Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-04@18:17:37 GMT

بدهی و طلب 12.5 میلیاردی شهرداری گذشته پل‌سفید

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۶۰۸۰

بدهی و طلب 12.5 میلیاردی شهرداری گذشته پل‌سفید

عضو چهار دوره شورای اسلامی پل‌سفید سوادکوه از بدهی 4.5 میلیاردی و طلب 8 میلیارد تومانی شهرداری گذشته پل‌سفید خبر داد و گفت: شهردار بومی مفید‌تر از شهردار غیر‌بومی است.به گزارش بلاغ، از شهرستان سوادکوه، در مصاحبه با عضو چهار دوره شورای اسلامی شهر پل‌سفید، پرسشگر فقط در مقام سؤال است و برای کمک به پیشبرد توسعه شهر و مجموعه مدیریت شهری تصمیم گرفتیم جلسات پرسش و پاسخ با یحیی‌پور شهردار پل‌سفید را برگزار کنیم که ایشان با حوصله به پاسخ و تبیین برنامه‌ها پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه اصغر گرزین‌تبار عضو چهار دوره متوالی شورای شهر پل‌سفید یکی به نمایندگی از شهرداران و شوراهای گذشته برای پاسخ‌گویی انتخاب شدند و همچنین در صدد هستیم با رئیس یا سخنگو یا احدی از اعضای شورای پنجم(فعلی) با هماهنگی شورا جلسه تخصصی پرسش و پاسخ به انضمام انتشار عملکرد ترتیب دهیم و متعاقبأ جلسه هم‌اندیشی با حضور عناوین یادشده و جمعی از کارشناسان و صاحب نظران برای کمک بیشتر به شهرداری و شورا به شرط رعایت حریم مشورت و دخالت با پرهیز از گلایه‌های شخصی و انتخاباتی برگزار کنیم.

متن مصاحبه با اصغر گرزین‌تبار عضو چهار دوره متوالی شورای شهر پل‌سفید در زیر می‌خوانید.

سطح شورا فراتر از شهرداری است

*جنابعالی چهار دوره متوالی منتخب مردم در شورای شهر پل‌سفیدِ سوادکوه بودید و دور پنجم نیز با اندک اختلاف از حضور در شورا باز ماندید. دلیل اقبال عمومی خود را در چه می دانید ؟

این انتخاب مردم عزیز، مهربان، صبور و نجیب شهرم بود در واقع باید از شهروندان گرامی  که به تعبیر امام راحل و عظیم شأن؛ ولی نعمت ما هستند، بپرسید.

شاید بخاطر این باشد که طی مدت 18 سال شورا بودن، قبل و بعد از آن همواره خود را از مردم دانستم و در کنار مردم بودم و هستم، خانه و کاشانه ام ثابت در پل سفید است، در سردی و گرمی روزگار با این مردم فرهیخته هستم در حد بضاعت خویش تلاش کردم در پیگیری امور شهر و کارهای مردمی پیگیر باشم، سعی کردم هم در انجام امور سازمانی و شغلی در راستای اهداف سازمان که خدمت به مردم و مراجعین و کارکنان شریف است هم در شورا که بحث امور شهری است پیگیری کنم و سطح شورا را فراتر از شهرداری می دیدم چون ما شورای شهر هستیم نه شورای شهرداری، مگر می‌شود در شهر باشیم و پیگیر امور مردم نباشیم، پیگیر توسعه شهر بودیم لذا محبت مردم عزیز شامل بنده شد و خود را متعهد و مسؤول به لطف مردم می‌دانستم و می‌دانم و اگر هم کم‌کاری در این مسیر داشتم از مردم عذرخواهی می‌کنم.

توانمندی‌های خاص شهرداران

*شما طی 18 سال عضویت در شورا با چند شهردار کار کردید کدام شهردار برای پل سفید بهتر بود؟

هر چند شهرداری که به مردم شهر پل‌سفید خدمت کردند واقعا در صدد خدمت و پیگیر عمران و آبادی بودند و همه خوب بودند و به سهم خود زحمت کشیدند و هر یک توانمندی خاص خود را داشتند و واقعا تلاش کردند، اما در ریسک‌پذیری برای سرمایه‌گذاری که به نفع شهر و نسل آینده یعنی سال‌های بعد باشد آقای رمضان‌ پاریاو خوب کار کرد، همه شهرداران زحمتکش بودند و اجازه دهید بگویم همه خوب بودند هر چند شاید انتقاداتی هم وارد باشد.

شایعات فضای مجازی درباره عملکرد شهردار و شورا‌های گذشته پل‌سفید

 *تفاوت نگاه  شهردار گذشته و شوراهای گذشته با شهردار و شورای فعلی در مدیریت شهری را در چه می دانید ؟

 بنده در جریان عملکرد شورای اول، دو، سوم و چهارم و شهرداران هم زمان با آن هستم و بعد از انتخابات  و انتخاب اعضای جدید شورای پنجم و انتخاب شهردار دوره پنجم بدلیل قطع ارتباط کاری، کمتر توفیق حضور و پیگیری امور مربوط به شورا و شهرداری را دارم و زیاد در جریان چند و چون ماجرا نیستم ،(البته همچنان پاسخگوی مراجعات همشهریان عزیز بعنوان یک همشهری هستم و با کمال میل پیگیری می‌کنم اما دخالتی در شورا و شهرداری ندارم) آنچه که از گذشته بیاد دارم و مسبوق به سابقه است.

در اخبار و فضای مجازی و گاهی هم مجالس و محافل مطالبی به نقل از اعضای شورا و شهردار در خصوص عملکرد شهردار و شورای گذشته نقل و قول می‌شود که چون مستقیم نشنیده‌ام بحساب شایعه می‌گذارم، زیرا شهردار فعلی و شورای فعلی را اهل اینگونه بیانات نمی دانم، ولی مردم مهربان شهرم که طی 18 سال مسئولیت دوره شورای اول، دوم، سوم و چهارم با چشم خود پیشرفت در حوزه‌های مختلف را دیده اند اما چون مقایسه دوره تصدی شهردار پاریاو با فعالیت‌ها و برنامه‌های جدید شورا مورد نظر شماست بنده هم در این خصوص، بر اساس سؤالاتی که مطرح می‌کنید مطالبی را خدمتتان عرض می‌کنم و بهتر است پاسخگوی سوالات مشخص شما باشم.

تحقق 100 در صدی بودجه دوره 10 ساله سوم و چهارم شورای شهر پل‌سفید

*در مقاطعی رئیس و چهار دوره عضو شورای شهر پل‌سفید بودید. آیا می‌توانید بفرمایید بودجه شهرداری پل‌سفید در سالیان گذشته چگونه بسته می‌شد و چگونه محقق می‌گردید و نسبت بودجه عمرانی و جاری شهرداری به چه شکل بوده است؟ و علت احتمالی عدم تحقق بودجه در سال ۹۷ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

طی دوره 10 ساله سوم و چهارم شورای اسلامی شهر هر سال شاهد تحقق صد در صدی و حتی افزایش بودجه شهرداری بوده‌ایم (شهردار وقت نیز آقای پاریاو‌فلاح بودند) هرگز با کاهش بودجه مواجه نشدیم و شهرداری همه ساله در پایان سال ۸۰ درصد بدهی‌ها را بطور کامل پرداخت می‌کرد.

تا آنجایی که من بیاد دارم و در گزارش حسابرسی شهرداری هم موجود هست در سال پایانی شورای دوره چهارم نسبت هزینه بودجه عمرانی به جاری از ۵۰ درصد گذشت، یعنی شهرداری پل سفید با ۶۰ درصد عمرانی و ۴۰ درصد جاری بودجه سال پایانی را تحقق بخشید اما عموما در سایر شهرداری‌ها بدلیل ضعف در وصول درآمد این قاعده برعکس اتفاق می افتد.

اگر چنانچه در سال ۹۷ شاهد اتفاق خوبی در وصول درآمد و هزینه نیستیم باید بدانیم که نیمه اول سال ۹۷ که شهردار قبلی حضور داشت در شهرداری‌ها بعنوان فصل کار و تلاش و شش ماهه دوم سال عموما فصل وصول درآمد است که در سال ۹۷ نیمه دوم سال دستخوش تغییر و تحول در شهرداری گردید و میدانیم که ۶۰ الی ۷۰ درصد درآمدها در نیمه دوم محقق می‌شود که بدلیل فراز و فرود در انتخاب شهردار درآمد سال ۹۷ دچار چالش در تحقق بودجه شد.

 بهره‌گیری از نفوذ بزرگان سوادکوهی و مازندرانی برای توسعه شهر

*حسن یحیی‌پور شهردار پل‌سفید با الگو‌برداری از شهرهای ساحلی غرب مازندران، ایده و برنامه‌های خوبی برای پل‌سفید بخصوص در حوزه گردشگری شهری و زیبا‌شناختی جهت نشاط اجتماعی و جذب سرمایه گذار دارند که اگر به مرحله اجرا و عملیات برسد به نفع شهر است، شما چه توصیه‌ای دارید؟

باید با اتحاد شورا و شهردار و بهره گیری از نفوذ بزرگان سوادکوهی و مازنی‌های متنفذ ساکن استان یا تهران با ارائه برنامه قابل دفاع جهت اخذ مجوزها و اعتبار مالی لازم و زمینه‌سازی جذب سرمایه‌گذار تلاش شود و از همه ظرفیت‌ها استفاده شود تا هم برنامه قابل دفاع تنظیم شود و هم پیگیری خوبی برای منابع مالی و مجوزها صورت گیرد، بنده و همکاران شورای ادوار و شهردار و شهرداران گذشته نیز به سهم خود اگر کمکی بخواهند با کمال میل جهت کمک به پل‌سفید و شهرداری و شورا در خدمت هستیم.

بخشی از عملکرد شهرداری و شورا‌های گذشته پل‌سفید

*امور برجسته شهردار قبلی رمضان پاریاو و شهرداران گذشته آقایان موحد، الله‌قلی، باقری، شوراهای ادوار گذشته پل‌سفید در خصوص عمران و زیر ساخت، گردشگری و زیبا‌سازی شهری و سرمایه‌گذاری و درآمد پایدار را  در طول 18 سال با ذکر آدرس بیان فرمایید؟

مردم خود بهترین داور و در جریان امور هستند.

ما با کمک سایر همکاران شورا و شهرداران و 11 سال پایانی پاریاو با همدلی شهردار قبلی  و شهرداران گذشته و همکاری کارکنان خدوم شهرداری اقدام به انجام اموری در چند حوزه عمرانی و زیر ساخت‌های شهری، گردشگری و فضای سبز و زیبایی، احداث مجتمع رفاهی و ورزشی، احداث کارگاه‌ها و کارخانه‌ها برای سرمایه‌گذاری در شهر و ایجاد درآمد پایدار کردیم.

البته مهمترین امر انتخاب شهردار توانمند بود و چون شهردار بازوی شوراست و عامل تحول در شهر است و در سرمایه گذاری‌ها از احداث دو جایگاه CNG، کارخانه سنگ شکن، کارخانه آسفالت، مجتمع رفاهی کندوان، پمپ بنزین با سه فرآورده، احداث کارخانه بتن‌آماده ، تملک زمین در کندوان برای پارک بزرگ شهر، تصویب طرح و تحویل پارک جنگلی ۳۶ هکتاری آزاد مهر، پیگیری برای پارک جنگلی چم‌چم ، بلوار‌کشی از پلیس راه آزاد مهر تا پیچ امیر ده، بلوار کشی از میدان ورودی شهر به سمت للوک و ازا نده رودبار تا چم چم، روکش کامل آسفالت و بتن معابر سطح شهر، احداث میدان واِلمان شهر، بهسازی گلزار شهدا و آرامستان، تهیه زمین برای آرامستان جدید و تهیه طرح و شروع عملیات احداث غسال‌خانه جدید، احداث روشنایی در محور اصلی، احداث شبکه آبیاری فضای سبز، احداث جاده ساحلی و تهیه طرح تفرج‌گاه ساحلی رودخانه و نصب تجهیزات ورزشی، احداث دیوار حائل در برخی نقاط حریم‌های رودخانه و سطح شهر، هماهنگی با سایر ادارات و سازمان‌هایی که با امور شهری مرتبط بودند و پیگیری و حمایت از ورزشکاران و انجام جشن‌ها و امور فرهنگی، تصویب طرح جامع و  تفصیلی بهمراه نقشه حریم مصوب شهر، ارتقاء درجه شهرداری از ۵ به ۶، کسب عنوان 5 شهر برتر در خدمات سفر، کسب عنوان شهرداری برتر در احیای بافت فرسوده (تقدیر نامه از معاون وزیر)، کسب عنوان شهرداری برتر در بازآفرینی شهری،  پیگیری و رایزنی با مقامات دولتی و انتخابی برای پروژه‌های گازرسانی به پل سفید، کمک به استقرار دانشگاه پیام نور، نماز جمعه و دانشگاه آزاد اسلامی که حضرتعالی نیز عضو هیات موسس پیام نور بوده اید، تلاش برای استقرار پمپ بنزین علی‌پور، رایزنی با مرحوم بدیعی و وراث مرحوم اولادی برای تعیین تکلیف برخی املاک، اخذ سند مالکیت برای املاک شهرداری، تهیه طرح و پیگیری برای مراحل استارت طرح دروازه شهری و مطالعه و تصویب طرح هدایت آب‌های سطحی در وزارت کشور، مطالعه زمین شناسی منطقه امیرده و شهرک فرهنگیان، آماده‌سازی و آسفالت شهرک فرهنگیان فاز ۱، آماده‌سازی شهرک فرهنگیان امیرده فاز ۲، احداث ساختمان تجاری خدماتی وسط بازار که طبقه آخر آن محل استقرار دفتر شورای شهر هست، احداث ساختمان آتش نشانی(محل فعلی استقرار شهرداری)، احداث ساختمان مسکونی راه آهن با هزار متر بنا، اخذ 2 هزار و500 متر زمین از راه آهن و احداث ساختمان عمارت شهرداری ـ نیمه تمام)، احداث سوله مدیریت بحران در آزادمهر(نیمه تمام)، تهیه طرح در زمین راه آهن کنار ورودی ایستگاه برای سرمایه گذاری که این خدمات بیاری خدا در دوره شورا و شهردار فعلی نیز ادامه‌دار خواهد بود و همانطور یکه گذشتگان خدماتی داشتند ما نیز اندک خدماتی داشتیم و با امید به خدای بزرگ عزیزان حاضر و آیندگان هم ادامه خواهند داد.

بکارگیری و جابجایی نیرو ارتباطی به شوراها ندارد

*علاوه بر سوابق شورایی، تخصص و تجربه امور اداری را دارا هستید، بر اساس قوانین یا امور اداری و قانون شهرداری‌ها بکارگیری نیروهای شهرداری بر اساس کدام اصول و معیار است؟ شیوه ادامه همکاری یا حتی پایان کار به چه صورت باید باشد؟ آیا دوران شما، شورا نظارتی در جذب نیرو داشت ؟

قانون شوراها در این خصوص صراحت دارد، طبق ماده۷۴ قانون شورا ( مصوب ۱۳۷۵و اصلاحی مصوب ۱۳۸۶): « شوراهای اسلامی یا هر یک از اعضای آن حق ندارند در نصب و عزل کارکنان شهرداری‌ها و یا شرکت‌ها و موسسات وابسته به آنها دخالت نمایند و یا به آنها دستور دهند.»

لذا ملاحظه می فرمایید که بکارگیری نیرو و جابجایی آن ارتباطی به شوراها ندارد.

آنچه که من میدانم و خودم نیز مسؤول امور اداری و مالی اداره بهداشت و درمان بودم این ‌است که بر اساس قانون، شهرداری دارای چارت سازمانی مصوب ابلاغی وزارت کشور است و نیروهای اداری بر اساس چارت سازمانی و با مجوز شورای اداری استخدامی استانداری و پس از انجام آزمون و بررسی صلاحیت حراستی و گزینشی بکار گرفته می‌شوند.

اما نیروهای خدماتی با توجه به برون‌سپاری امور که در دستور کار دولت و از مصوبات قانون برنامه است توسط شرکت‌های طرف قرارداد، با توجه به حجم کار شهرداری و سقف قرارداد تعیین می‌شوند و بکارگیری آنها در اختیار شهردار و شرکت مورد قرارداد است لذا هیچ تعهد استخدامی برای شهرداری ایجاد نمی‌کند و نحوه انتخاب و مدیریت بر آنها ارتباطی به شورا هم ندارد و شوراها فقط نوع و مبلغ قرارداد و تامین اعتبار را کنترل و نظارت می‌کنند.

البته اگر منظور شما نیروهای جدید اخیر هستند در دوره شورای چهارم جذب نشدند و بر اساس اطلاعات بنده چون تعدادی از نیروهای شهرداری به افتخار بازنشستگی نائل شدند و سقف قرار‌داد جدید نیز اجازه افزایش تعدادی از نیروها را می‌داد و قرارداد شرکت نیز به تصویب شورا رسیده بود و مبلغ قرارداد هم در بودجه مصوب پیش‌بینی شده بود لذا شهردار وقت می‌توانست به تعداد مورد نظر نیرو اضافه نماید و آیا تعداد ۱۷ نفر مناسب بود یا نه، بنده اطلاعی ندارم.

در جایی خوانده بودم که گفتند استانداری گفته این تعداد باید اخراج شوند که به فرض صحت این مطلب باید عرض نمایم که تعداد نیروهای بکارگرفته در شرکت‌ها خصوصی طرف قرارداد با شهرداری ارتباطی با استانداری و وزارت کشور ندارد.

شایعاتی  نیز مبنی بر عدم پرداخت شرکت طرف قرارداد و سواستفاده احتمالی مالی در شرکت منتشر شده که بازهم با توجه به اینکه رییس محترم شورای حال حاضر چون طی ده سال گذشته خودش مسؤول خدمات شهری و ناظر بر عملکرد شرکت بود و صورت وضعیت‌ها با امضای ایشان پرداخت می‌شد و همچنین در پایان هر ماه با حضور عضو شورا صورتجلسه تحویل کار نیز امضا می‌شد و قرارداد و مبلغ آن هم به تصویب شورا می‌رسید و اعتبار مربوط نیز در بودجه مصوب می‌شد از نظر بنده بعید می‌دانم که از سوی شهرداری تخلفی صورت گرفته باشد مگر شرکت حقوق پرسنل را پرداخت نکرده باشد که با شکایت کارگران حقوق آنها قابل وصول است.

اخذ ۸۰ میلیون تومان ضمانت‌نامه معتبر بانکی از شرکت «اویول»

*حتما از روند فرایند مناقصه و مزایده مطلع هستید، حال آیا در شورای اسلامی پل‌سفید طی دوره‌های گذشته بخصوص دوران 3 و 4 شورا، بابت قرارداد اجاره سنگ شکن و کارخانه آسفالت شهرداری با شرکت اویول (پیمانکار چهاربانده محور سوادکوه) موضوع تضمینات، نوع قرارداد، مبلغ اجاره و چگونگی وصول اجاره‌ها، کنترلی و نظارتی توسط شورا وجود داشت ؟

صریح بفرمایید چگونه بود و بر چه مبنایی که برای قرارداد فقط ۵۰ میلیون سفته گرفته شد آیا این‌کار مغایر قانون نبود  و چک تخلیه گرفته نشد؟ لطفا شفاف توضیح دهید.

در تمام دوران مد نظر شما نظارت انجام می‌شد و بر طبق فرایند‌های قانونی اجرایی شد.

در هر سال پس از پایان قرارداد با پیشنهاد شهرداری و انجام تشریفات قانونی‌، بررسی محتوای قرارداد نسبت به تصویب و تمدید قرارداد اقدام می‌گردید و دقیقا بعلت استفاده بهتر از ظرفیت این شرکت توانمند که کار پروژه چهاربانده وزارت راه را بر عهده داشت شورای اسلامی نیز تاکید بر انجام قرارداد با «اویول» داشت. لذا اولا مبلغ تضمین قانونی بر اساس آیین نامه مالی و معاملاتی شهرداری ۱۰ درصد مبلغ قرارداد (پیمان) است که بنظر در اخذ تضمین بر اساس قانون و کاملا درست رفتار شد و برای ۸۰۰ میلیون تومان قرارداد یکساله مبلغ ۸۰ میلیون تومان ضمانت‌نامه معتبر بانکی اخذ شد.

در ثانی در خصوص تضمین تخلیه باید عرض کنم که با توجه به اینکه همه ساله بدلیل حجم زیاد فعالیت عمرانی بخصوص تخلیه سهمیه قیر تخصیصی وزارت کشور و وزارت راه در استخر قیر کارخانه آسفالت و ضرورت انجام روکش آسفالت سطح شهر توسط شهرداری از محل قیر سهمیه‌ای که مصالح آن (آسفالت ـ مصالح و شن و ماسه مورد نیاز عمرانی) بر اساس محتوای مندرج در قرارداد که باز هم به تصویب شورای شهر رسیده بود از طریق شرکت اویول تامین می‌گردید که مبلغ بدهی پخت و تحویل آسفالت با مبلغ اجاره ماهانه با رعایت مقررات مالی شهرداری تهاتر می‌شد.

در همین بین همواره بدلیل حجم زیاد فعالیت و کار، شهرداری مبلغی نیز به شرکت اویول بدهکار می‌شد که با توجه به عدم توان پرداخت، مبلغ مذکور بعنوان حُسن انجام کار برای تخلیه در نظر گرفته می‌شد و نزد شهرداری می‌ماند و به نظر بنده در حال حاضر هم هیچ مشکلی در پایان قرارداد وجود ندارد، چرا که هم اکنون شهرداری اعلام کرده که به شرکت اویول (طرف قرارداد) مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان بدهکار است و پایان قرارداد شرکت نیز فرا رسیده است.

پس علاوه بر ضمانت‌نامه بانکی یا تضمینات معتبر دیگر که گرفته‌شد، شهرداری می‌تواند این مبلغ طلب شرکت را بعنوان تضمین نزد خود نگه دارد تا شرکت به تعهداتش عمل کند زیرا در قرارداد تعهدات شرکت گنجانده شد و طرف قرارداد الزام به اجرای آن دارد در غیر اینصورت و عدم تمکین، شهرداری میتواند ضمن توقف فعالیت شرکت اویول از شرکت مذکور در محاکم قضایی تحت عنوان الزام به اجرای تعهد شکایت کند.

بدهی 4 و نیم میلیاردی و طلب 8 میلیارد تومانی شهرداری گذشته پل‌سفید

*تا پایان دوره چهارم عضو شورا بوده‌اید و مطلع از میزان دقیق بدهکاری و طلبکاری شهرداری هستید، فردی می گوید حدود 3 تا 4 میلیارد بدهکاریم  و میزان طلبکاری را بیشتر از آن و به سرمایه‌گذاری اشاره می کند، فرد دیگری می گوید شهرداری قریب به 7 تا ۸ میلیارد بدهی دارد، آیا از رقم دقیق یا تقریبی اطلاع دارید که این بدهی بابت چه چیزی است؟ و آیا این بدهی معقول است یا نه؟ و بعضی از افراد شاید شهرداری را ورشکسته بدانند. نظر شما چیست؟

اولا که شهرداری به هیچ وجه ورشکسته نیست و این لفظ از سوی حتی محدود افراد هم جایز نیست چون به شهرداری ورشکسته میگویند که تراز سرمایه (یعنی جمع نقدینگی و ارزش دارایی‌ها و مطالبات قطعی شده) با بدهی قطعی‌شده شاخص منفی را نشان دهد. اما در مورد شهرداری پل‌سفید بطور قطع چنین چیزی مصداق ندارد و این مبلغ بدهی حدود 4 و نیم میلیارد و طلب حدود 8 میلیارد با توضیحی که در ادامه عرض می کنم وجود دارد.

به نظر بنده با توجه به حجم سرمایه‌گذاری و احداث کارگاه‌های تولیدی و پمپ‌بنزین و سی ان جی‌ها که علاوه بر ارزش افزوده سرمایه ثابت از محل آنها درآمد پایدار نیز برای شهرداری ایجاد شد، معقول به نظر می‌رسد و همان طوری که شهردار یحیی‌پور تاکید کردند میزان بدهکاری هر مبلغ که باشد برای امور عمرانی و سرمایه گذاری و زیرساختی بوده نه برای امور جاری، چون میزان مطالبات قطعی شهرداری بطور سرانگشتی که حساب می‌کنم شامل اسناد دریافتنی و آرا کمیسیون و عوارض ساختمانی و .... در پایان دوره چهارم بیش از ۸ میلیارد بود و در ثانی در پایان دوره قبل حداکثر بدهی جاری و عمرانی شهرداری 2 میلیارد بود و با دریافت وام و احداث کارخانه بتن آماده و پمپ بنزین که 2 میلیارد و 500 میلیون هزینه گرفت و به نظر بنده حداکثر باید 2 و نیم میلیارد هم اضافه شده باشد و جمعا  ۴/۵ میلیارد بدهی داشته باشد و در ضمن یک میلیارد بدهی مربوط به تامین اجتماعی و مالیات که در دوره چهارم با حسابرسی ده ساله از شهرداری اعلام گردید و اساسا بدلیل عدم وجود نقدینگی و فقر مالی در ماه‌های مختلف ده ساله لیست‌های حقوق و بیمه و مالیات پیمانکاران با تاخیر در پرداخت بیمه مواجه می‌گردید، مشمول جریمه شد که نهایتا حسب اطلاع اینجانب با پیگیری شهردار وقت هردو بدهی هم مشمول تخفیف و هم تقسیط شد و لذا بنده اطلاعات دیگری ندارم مگر طی سال ۹۶ و شش ماهه اول ۹۷ که مسؤولیتی در شورا نداشتم اتفاقاتی افتاده باشد که بنده بی اطلاع هستم.

شهردار بومی مفید‌تر است

*در مورد وضعیت فعلی یا اینکه از نگاه شما شهردار بومی بهتر است یا غیر بومی و یا هر آنچه صلاح می دانید(توضیح این سوال ارتباطی به حضور شهردار فعلی ندارد بلکه بر این عقیده هستیم دکتر یحیی‌پور که بر مسند شهرداری هستند باید برای دستیابی به برنامه‌ها از سوی ما مردم و مسؤولان و شورا حمایت شوند و چون کمک به شهردار را کمک به شهر می‌دانیم، البته از انتقادات سازنده و ارایه راهکار  نیز غفلت نمی کنیم).

 برای تلاش شهردار و شورا جهت توسعه شهر پل سفید و مردم با اخلاق و خوب شهرم آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم برنامه های شورای اسلامی شهر و شهرداری  در دوره پنجم  نتیجه مطلوبی داشته باشد .

البته با احترام به انتخاب دوستان دوره پنجم و همچنین افتخار حضور شهردار محترم جناب دکتر یحیی‌پور، بنده معتقدم: توانمندی شهردار و سلامت نفس شهردار مهم است اما شهردار بومی به دلائل مختلف از جمله تعصب و تعلق‌خاطر به شهر بعنوان زادگاه که هم در زمان تصدی سکونت داشته باشد درحالیکه بعد از زمان تصدی هم باید در این شهر زندگی کند و خانواده و بستگانش در شهر حضور دارند برای شهر مفید‌تر خواهد بود.

نکته‌ای را باید یاد آور شوم که با توجه به اخبار و شایعات منتشر شده (البته آقای شهمیر شما در نوشته های خود از لفظ بعضأ و گاهأ و احتمالی استفاده می‌کنید )، بنده هم می گویم گاهی شایعاتی را در فضای مجازی می بینیم، در فضای مجازی موضوعی که به نظرم بسیار حائز اهمیت است این است که بجای پیدا کردن نقاط کور و تاریک در عملکرد مدیران گذشته که احیانا اشتباهاتی احتمالی در هر مشق نوشته‎‌ای وجود دارد توصیه می‌کنم در هر دوره اعضای محترم شورا و شهرداری بدنبال طرح و برنامه و کار اجرایی قوی باشند تا در پایان دوره عملکرد مطلوبی از خود به یادگار بگذارند نه اینکه خدمات گذشته را زیر سوال ببرند که از نظر اخلاق اسلامی هم پسندیده نیست زیرا آیندگان در مورد عملکرد ما هم قضاوت خواهند کرد و تخریب خدمات گذشته  که در بدترین شرایط اقتصادی با تلاش و ممارست شبانه‌روزی این موفقیت‌ها حاصل شد، کار درستی به نظر نمی‌رسد.

قضاوت عملکرد شهردار کنونی پل‌سفید زود است

*طی 18 سال خدمت در شورا، خدماتی را بر شمردید، خدمات چند ماهه شهردار یحیی‌پور و خدمات 2 ساله شورای پنجم را چگونه ارزیابی می کنید ؟

 بنده در مقام ارزیابی نیستم و دوره سوابق خویش و همکارانم را پاسخگو هستم، اما بعنوان یک شهروند عرض می‌کنم  شورای پنجم برای پیشرفت و توسعه پل سفید تلاش می‌کنند. لذا این مردم عزیز هستند که باید بگویند در این دو سال، زحمات اعضای محترم شورا چقدر به بار نشست نه من.

چون من خوشبین هستم و سعی می کنم قضاوت نکنم.

شهردار یحیی‌پور در ماه‌های پایانی سال 97 آمدند و بدو سال 98 نیز درگیر سیل و رانش بودند که با در نظر گرفتن این موارد باید از ایشان انتظار داشت.

شهردار در مصاحبه با شما، به بخشی از خدمات شهردار و مجموعه شهرداری و شورای پنجم در دوره تصدی خود اشاره کرد.

به قسمتی از برنامه‌های آتی خود نیز پرداخت که بخصوص در زمینه زیبا‌سازی برنامه‌های خوبی دارند و در زمان یک‌سالگی حضور شهردار آنوقت باید به پردازش خدمات ایشان پرداخت و در حال حاضر که شورا و شهردار انگیزه خدمت دارند، ما نیز امیدواریم در مسیر خدمت موفق باشند و البته هر مسؤولی در هر جایگاهی در ارایه برنامه دقت کند چون اگر برنامه واقع‌بینانه نباشد و به قول شما، رنگین‌کمانی باشد، قابل حصول و دستیابی نخواهد بود و آنگاه مردم به گونه دیگر قضاوت می‌کنند.

شهردار برنامه های خوبی را اعلام کرد حال باید ببینیم در ماه‌های آتی چه میزان به این امر یعنی برنامه‌های تقدیمی دست می یابد و سپس مردم با تطبیق برنامه ایشان و میزان دست‌یابی نظر خواهند داد و قضاوت خواهند کرد و گذشت زمان روشنگر خدمات خواهد بود و فعلا برای قضاوت زود است و درخواست دارم تا  شهردار به مرز یک سالگی ماموریت برسد وارد فضای نقد نشوید و کمک کنید چون برای کاربردی کردن برنامه‌ها نیاز به زمان و همدلی دارند، ضمن اینکه حتما شورای محترم شهر نیز گزارش کار را برای مردم منتشر خواهند کرد که آنوقت مردم بیشتر در جریان خدمات قرار خواهند گرفت و برای شهردار و شورا و مجموعه شهرداری آرزوی توفیق دارم.

* مخالف فروش اموال و دارایی‌های شهرداری هستم

*اگر دوره شما  تغییر کاربری یا فروش املاک و پروژه برای سرمایه گذاری در بخش دیگر یا برای پرداخت بدهکاری مطرح می‌شد،  موضع شما چه بود یا در آینده طرح شود چه مشورتی دارید ؟

هر سرمایه و پروژه‌ای که ایجاد شد درآمدی برای شهر است و ابتدا وام و هزینه برای ساخت پروژه، سپس مدتی پرداخت اقساط و بعد که دیگر اقساط وجود ندارد سود خالص هست برای شهر که اگر آنروز مثلا 1 میلیارد برای پروژه‌ای هزینه شد امروز قیمت آن پروژه 5 میلیارد است.

پس فروش پروژه را در آن‌زمان شورا بودن خودم و در آینده به مصلحت نمی دانستم و نمی دانم و در مورد شهرداری هم یک نکته دارم و آن اینکه صد درصد مخالف فروش اموال و دارایی‌های شهرداری بودم و هستم.

داریی‌های شهرداری مانند صندوق ذخیره ارزی دولت با ارزش بودند و هستند و ما باید از دارایی‌ها استفاده بهینه و مطلوب کنیم و اگر توان اداره یا سرمایه‌گذاری نداریم باید به اجاره بدهیم یا مشارکت کنیم نه اینکه به بهانه تبدیل به احسن بفروشیم، بجای آن خلق سرمایه جدید کنیم بدلیل اینکه دیگر توان تامین این سرمایه‌ها با این اوضاع اقتصادی سرسام‌آور وجود نخواهد داشت و البته باید شهردار یحیی‌پور و شورای پنجم برای جذب سرمایه گذار و ایجاد تحول شهری و سرمایه گذاری‌های جدید حمایت اساسی شوند، به قول حضرتعالی از گلایه‌های انتخاباتی و شخصی باید عبور کرد و با وحدت به توسعه امور شهر پرداخت.

به گزارش فارس، اصغر گرزین تبار، معاون شبکه بهداشت و درمان سوادکوه، 4 دوره عضو شورای اسلامی شهر‌پل سفید و شورای شهرستان، 45  ماه سوابق بسیجی و مجددا 28 ماه خدمت سربازی در جبهه  و جانباز جنگ، ریاست هیأت فوتبال پل‌سفید، عضو مجمع خیرین سلامت شهرستان و استان و مدیر عامل مجمع خیرین قرآن شهرستان سوادکوه بخشی از کارنامه وی است.

مصاحبه: عبدالله(علی) شهمیر‌شورمستی

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۶۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای شهر سنندج چه مطالباتی را در حضور استاندار کردستان مطرح کردند؟

اعضای شورای اسلامی شهر سنندج در حضور استاندار کردستان و چند نفر دیگر از مدیران شهری و استانی، مسائل و مطالبات مختلف این شهر را مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، ساختمان شورای شهر سنندج، شامگاه _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ میزبان استاندار کردستان، شهردار و فرماندار سنندج و چند تن دیگر از مدیران استانی بود. در این نشست ۹ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر سنندج، مهم‌ترین دغدغه‌ها و مسائل و مشکلات شهری را مطرح کردند.

عزت رضایی، رئیس شورای اسلامی شهر سنندج در این نشست که سه ساعت به طول انجامید، اظهار کرد: سال گذشته ۹۶ جلسه رسمی در ساختمان شورا برگزار شده که ۲۵۲ مصوبه دربرداشته است.

وی افزود: ۱۶۱ مصوبه شورا در هیئت تطبیق تأیید به ۸۷ مصوبه اعتراض شده و چهار مصوبه نیز به شورای حل اختلاف ارجاع داده شده است.

رئیس شورای شهر سنندج خاطرنشان کرد: تعداد نامه‌های وارده به شورا ۳۹۸۴ و تعداد نامه صادره نیز ۳۷۳۳ مورد بوده است.

رضایی تصریح کرد: طرح جامع شهری، مشکل زمین مسکونی، طلب شهرداری از ادارات، نبود درآمد پایدار در شهرداری و ضعف زیرساخت‌های عمرانی و فرهنگی در شهر سنندج از جمله مهمترین مسائل و مشکلات این شهر است.

وی ادامه داد: از مسئولان فرهنگی استان گلایه داریم که در رویداد مهم هفته فرهنگی شهر سنندج حضور نداشتند در صورتی که انتظار می‌رفت اداراتی همچون میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور پررنگی داشته باشند.

رئیس شورای شهر سنندج اضافه کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان آنگونه که باید همکاری لازم را با مردم ندارند و همین موجب نارضایتی مردم و مراجعه آن‌ها به شورا شده است.

رضایی تاکید کرد: آلایندگی واحدهایی همچون پتروشیمی باید بررسی شود و اگر مشکلی دارد، باید برای آن چاره اندیشی شود و این واحدها عوارض خود را به شهرداری پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بلوار ننله شهر سنندج به نام زنده‌یاد آرمان بنفشی نامگذاری شده و سردیس این جوان فداکار سنندجی نیز در این مکان نصب خواهد شد.

شیب خدمات شهرداری به سمت نواحی کم‌برخوردار

بهروز ابراهیم‌آبادی، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر سنندج نیز در این نشست اظهار کرد: سال گذشته بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع آسفالت در سطح شهر سنندج انجام شد که حدود ۲۵۰ هزار مترمربع آن در نواحی کم‌برخوردار بوده است.

وی افزود: یک پنجم جمعیت شهر سنندج در نواحی کم‌برخوردار همچون نایسر، حسن آباد و ننله زندگی می‌کنند که شیب خدمات شهرداری به سمت این نواحی بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر سنندج ادامه داد: بالغ بر ۲۵۰۰ نفر در شهرداری سنندج مشغول به کار هستند که ماهانه بیش از ۷۰ میلیارد تومان حقوق به این نیروها پرداخت می‌شود.

ابراهیم‌آبادی اضافه کرد: اگر بتوانیم بودجه جهشی و یا وام‌های کم بهره از صندوق توسعه ملی برای شهرداری بگیریم قطعاً در دوره‌های بعدی اقدامات بیشتری در شهر سنندج صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در نواحی کم برخوردار همچون نایسر کمتر از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شهرداری درآمد داشته اما بیش از ۴۰ میلیارد تومان در آنجا هزینه کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر سنندج تصریح کرد: شهرداری حتی یک درصد در به وجود آوردن نواحی کم برخوردار همچون نایسر تأثیر نداشته و اداراتی همچون راه و شهرسازی و بنیاد مسکن اگر در گذشته نظارت لازم را بر ساخت و سازهای غیرمجاز داشتند اکنون می‌شد بهترین شهرک مسکونی خاورمیانه را در آنجا احداث کرد.

وی بر ضرورت ساخت واحدهای مسکونی ارزان قیمت در شهر سنندج توسط دولت تاکید کرد و گفت: در صورتی که عرضه مسکن بالا برود می‌توان قیمت فزاینده مسکن را در سنندج کنترل کرد.

ضرورت تجدیدنظر در زمین‌های قولنامه‌ای و اوقافی

فرهاد میمنت آبادی، عضو دیگر شورای شهر سنندج اظهار کرد: کمبود زمین مسکونی و مهاجرت پذیری شهر سنندج باعث افزایش ترافیک جمعیتی در این شهر و نبود مسکن لازم شده است.

وی تاکید کرد: لازم است که در زمین‌های قولنامه‌ای و زمین‌های اوقافی تجدیدنظر صورت بگیرد، چون ادامه این روند موجب افزایش ساخت‌وسازهای غیرمجاز می‌شود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر سنندج گفت: یکی از مشکلات شهر سنندج نبود درآمد پایدار است که در راستای اجرایی کردن آن باید سرمایه‌گذاری رونق بگیرد و لازمه آن اختصاص زمین لازم به سرمایه‌گذاران است.

میمنت‌آبادی افزود: ۲۱ هکتار زمین مسکونی، طلب شهرداری نزد اداره راه و شهرسازی است که امیدواریم سالانه حداقل ۱۰ درصد آن را به شهرداری پس بدهد.

برای حل مشکل بیمه کارگران شهرداری چاره‌اندیشی شود

سالار علی‌ویسی، عضو دیگر شورای شهر سنندج نیز اظهار کرد: بیمه کارگران شهرداری یکی از مشکلات اصلی بوده که منجر به بدهی ۱۷۰ میلیاردی به سازمان تأمین اجتماعی شده است و نیاز هست برای این مشکل چاره‌اندیشی شود.

وی افزود: استانداری در سال ۱۴۰۱ قیر رایگان را در اختیار شهرداری قرار داد که اقدام بسیار خوبی بود و امیدواریم امسال نیز قیر رایگان به شهرداری اختصاص یابد.

این عضو شورای شهر سنندج، ساخت‌وسازهای غیرمجاز، نبود ماشین آلات سنگین و اتوبوس لازم در شهرداری را از جمله دیگر مسائل شهر سنندج عنوان کرد.

علی‌ویسی گفت: امنیت شغلی کارگران شهرداری بر آرامش خاطر آنها تأثیرگذار است که در حال حاضر ۷۰ درصد نیروهای شهرداری سنندج شرکتی هستند و نیاز هست وضعیت استخدامی آنها تعیین تکلیف شود.

جایگاه شورا از سوی ادارات نادیده گرفته می‌شود

اسعد فریدی، عضو دیگر شورا هم گفت: جایگاه شورا از سوی ادارات نادیده گرفته می‌شود در صورتی که در رسالت شورا آمده که ناظر بر عملکرد دستگاه‌های خدمات رسان شهری است.

وی تاکید کرد: پتروشیمی کردستان اگر آلایندگی دارد باید به صورت روشن اعلام شود و هیچ اغماضی در این مورد صورت نگیرد.

عضو شورای شهر سنندج افزود: ضرورت دارد که شهربازی بزرگی در شهر سنندج ایجاد شود و همه باید برای این مسئله همت لازم را داشته باشند.

فریدی تصریح کرد: باید به صورت جدی از افزایش ساخت‌وسازهای غیرمجاز در کمربندی بهشت محمدی جلوگیری شود.

ضرورت تصویب طرح تفصیلی شهر سنندج

شیدا حیدریان، رئیس کمیسیون حاشیه شهر و نواحی کم برخوردار شهر سنندج نیز تصریح کرد: اکنون در دنیا برنامه‌ریزی شهری به صورت مشارکتی و بهره‌گیری از نظرات مردم درآمده که تبلور آن را در شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم می‌توان دید.

وی افزود: تصویب طرح تفصیلی شهر سنندج بسیار عقب افتاده است که طولانی بر بودن تصویب آن موجب ناکارآمد شدن طرح می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر سنندج تاکید کرد: شورایاری در محلات باید وجود داشته باشد و محله‌محوری در دستور کار قرار گیرد، همچنین ورودی نایسر باید ساماندهی و برای صنوف مزاحم این منطقه چاره‌اندیشی شود.

به گزارش ایمنا، سیف‌الله رضایی، فرزاد زارعی و جبار زندی از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این جلسه مسائل و مطالباتی را مطرح کردند که از جمله آن طلب شهرداری از اداره راه و شهرسازی، اختصاص اتوبوس لازم به ناوگان حمل و نقل عمومی، کمک به زیرساخت‌های فرهنگی شهر سنندج، کمبود بودجه فرهنگی، کمک برای اتمام پروژه‌های عمرانی شهرداری، بی توجهی نسبت به تصویب طرح پهنه بندی در کمیسیون ماده پنج، عدم اجرای ماده واحده، ساماندهی وضعیت جوانان، نظارت بر کافه‌های داخل شهر و حل مشکل زمین‌های قولنامه‌ای را می‌توان برشمرد.

کد خبر 749914

دیگر خبرها

  • صادق خان شهردار لندن شد
  • صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد
  • صادق خان برای سومین بار شهردار لندن شد
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • اعضای شورای شهر سنندج چه مطالباتی را در حضور استاندار کردستان مطرح کردند؟
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند