Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود به اینکه چند هفته از فصل برداشت می‌گذرد اما تعداد کمباین‌ ها در بیشتر شهرستان‌ها به اندازه کافی نیست و با توجه به آتش‌سوزی‌های متعدد در منطقه لازم است تا مسئولان به فکر کشاورزان و مردم منطقه باشند و علاج واقعه را قبل از وقوع کنند. ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛ فصل برداشت محصولات کشاورزی، فصل به نتیجه رسیدن یک سال تلاش و چشم انتظاری دستان پینه بسته و چهره‌های سوخته در گرمای سوزان زنان و مردانی است که در انتظار نتیجه تلاش خود لحظه شماری می‌کنند اما این انتظار و چشم انتظاری در استان ایلام برای کشاورزان ایلامی آبستن حوادثی است که هر روز در گوشه و کنار استان ایلام شاهد آن هستیم و آن «آتش‌سوزی مراتع و مزارع» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

243 میلیارد تومان هزینه خرید تضمینی گندم به کشاورزان بوشهری پرداخت شد2.2 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد4000 تن گندم از کشاورزان لرستانی خریداری شد

کشاورز ایلامی شب و روزش را با اضطراب و ترس می‌گذراند که مبادا کبریتی روشن شود و یا فیلتر سیگاری رنج یکساله‌اش را برباد دهد و سوختنش را به نظاره بنشیند و از این جهت با تمام توان در تلاش است تا محصولش را هر چه سریع‌تر جمع‌آوری کند اما مانع پیش‌روی او که نیازمند تدبیر به موقع مسئولان را می‌طلبد، خود نمایی می‌کند و اورا در جمع آوری محصول با مشکل مواجه می‌سازد و آن مانع چیزی نیست که به دست کشاورز برطرف شود« نبود و کمبودکمابین در استان ایلام» است.

در چرایی این نبود و کمبود سیل اخیر را می‌توان دخیل دانست که به علت تخریب زیرساخت‌ها و پل‌های ارتباطی بین استانی امکان ورود کمابین داران به ایلام را ناممکن ساخته است و از طرفی بی توجهی مسئولان مرتبط که علاج واقعه را قبل از وقوع نکرده و یا موضوعی به چالش کشیده نشود و مطالبات عموم نشود برای آن چاره اندیشی نمی‌کنند.

مسئولان به فکر کشاورزان و مردم منطقه  باشند و علاج واقعه را قبل از وقوع کنند

در این ارتباط هادی صی هاشمی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی استان ایلام در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: باتوجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی وپدیده شوم آتش سوزی که دربیشتر شهرستانهای استان رخ داده است نبود کمباین به تعداد کافی موجب تاخیر در برداشت محصولات کشاورزی شده است.

وی با بیان اینکه، متاسفانه  کشاورزان ایلامی در بیشتر نقاط استان از نبود کمباین به تعداد کافی گله مندهستند افزود: با وجود به اینکه چند هفته از فصل برداشت می گذرد اماتعداد کمباین ها در بیشترشهرستانها به اندازه کافی نمی باشد.که با توجه به آتش سوزی های متعدد در منطقه  لازم است تا مسئولان به فکر کشاورزان و مردم منطقه  باشند و علاج واقعه را قبل از وقوع کنند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی استان ایلام گفت: محصول گندم و جو حاصل چند ماهه زحمت آنها می باشد و لازم است مسئولان ارشد استانی جهت افزایش تعداد کمباین‌هایی این مناطق اقدام نمایند تا کشاورزان قبل از هرگونه آتش سوزی بتوانند محصول خود را برداشت کنند.

مُشکل کشاورزان؛ کمبود کمباین؛ ورود راهگشای دادستان

فیروزجاهی دادستان دره شهر در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت:  با توجه به درخواست مکرر کشاورزان و نیز استعلام از ادارات مربوطه مبنی بر عدم برداشت کامل محصول گندم در دره شهر خروج کمباین‌ها تا تاریخ 23 خرداد از شهرستان ممنوع است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دره‌شهر افزود: همچنین کشاورزانی که تا کنون اقدام به برداشت نکرده اند تا تاریخ 20 خرداد مهلت دارند درخواست خود را به جهاد کشاورزی شهرستان برای برداشت اعلام کنند.

وی گفت: پس از تاریخ اعلام شده کمباین‌ها حق خروج داشته و مسئولیت عدم برداشت محصول بر عهده خود کشاورز خواهد بود.

فیروزجاهی گفت: هم اکنون نیز با پیگیری جهاد کار برداشت در حال انجام بوده و پیش بینی می‌شود تا پایان‌مهلت مقرر گندم شهرستان بطور کامل برداشت شوند.

انتهای پیام/ن

R7718/P/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۸۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه

ایسنا/ایلام معاون زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان ایلام در خصوص خبر حمله خرس به مرد دره‌شهری گفت: این حمله در منطقه «خرس‌آو» کبیرکوه که زیستگاه خرس قهوه‌ای است رخ داده است.

علیرضا محمدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این زیستگاه خرس قهوه‌ای در ارتفاعات کبیرکوه در بخش شرقی کبیرکوه واقع است و منطقه‌ای صعب‌العبور است، فرد مصدوم شده از دامداران بومی منطقه است که دام‌های خود را وارد قلمرو زیستی خرس کرده است.

وی افزود: وقتی خرس برای فرزندانش احساس خطر کند، ممکن است به واردشدگان به زیستگاهش حمله کند.

محمدی با بیان اینکه جمعیت خرس در این منطقه معدود است، خاطرنشان کرد: ممکن است خرس برای تأمین غذا دست به حمله زده باشد، آنچه مسلم است ورود دامدار به قلمرو خرس است که با این ورود ۶ رأس دام دامدار نیز تلف و خود دامدار نیز مصدوم شده است.

معاون اداره‌کل محیط زیست استان ایلام تأکید کرد: خرس به هیچ وجه وارد قلمرو و زندگی مردم منطقه نشده است و در جای مرتفعی در کوه است که زیستگاه خود اوست.

اورژانس پیش‌بیمارستانی اعلام کرده خرس به یک مرد ۵۱ ساله دره‌شهری حمله کرده است و وی زخمی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • تحویل گندم به مراکز سرپوشیده خوزستان با توجه با بارندگی‌ها
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان