Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد کشاورزی هندیجان گفت: به برکت بارندگی‌های بسیار خوب در سال زراعی ۹۸-۹۷ بعد از ۱۵ سال امکان کشت تابستان برای کشاورزان برخی مناطق هندیجان مهیا شده و این عزیزان می‌توانند در تابستان محصولات خاصی از جمله کنجد را کشت کنند. ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

جمشید اسلامیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان، اظهار داشت: بعد از 15 سال خشک ‌سالی و ممنوعیت کشت تابستانه در سال جاری در برخی مناطق شهرستان هندیجان امکان کشت فراهم‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوزستان| محدودیت "کشت تابستانه" در اندیمشک وجود ندارداهواز|نابودی 1800 شغل با ممنوعیت کشت تابستانه؛ سفره کشاورزان ایذه‌ای باز هم کوچک‌تر می‌شودکشاورزان خوزستان بدون دغدغه زمین‌های خود را برای کشت تابستانه آماده کنند

وی افزود: هر چند این موافقت از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان شده اما با توجه به هجوم ملخ‌ها و وجود جیرجیرک‌ها کشاورزان باید مراقب کشت محصولات خود باشند. همچنین آفت محصول کنجد جیرجیرک‌ها هستند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی هندیجان بیان کرد: در کنار خطرات آفت‌های ملخ و جیرجیرک مشکل دیگری نیز ممکن است اثرات نامطلوبی به کشت تابستانه وارد کند آن ‌هم آب مورد نیاز کشت بوده که به دلیل مدیریت نامناسب توزیع و نظارت دست‌ خوش تغییرات منفی شود؛ بنابراین پیشنهاد ما احتیاط کشاورزان در کشت تابستان است.

وی گفت: با وجود اینکه بسیار تمایل داریم کشت تابستانه را اجرایی کرده اما در عین‌ حال نگران ریسک‌های اشاره ‌شده هستیم ما تأکید در کشت تابستانه نداریم اما اگر کشاورزان درخواست کشت داشته باشند ما مخالفتی نداریم و توصیه کرده کشاورز مراقب ریسک‌هایی که اشاره شده باشند.

اسلامیان عنوان کرد: در صورت درخواست کشت توسط کشاورزان در تابستان پیش رو ما همکاری و پشتیبانی لازم را از آن‌ها خواهیم کرد و کودهای شیمایی لازم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم. محصولی که تابستان کشاورزان می‌توانند بکارند و تمایل دارند کُنجد است.

وی ادامه داد: در حال حاضر کیفیت آب رودخانه زهره مطلوب است و برای کشت تابستان مناسب اما آب رودخانه کم بوده و توصیه مهم داریم که کشاورزان عزیز مراقب کمبود آب، ملخ‌های خطرناک و جیرجیرک‌ها باشند.

انتهای پیام/ن

R41468/P/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۶۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان گفت:با تصمیم این کارگروه و به علت تداوم آلودگی هوا  فعالیت مدارس و دانشگاه‌های نوبت صبح فردا سه شنبه ١١ اردیبهشت شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، آبادان، خرمشهر و شادگان به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

میرشکار افزود: براین اساس فعالیت آموزشی تمامی مدارس در این شهرستان‌ها بر روی سامانه شاد انجام می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی به کشاورزان در پی بارش تگرگ/ ۱۶ استان درگیر بارش
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان
  • چرا مدارس خوزستان تعطیل شدند ؟
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان