Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران درباره دریافت دفترچه رایگان بیمه برای ساکنان برخی نقاط استان تهران خبر داد.   کوروش فرزین مدیر کل بیمه سلامت استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در زمینه رفع همپوشانی بیمه‌ای اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار ۲۵ هزار نفر در استان تهران رفع همپوشانی بیمه‌ای شده‌اند و استحقاق سنجی و رفع همپوشانی بیمه‌ای در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: هر فردی که برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن، تایید نسخ یا تمدید دفترچه بیمه مراجعه می‌کند در هنگام دریافت خدمت مورد استحقاق سنجی قرار می‌گیرد و اگر تداخل صندوق بیمه‌ای وجود داشته باشد در این صورت یکی از دفترچه بیمه‌های فرد به انتخاب خود او باطل می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران بیان کرد: ممکن است فرد وقتی به مطب پزشک مراجعه می‌کند مورد استحقاق سنجی قرار نگیرد، اما هنگام تمدید دفترچه یا تحویل داروی نیازمند تایید نسخه به مجردی که کد ملی فرد وارد شود هم پوشانی بررسی خواهد شد و دستورالعمل ابطال یکی از دفترچه بیمه‌های فرد صادر می‌شود. دفترچه‌های بیمه ایثارگری تا پایان خرداد اعتبار دارند فرزین درباره دفترچه بیمه‌های ایثارگری سال گذشته که فرصت استفاده از آن‌ها تا پایان خرداد داده شده بود گفت: تا پایان خرداد به ایثارگران اجازه داده شده بود تا در صورتی که دفترچه بیمه آن‌ها هنوزبه اتمام نرسیده است از دفترچه استفاده کنند، اما ایثارگران باید در طول این ۳ ماه به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه می‌کردند و دفترچه بیمه جدید می‌گرفتند و توجه داشته باشد که از پایان خرداد دفترچه بیمه‌های ایثارگری فاقد اعتبار خواهند بود.

وی درباره دفترچه بیمه روستایی و صدور دفترچه جدید برای نوزادان و متولد شده در این مناطق اظهار کرد: روستاییان و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر استان تهران دفترچه بیمه روستایی می‌گیرند و صدور این دفترچه رایگان است و بیمه شدگان سرانه بیمه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران افزود: در صورتی که نوزادی در این مناطق متولد شود سرپرست خانوار با دریافت تاییدیه محل سکونت از خانه بهداشت دفترچه بیمه رایگان برای فرزند خود می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۸۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی

مدیر کل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در مرحله نخست ثبت نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری استان ۳۴ هزار نفر در آذربایجان غربی ثبت نام کردند.

سیروس محمودیان گفت: در اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مرحله نخست ثبت نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد.

وی افزود: در این مرحله مادرانی که فرزند سوم و بالاتر آنان بعد از تاریخ اول فروردین ماه سال ۱۳۹۶ متولد شده باشند می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی www.roostaa.ir و ورود به بخش "ثبت نام مادران روستایی و عشایری (غیرشاغل) و یا مراجعه به ۷۱ کارگزاری صندوق در سطح استان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی استان خاطر نشان کرد: فرآیند تکمیل ثبت نام متقاضیان مشمول این قانون پس از اخذ استعلام از سازمان ثبت احوال و تأیید استعلام سایر صندوق‌ها مبنی بر عدم بیمه پردازی و مستمری بگیر بودن متقاضی، نهایی می‌گردد و اولویت تکمیل ثبت نام با افرادی است که منطبق بر فراخوان شرایط لازم را احراز و زودتر نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند.

محمودیان ادامه داد: در خصوص مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری صد در صد (۱۰۰%) حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذار افزوده می‌شود.

وی اظهار داشت: همسر و فرزندان مادران سه فرزند از ۱۸ الی ۵۰ سال نیز می‌توانند به صورت جداگانه در این صندوق عضو شوند و درآینده همزمان از مزایای بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • بودجه مورد نیاز برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال
  • ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد