Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@22:25:27 GMT

پمپئو: سعی داریم مخالفان ونزوئلایی را متحد کنیم

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۵۴۹۴

پمپئو: سعی داریم مخالفان ونزوئلایی را متحد کنیم

  روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشت: وزیر خارجه آمریکا چند روز پیش در یک نشست پشت در‌های بسته گفته است آمریکا به سختی تلاش می‌کند مخالفان دولت ونزوئلا را متحد نگه دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل در گزارش این روزنامه آمریکایی نوشته شده است که فایل صوتی از یک نشست مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با چند تن از رهبران یهودی در پشت در‌های بسته به دست این روزنامه رسیده که در آن پامپئو می‌گوید مسئله بغرنج ما این است که مخالفان دولت ونزوئلا را متحد نگه داریم و چنین هدفی به طرزی وحشتناک دشوار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در ادامه این صبحتهایش می‌گوید لحظه‌ای که نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا قدرت را ترک کند همه وسط می‌آید دستشان را بالا می‌برند و می‌گویند من را در نظر بگیرید، من رئیس جمهور بعدی ونزوئلا هستم. پیش از ۴۰ نفر هستند که معتقدند آن‌ها وارث برحقی برای مادورو محسوب می‌شوند.

به نوشته واشنگتن پست وزیر خارجه آمریکا این اظهارات را چند روز پیش در نشستی با رهبران یهودی مطرح کرده و در یک مقطع نیز از پاسخ به یک پرسش حساس خودداری کرده و در جواب گفته است در این جلسه احتمالاً کسی با خودش یک دستگاه ضبط صدا دارد.

پامپئو در ادامه این حرف‌هایش گفته که معتقد است مادورو به شکلی اجتناب ناپذیر از قدرت سرنگون خواهد شد، اما نمی‌تواند بگوید چه زمانی این اتفاق می‌افتد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد از زمانی که او در سال ۲۰۱۷ مدیر سازمان سیا شد مشکل متحد کردن مخالفان دولت ونزوئلا وجود داشته و منازعات داخلی میان دشمنان مادورو نگذاشته یک قیام موفق در ونزوئلا شکل بگیرد.

پمپئو در ادامه حرف‌هایش می‌گوید مادورو عمدتاً توسط کوبایی‌ها احاطه شده است.

وی افزود: مادورو ذره‌ای به ونزوئلایی‌ها اعتماد ندارد من او را مقصر نمی‌دانم و او هم نباید این اعتماد را داشته باشد. آن‌ها همگی علیه او توطئه می‌کردند متأسفانه همه آن‌ها به نفع خودشان دسیسه چینی می‌کردند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: پمپئو ونزوئلا کودتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۵۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند

به گزارش فارس، «الکساندر دو کارو» نخست وزیر بلژیک می‌گوید که شهرک نشینان محکوم شده در خشونت علیه فلسطینیها در کرانه باختری و یا دیگر مناطق فلسطینی باید موضوع تحریمهای مسافرتی قرار بگیرند. 

وی تاکید کرده است که دولت بلژیک چند هفته است که قصد دارد دسترسی شهرک نشینان محکوم به خشونت علیه فلسطینیها را به خاک این کشور ممنوع کند. 

این تصمیم دولت بروکسل چند روز پس از آن مطرح می‌شود که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن صدور روادید این کشور برای  شهرک نشینان اسرائیلی محکوم به خشونت در کرانه باختری و ورود آنها به خاک ایالات متحده آمریکا را ممنوع کرده است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره این موضع آمریکا گفت، بلینکن به مقام‌های اسرائیلی هشدار داده بود که تل آویو باید اقدامات بیشتری را برای توقف خشونت‌های افراطی علیه فلسطینی‌ها انجام داده و افرادی را که مسئول این اقدامات هستند، مقصر بداند.

الکساندر دوکارو با اشاره به مواضع واشنگتن در این زمینه گفت: وزیر خارجه ایالات متحده نیز همین موضع را اتخاذ کرده و ما با همکاران آمریکایی خود در تماس هستیم تا بررسی کنیم که چگونه می‌تواند این تحریم در واقعیت عمل کند. 

نخست وزیر بلژیک افزود: ما در لحظه بسیار حساسی هستیم و احترام به حقوق بشر، احترام به جان انسانها، توقف کشتار غیرنظامیان بیگناه، باید برای همه در اولویت باشد.

مقامات آمریکایی پیش از این گفته بودند که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور در جریان سفر هفته گذشته خود به اراضی اشغالی موضوع خشونت شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیها را با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم در میان گذاشته است.

دیگر خبرها

  • پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: حمله به رفح خسارتی فراتر از انتظار به همراه دارد
  • بلینکن: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم