Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از زیباترین جلوه های طبیعی خوزستان؛ آبشارهای منطقه «آرپناه» درشمال شهرستان لالی است که در فصل های مختلف سال به خصوص در فصل گرما گردشگران خوزستانی را برای تفریحات سالم وسپری کردن اوقات فراقت به این نقطه خنک از استان می کشاند. هوشنگ فرجی خبرنگار ایران/مسجدسلیمان مشکلات منطقه «آرپناه»

آبشارهای آرپناه با دبی بسیار بالا و آبی زلال و آسیاب های آبی قدیمی همراه با آثار باستانی، چشم هربیننده ای را به خود جلب می کند و اما در کنار این همه زیبایی و جاذبه های گردشگری که می تواند باعث رونق اقتصادی درمنطقه باشد مشکلاتی نیز وجود دارد که نیاز به توجه ویژه مسئولان سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بهروزواحدی پور» که به همراه خانواده اش از خرمشهر برای تفریح وسپری کردن تعطیلات آخرهفته به آرپناه آمده، با اعلام این مطلب که یکی از پرجاذبه ترین نقاط خوزستان برای جذب گردشگر طبیعت زیبای این منطقه است، می گوید: متاسفانه در کنار این همه زیبایی مشکلاتی از قبیل نبودن مکانی برای استراحت و خواب، نبود پارکینگ، رسیدگی نشدن به بهداشت ومحیط زیست و کمبود شدید آلاچیق برای استراحت گردشگران در این منطقه وجود دارد که مردم را به زحمت می اندازد.

وی می افزاید: آب سرد و گوارای این منطقه ظرفیت های لازم را برای پرورش ماهی های سردابی دارد، اما متاسفانه از وجود این آب به درستی استفاده نمی شود و به هدرمی رود.

«علی رضایی سراج الدین» بخشدار لالی نیز با اعلام این مطلب که تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا میهمانانی که در این منطقه زیبای گردشگری حضور پیدا می کنند در رفاه و امنیت کامل باشند، می گوید: اما متاسفانه به دلیل اینکه منطقه معارض دارد هرمقدار بودجه ای که برای عمران و ایجاد جایگاهی که در شان مردم خوزستان باشد مصوب می شود برگشت می خورد. در این خصوص سال گذشته بیش ازیک میلیارد تومان بودجه برای عمران و بهینه سازی آبشارها از سوی استان مصوب شد که به دلیل گفته شده این مبلغ برگشت خورد.

رضایی به لزوم توجه به صنایع دستی عشایر منطقه اشاره کرده و می افزاید: عرضه قالی، گبه، خرسک، چوقا، گلیم و انواع سوغات محلی از قبیل کشک، قارا و انواع گیاهان خوراکی و دارویی می تواند نقش مهمی درشکوفایی اقتصادی لالی داشته باشد.

بیشتر بخوانید

http://گزارشی از مشکلات آبشارهای آرپناه در لالی/ بیاییم به گونه ای دیگر با ...

http://آبشارهای زیبای آرپناه - خبرگزاری صدا و سیما

http://طبیعت تابستانی آبشارهای آرپناه در لالی+تصاویر - رهیاب نیوز

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۸۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب؛ حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد امام جمعه اهواز اراده امت اسلامی و نیروهای مسلح را عامل عزت جامعه و ملت مسلمان عنوان کرد و با اشاره به سالروز فتح سرزمین اندلس به دست مسلمانان گفت: قبل از ورود رزمندگان اسلام به اندلس این شبه جزیره مهد بی‌فرهنگی و بی‌هویتی بود و اختلاف و تفرقه و مسائل اخلاقی موجب شکست اندلس شد.

وی به نارضایتی مردم از وجود سرقت‌های مسلحانه اشاره کرد و از نیروی انتظامی درخواست کرد که نسبت به این مسئله توجه ویژه داشته باشد و تعداد گشت‌های خود را افزایش دهد تا مردم امنیت خاطر بیشتری داشته باشند.

امام جمعه اهواز از مسئولان خواست نسبت به مطالبات مردم در زمینه معیشت، مسکن و اشتغال توجه جدی داشته باشند و در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

وی گفت: مسئولان بدانند تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارند چراکه پس از آن وارد فرایند انتخابات سال آینده می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد از مسئولان به ویژه مسئولان شرکت‌های بزرگ همچون فولاد، نیشکر و… خواست نسبت به مطالبات جوانان در زمینه‌های مختلف به ویژه اشتغال توجه داشته باشند.

امام‌ جمعه اهواز به اقدامات انجام شده دولت در زمینه‌های مختلف راه‌سازی، اشتغال و … اشاره و اظهار کرد: همه اقدامات و کارهای خوبی که انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند و از طریق صدا و سیما و فضای مجازی به سمع و نظر مردم رسانده شوند.

وی اظهار کرد: در بخش شعار سال به معنای واقعی کلمه باید بتوانیم نظام را در قله و اوج قرار دهیم چراکه بنا است مشارکت مردم محقق شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد مانع زدایی از تولید، توجه به زنجیره‌های نرم حکمرانی و نقش تسهیل‌گری دولت را بخشی از عوامل مهم در جهت مشارکت مردم در جهش تولید خواند.

وی به روز معلم اشاره کرد و افزود: معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول ‌است و اگر تحول بنیادین را بخواهیم شاهد باشیم باید معلم تراز انقلاب تربیت کنیم.

امام جمعه اهواز همچنین به روز کارگر نیز اشاره و اظهار کرد: اگر حال ایران بخواهد خوب شود حال کارگر باید خوب باشد از این رو ضرورت دارد زمینه این امر فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به سالگرد تاسیس سپاه پاسداران نیز اشاره و از تلاش‌ها و اقدامات پاسداران‌ قدردانی کرد.

انتهای خبر/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اقدام زیبای کریستوفر کنت دروازه‌بان فولاد خوزستان
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد
  • فولاد جلوی جنجال بزرگ در خوزستان را گرفت (عکس)
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم