Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمینار و کارگاه تخصصی بین‌المللی «هنر معاصر سریلانکا» با حضور هنرمندان سریلانکایی، دانشجویان و هنرمندان زنجانی برگزار شد.به گزارش بلاغ،به همت دانشجویان و هنرمندان دانشگاه زنجان سمینار و کارگاه تخصصی بین‌المللی «هنر معاصر سریلانکا» با حضور هنرمندان سریلانکایی و دانشجویان برگزار شد.

 در بخش نخست این برنامه آنوشا گاجاویرا و باندو مانامپری به معرفی و سخنرانی درباره تاریخچه و رویکردهای هنر معاصر در سریلانکا پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دربخش دوم این برنامه کارگاه «پرفورمنس آرت» توسط «باندو مانامپری» و کارگاه نقاشی توسط « آنوشا گاجاویرا» به صورت مشارکتی و با حضور فعال دانشجویان و هنرمندان برگزار شد.

سارا شاه‌محمدیان عضو هیأت علمی و مدیر گروه نقاشی دانشگاه زنجان در رابطه با برگزاری این سمینار و کارگاه در دانشگاه زنجان گفت: هنر معاصر و گرایش‌های نو در سریلانکا در سه دهه اخیر به شکل روزافزونی گسترش یافته و برخلاف تعداد کم هنرمندان در این کشور آثار هنری از سطح کیفی و قابل توجهی برخوردار بوده و هنرمندان شاخصی را در دل خود جای داده است و فضای سیاسی و اجتماعی و از سویی دیگر جنگ‌های داخلی چند دهه اخیر این کشور تاثیر بسزایی در هنر معاصر آن داشته است.

وی در ادامه در رابطه با اهمیت برگزاری و آشنایی با هنرمندان سریلانکایی، افزود: یکی از اصلی‌ترین دلایل برگزاری این نشست و کارگاه‌های هنری تبادل فرهنگی هنری میان دو کشور ایران و سریلانکا است که می‌تواند تجربه متفاوتی برای هنرمندان هر دو کشور و آشنایی دانشجویان و هنرمندان با فضای هنری این کشور و به طور ویژه هنر معاصر باشد.

شاه‌محمدیان اضافه کرد: از سوی دیگر هنرمندان سریلانکایی حاضر در این برنامه جزو پیشگامان هنر معاصر و به طور ویژه نقاشی و «پرفور منس آرت» این کشور هستند که از حدود سال 1990 میلادی به این سو فعالیت‌های مستمری در این زمینه‌ها داشته‌اند.

عضو هیأت علمی و مدیر گروه نقاشی دانشگاه زنجان در پایان با اشاره به سوابق هنری هنرمندان سریلانکایی حاضر در این برنامه، اظهار داشت: هر دو هنرمند دعوت شده به دانشگاه زنجان از اساتید شناخته شده دانشگاه‌های هنر سریلانکا هستند که سوابق پژوهشی و اجرایی قابل توجهی در کشور خود دارند.

شایان ذکر است، باندو مانامپری یکی از پیشگامان و هنرمندان برجسته و فعال پرفورمنس ارت در سریلانکا است. پرفورمنس‌های او بر پایه تجربیات بسیار شخصی و دگرگونی‌های بدن است و هنر او همچنین مجسمه سازی، نقاشی، طراحی و هنر اینستالیشن را در برمی‌گیرد.

وی سخنرانی‌های بسیاری در زمینه‌های هنر معاصر، پرفورمنس، موزه شناسی و صنایع دستی محلی داشته است.

آثار مانامپری مفاهیم و خاطرات را به هم پیوند زده و نشان می‌دهد که چگونه اثرات رویدادها و آموزه‌های خارجی از طریق بدن جذب شده تا خاطراتی را بسازند که در فرد محصور می‌شود.

آنوشا گاجاویرا یکی از هنرمندان شناخته‌شده سریلانکایی است که علاوه بر فعالیت هنری به عنوان استاد مهمان در چندین دانشگاه در سریلانکا مشغول به تدریس است.

موضوع آثار هنری آنوشا با شرایط اجتماعی-سیاسی یا فرهنگی جامعه معاصری مرتبط است که او در آنجا زندگی می‌کند.

بنابراین، بسیاری از آثار هنری او، به جای شیوه‌های سنتی و واقع گرایانه هنر، به شیوه سورئالیستی

منعکس می‌شوند و او برای بیان این ایده از رسانه‌های مختلف استفاده می‌کند.

سمینار و کارگاه تخصصی بین‌المللی «هنر معاصر سریلانکا توسط گروه نقاشی، گروه همکاری‌های بین‌الملل و انجمن علمی نقاشی دانشگاه زنجان در سالن سهروردی دانشگاه برگزار هنرمندان مدعو پس از سخنرانی با محوریت «هنر معاصر سریلانکا» در زمینه طراحی و هنر اجرا یا «پرفورمنس آرت» به ورکشاپ در این زمینه پرداختند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۹۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

وجیه‌الله بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای خرید ماشین‌آلات سبک و سنگین به دهیاری‌های استان اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان تصریح کرد: این تسهیلات در راستای ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها در جهت افزایش سطح خدمت‌رسانی به روستاییان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با تأسیس دهیاری در ۵۲ روستای جدید طی فعالیت دولت سیزدهم، تعداد دهیاری‌های استان به ۷۰۹ مورد رسیده است، اضافه کرد: همچنین ۶۲۵ دهیاری در استان ارتقا پیدا کرد که این موضوع در تخصیص اعتبار و ماشین‌آلات به دهیاری‌ها بسیار مهم است.

بیگدلی گفت: بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر ۳۴۶ هزار نفر است که این میزان ۳۷ درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شود.

کد خبر 748686

دیگر خبرها

  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت