Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این ترفند‌های ساده و کم هزینه کمک‌تان می‌کنند وقتی هوا بسیار گرم است و دسترسی به کولر ندارید، خنک بمانید.

مثل یک یوگی نفس بکشید

این بار که احساس گرما کردید چند دقیقه تنفس یوگا را تمرین کنید. انجام تمرینات یوگا بدون تنفس عمیق ممکن نیست. تنفس درست و عمیق، شیوه‌ی طبیعی بدن ما برای خنک شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسیدن به ریتم منظم در تنفس می‌تواند به ما احساس خنکی بدهد.

مقداری چای نعنا فلفلی اسپری کنید

مقداری چای نعنا فلفلی دم کنید و سپس آن را در یخچال بگذارید. هر وقت خوب خنک شد آن را در یک بطری اسپری بریزید و روی خودتان را اسپری کنید. منتول موجود در نعنا فلفلی خاصیت خنک کنندگی دارد و به پوست‌تان احساس خنکی مطبوعی می‌دهد.

از لامپ‌های LED استفاده کنید

داخل فضای خانه می‌تواند در روز‌های گرم تابستان بسیار گرم و دم کرده شود. یک راه دیگر برای غلبه بر این گرما این است که لامپ‌های روشنایی‌تان را عوض کنید. در واقع بهتر است از لامپ‌های LED استفاده کنید. این لامپ‌ها نسبت به لامپ‌های معمولی گرمای خیلی کمتری تولید می‌کنند. همین تغییر ساده می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند، مخصوصا اگر لامپ‌های زیادی در خانه روشن می‌کنید.

برای خودتان کولر درست کنید

چند بطری آب را در فریزر منجمد کنید و آن‌ها را مقابل پنکه زمینی یا پنکه رو میزی‌تان بگذارید و از باد خنک آن لذت ببرید. یک کاسه یخ هم همین کار را خواهد کرد.

مقداری غذای تند بخورید

همین طوری هم هوا گرم است و در حال عرق ریختن‌اید، چرا باید کاری کنید که بیشتر عرق بریزید؟ جواب این است: خوردن غذای تند، گردش خون را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود عرق کنید، بنابراین با خشک شدن این عرق، احساس خنک شدن خواهید کرد. کپسایسین موجود در فلفل‌های تند، بدن را تشویق می‌کند بدون اینکه دمایش را بالا ببرد، عرق کند.

برای خودتان کیسه یخ درست کنید

کیسه یخ در فریزرتان ندارید؟ خودتان درست کنید. یک یا دو فنجان برنج بردارید، آن‌ها را داخل یک جوراب نخی بریزید و در فریزر قرار دهید. بعد از دو ساعت شما کیسه یخ دست ساز خودتان را خواهید داشت.

کیسه یخ را روی نقاط نبض‌تان بگذارید

قرار دادن یک چیز سرد روی نقاط طب فشاری نیز راه دیگری برای کاهش دمای بدن است. نقاط فشاری یا نبض‌ها، نواحی حساسی روی بدن هستند که می‌توانید ضربان آن‌ها را احساس کنید: گردن، مچ دست‌ها و شقیقه‌ها. وقتی کیسه یخ را روی نقاط نبض‌تان می‌گذارید، مغزتان فورا دستور کاهش دمای بدن را صادر می‌کند.

از آلو‌ئه ورا استفاده کنید

شما می‌دانید که آلوئه ورا یکی از راه‌های طبیعی تسکین آفتاب سوختگی است، به این دلیل که خاصیت خنک کنندگی دارد، بنابراین می‌تواند کمک‌تان کند حرارت بدن‌تان را پایین بیاورید. فقط کافیست مقداری ژل آلوئه ورا روی نقاط طب فشاری‌تان بزنید تا مغزتان پیام کاهش دمای بدن را صادر کند.

بالش و ملافه‌های‌تان را خنک کنید

ملافه‌های‌تان را تا کنید و با بالش‌تان در کیسه‌های پلاستیکی قرار دهید و آن‌ها را چند ساعت در فریزر بگذارید.

از بالش گندم سیاه استفاده کنید

جنس رختخواب شما برای همه‌ی فصل‌ها مناسب نیست مثلا ممکن است وقتی در خواب هستید گرمای بدن‌تان را در خودش نگه دارد. به جای بالش معمولی از بالش گندم سیاه استفاده کنید که گرمای بدن‌تان را در خودش نگه ندارد و در طول شب احساس هنکی کنید.

دوش آب سرد بگیرید

دوش آب سرد هم می‌تواند دمای بدن‌تان را پایین نگه دارد و عرق را از سر و تن‌تان پاک کند.

منبع: برترین‌ها

انتهای پیام/

چگونه روز‌های گرم تابستان را بدون کولر سر کنیم؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی ها تابستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر استفاده از کولر گازی در مناطق عادی را با افزایش ٣ برابری مصرف و ٢٤ برابر شدن قبض برق خانگی همراه دانست.

به گزارش مشرق، عبدالامیر یاقوتی، استفاده از کولر گازی به جای کولر آبی در مناطق عادی و معتدل کشور را با افزایش ٣ برابری مصرف برق و افزایش ٨ برابری نرخ برق همراه دانست که در مجموع قبض برق مشترک خانگی را به ٢٤ برابر افزایش می‌دهد.

وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه را بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت‌های مدیریت مصرف ذکر و تصریح کرد: به طور معمول ٧٥ درصد مشترکان برق هر منطقه، نسبت به الگوی مصرف تعیین شده، برق کمتری مصرف می‌کنند.

وی الگوی مصرف مناطق عادی در فصل گرم را ٣٠٠ کیلووات ساعت عنوان کرد و افزود: هزینه برق مشترکان خانگی که از کولرهای آبی استفاده می‌کنند در هر دوره ٢ ماهه حدود ٨٠ هزار تومان است که در صورت جایگزینی کولر گازی، مصرف سرمایشی از ١٠٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت به بیش از ٧٠٠ کیلووات ساعت افزایش می‌یابد که با احتساب مصرف سایر لوازم برقی، مصرف دوره بیش از ٣ برابر افزایش و از ٣٠٠ کیلووات ساعت به حدود ٩٠٠ تا ١٢٠٠ کیلووات ساعت می‌رسد و مشترک باید بیش از ٢ میلیون تومان هزینه برق پرداخت کند.

یاقوتی با اشاره به تقسیم بندی کشور به ٥ اقلیم آب و هوایی شامل مناطق گرم یک تا ٤ و مناطق عادی گفت: تقریباً ٨٠ درصد مشترکان خانگی در مناطق عادی و معتدل مانند شمال غرب و شمال شرق کشور ساکن هستند که استان‌های تهران‌، زنجان، قزوین، همدان و لرستان، اغلب مناطق استان کردستان و کرمانشاه همچنین بخش‌هایی از اصفهان را در بر می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود!
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود
  • قبض برق ۲ میلیون تومانی در صورت استفاده از کولر گازی
  • آموزش نصب کولر صنعتی آبی
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت