Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@23:26:01 GMT

حمله به زندان کوبر برای آزاد کردن عمرالبشیر

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۸۸۹۰

حمله به زندان کوبر برای آزاد کردن عمرالبشیر

به گزارش تسنیم، زندان کوبر در استان خارطوم است که بیشتر سران نظام سابق سودان از جمله عمرالبشیر در آن به سر می برند. منابع آگاه سودانی چهارشنبه گذشته  گفتند که نیروهای امنیتی این کشور موفق شدند، حمله به زندان کوبر برای آزاد کردن عمرالبشیر و سایر سران نظام سابق خارطوم را با شکست مواجه کنند. در این حمله یکصد نفر از مردان مسلح وابسته به نظام عمرالبشیر شرکت داشتند که نیروهای امنیتی موفق شدند تعدادی از آنان را دستگیر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس سودان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: برخی از عناصر خودسر با سوء استفاده از وضعیت کنونی کشور هفته گذشته به زندان کوبر حمله کردند . آنان می خواستند سران نظام سابق خارطوم از جمله عمرالبشیر  را از این زندان آزاد کنند.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، در این بیانیه آمده است: مهاجمان می خواستند محل نگهداری پرونده  متهمان را به آتش بکشند و زندان کوبر را ویران کنند و مجرمان را فراری دهند که این اقدام،  با شکست روبرو شد. بدیهی است حمله به زندان کوبر نقض صریح قانون است و کسانی که در این عملیات شرکت داشتند، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

این روزنامه در خبر دیگری نوشت: سازمان ملل به دلیل شرایط امنیتی حاکم بر سودان برخی از کارکنان خود را از این کشور خارج کرده است.

ارائه کمک های بشردوستانه و نظارت بر روند صلح در دارفور  از جمله فعالیت های سازمان ملل در سودان است.

به دنبال حمله نظامیان سودان به محل برگزاری اعتصاب مردم در خارطوم ، تنش در سودان افزایش یافته است و معارضان خواستار سرگونی شورای نظامی و محاکمه اعضای آن شده اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۸۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بارندگی های شدید و آسیب دیدن یکی از زندان های نزدیک پایتخت نیجریه، منجر به فرار ده ها زندانی شد.

سخنگوی این زندان روز شنبه اعلام کرد که دست کم ۱۱۸ زندانی پس از باران شدید اخیر از زندان فرار کردند.

بنا به اعلام مقامات زندان، باران به تأسیسات این زندان، که در نزدیکی پایتخت نیجریه واقع است، آسیب رسانده است.

سخنگوی این زندان در بیانیه‌ای تاکید کرد که بارش باران که چندین ساعت به طول انجامید و در نتیجه بخش‌هایی از زندان از جمله دیوار اطراف و ساختمان‌های اطراف زندان را ویران کرد.

بنا به اعلام مقامات زندان، تاکنون ۱۰ نفر از زندانیان فراری با کمک سایر نهادهای امنیتی دستگیر شده اند.

کد خبر 6090301

دیگر خبرها

  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • احسان طبری؛ تئوریسین برجسته چگونه از مارکسیسم برگشت و «خدمت‌گزار بزرگ نظام اسلامی» شد
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • فرار نافرجام از زندان + فیلم
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند