Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@03:04:39 GMT

اتحادیه‌ آفریقا عضویت سودان را تعلیق کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۵۶۵۹

به گزارش آسوشیتدپرس، اتحادیه آفریقا امروز پنجشنبه عضویت سودان در این اتحادیه را تا زمان واگذاری قدرت به غیرنظامیان به حال تعلیق درآورد.

شورای امنیت و صلح اتحادیه آفریقا در این خصوص اعلام کرد: این تعلیق تا زمان واگذاری قدرت به غیر نظامیان به عنوان تنها راه خروج این کشور از تنش های اخیر اجرایی می شود.

این اتحادیه همچنین اعلام کرد که اعمال تحریم بر عاملان خشونت ها در سودان را بررسی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، در جریان خشونت های ۳ روز گذشته در سودان و سرکوب معترضان مردمی توسط نظامیان شورای انتقالی در این کشور تاکنون دستکم ۱۰۸ نفر کشته شده اند.

کمیته مرکزی پزشکان سودان نیز در این باره اعلام کرد که در خشونت های ۳ روز گذشته سودان، دستکم ۱۰۸ نفر کشته و بیش از ۵۰۰ نفر نیز زخمی شده اند که بیشتر آنها در تجمع مقابل مقر ارتش در خارطوم صورت گرفته است.

در پی تشدید تنش ها در سودان‏، سازمان ملل متحد نیز تصمیم گرفت نیروهای خود را از این کشور خارج کند و انگلیس نیز کارمندان غیر‬ ضروری خود را در سفارت این کشور در خارطوم فراخوانده و به شهروندانش توصیه کرده است از سفر به این کشور خودداری کنند.

در همین حال، عفو بین الملل از اتحادیه آفریقا و شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته بود تدابیری فوری اتخاذ و مسئولان این خشونت ها را ملزم به پاسخگویی کنند.

سودان از ماه دسامبر درگیر موج اعتراضی بی سابقه ای شد که به برکناری عمر البشیر در تاریخ ۱۱ آوریل انجامید.

این درحالی است که نیروهای ارتش سودان با حمایت‌های پیدا و پنهان عربستان و امارات در ساعات اولیه صبح دوشنبه هفته جاری به تجمع معترضان مخالف در مقابل وزارت دفاع در پایتخت این کشور حمله کردند.

مخالفان سودان تحصن خود را از روز ۶ آوریل گذشته در مقابل مقر ارتش این کشور در خارطوم آغاز کرده و خواستار انتقال قدرت به دولت مدنی هستند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، آسوشیتدپرس نوشت: اعتراضات و بازداشت‌ها تقریبا در تمام بخش‌های آمریکا رخ داده است. اما اعتراضات ۲۴ ساعت گذشته در دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس بیش از همه توجهات را جلب کرده است زیرا که اوایل روز پنجشنبه به وقت محلی با حمله پلیس ضدشورش به معترضان صحنه‌های پرآشوبی در آنجا ثبت شد.

صدها نفر از معترضان در دانشگاه کالیفرنیا از دستور پلیس برای ترک محل اعتراضات خودداری کرده و زنجیره انسانی تشکیل دادند. پلیس نیز برای سرکوب آنها از بمب‌های صوتی استفاده کرد.

مقام‌های پلیس کالیفرنیا اعلام کردند که در سرکوب این اعتراضات دستکم ۲۰۰ تن بازداشت شدند.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به خیزش دانشجویان در سراسر دانشگاه‌های این کشور و بدون اشاره به اینکه این دانشجویان به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه معترض هستند، مدعی شد: هرچند در آمریکا حق بیان اعتراض وجود دارد اما جایی برای نفرت‌پراکنی یا خشونت نیست.

وی افزود: من درک می کنم که مردم (آمریکا) احساسات قوی و اعتقادات عمیقی دارند و در آمریکا به حق بیان آنان احترام می گذاریم و از این حقوق محافظت می کنیم، اما این (مساله) باید بدون خشونت، بدون تخریب، بدون نفرت و در چارچوب قانون انجام شود.

بایدن معترضان (هواداران ملت فلسطین در برابر جنگ غزه) را متهم کرد که موجب ترس و ارعاب دیگران شده و گفت که آمریکا کشور بی قانونی نیست.

دیگر خبرها

  • آموزش نیرو‌های واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • آموزش نیروهای واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا
  • دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم
  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند