیر بسته باشد به سرعت آنرا منفصل می کنیم تا کمترین تاثیر را در سرعت سیر قطارها داشته باشد.

صفری تصریح کرد: در بارگیری واگن ها نیز سعی می شود با ملاحظات فنی و در نظر داشتن شیب و فراز منطقه، تناژ بارگیری حداکثری داشته باشیم .

دسترسی مردم به بلیت قطار بیشتر شده است

مدیرکل راه آهن شمال غرب با اشاره به فروش اینترنتی بلیت قطار گفت: عموم مردم از وضعیت جدید پیش فروش بلیت ها راضی هستند زیرا با اولویت دادن به پیش فروش اینترنتی، بلیت بیشتری در دسترس مردم قرار گرفته و حجم مراجعات مردم به ایستگاه راه آهن زنجان برای تهیه بلیت نسبت به سال گذشته کم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته، مردم از عملکرد آژانس ها گله مند بودند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد