Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@10:23:06 GMT

لیگ ملت‌های والیبال/ ایران ۲ - ۱ برزیل

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۹۲۸۰

لیگ ملت‌های والیبال/ ایران ۲ - ۱ برزیل


از ساعت ۱۱:۱۰ دقیقه امروز (جمعه) ۱۷ خرداد ماه ۱۳۹۷ هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ به میزبانی ژاپن و بازی دو تیم ایران و برزیل آغاز شد.

ترکیب تیم ایران را در شروع این دیدار را با لباس‌های سوم (سرمه‌ای رنگ) سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، سید محمد موسوی، پوریا فیاضی، امیر غفور و علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) تشکیل می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
برزیل نیز با لباس زرد و با ترکیب سانتوس، کرلینگ، دسوزا، سوزا، سات کمپ، لوکارلی و هوس (لیبرو) بازی را شروع کرد.

ست اول: ۲۵ - ۲۳ ایران
دو تیم از ابتدای این ست به صورت پایاپای با یکدیگر پیش می‌رفتند و در حالی که ایران می‌توانست در امتیاز ۷-۶ با کسب امتیاز ۸ فاصله را بیشتر کند اما، در یک رالی زیبا با خطای میلاد عبادی‌پور دو تیم در امتیاز ۷ برابر شدند. در ادامه هم ایران با کسب امتیاز هشتم وقت استراحت فنی اول را از آن خود کرد. با ورود دو تیم به زمین ایران با تک دفاع امیر غفور فاصله را دو برابر کرد. پس از یک رالی زیبا و توپ گیری خوب پوریا فیاضی، با پاس سرعتی سعید معروف، موسوی توانست امتیاز ۱۳ را برای ایران کسب کرده و فاصله را به سه امتیاز افزایش دهد تا سرمربی برزیل درخواست وقت استراحت کند. با بازگشت دو تیم بار دیگر ایران با به کار گیری سرعت و درخشش محمد موسوی در خط حمله، فاصله را به ۵ امتیاز رساند. برزیل که با چاشنی شانس در سرویس فاصله را کم کرده بود، نتوانست بازی را به تساوی بکشد و در نهایت ایران ۱۶ - ۱۴ امتیاز وقت استراحت فنی دوم را هم کسب کرد. پس از وقت استراحت ایران بار دیگر با تکنیک سرعت و درخشش موسوی در خط حمله، ایران ۲۲-۲۰ پیش افتاد. در امتیاز ۲۴-۲۲ برزیلی‌ها درخواست وقت استراحت کردند اما، باز هم ایران با عملکرد خوب سعید معروف در دادن پاس‌ها. سرعتی توانست امتیاز ۲۵ را کسب کرده و این ست را با پیروزی پشت سر بگذارد.

ست دوم: ۱۶ - ۲۵ برزیل
در ست دوم این برزیلی‌ها بودند که با کارهای سرعتی دفاع ایران را جا گذاشته و ۴ امتیاز اختلاف را ایجاد کردند. این اختلاف امتیاز حفظ شد تا اینکه برزیل ۸ - ۴ وقت استراحت فنی اول را از آن خود کرد. در ادامه باز هم این برزیل بود که با درخشش لئان در کارهای سرعتی فاصله را افزایش داد. با سرویس‌های خوب برزیلی‌ها حمله ایران کند شد و همین کافی بود تا برزیل ۱۶ - ۱۰ وقت استراحت فنی دوم را نیز کسب کند. با ورود مجدد تیم‌ها به زمین، ایگور کولاکوویچ بازیکنان جوانی چون یلی و کریمی را جایگزین غفور و معروف کرد و به تدریج سایر بازیکنان ترکیب اصلی را نیز بیرون کشید. با ادامه روند خوب سرویس‌ها و کارهای سرعتی در تیم برزیل، فاصله امتیاز بین دو تیم به ۱۰ امتیاز رسید. در ادامه هم برزیل روند خوب خود را ادامه داد و با وجود نقش آفرینی خوب یلی و تلاش کریمی ایران عملاً حرفی برای گفتن نداشت تا بریل ست دوم را پیروز شود. برزیل این ست را روی سرویس‌های خوب و ضعف ایران در دریافت‌های اول برد.

ست سوم: ۲۵ - ۲۱ ایران
با شروع این ست، در حالی که برزیلی‌ها با دو امتیاز متوالی پیش افتاده بودند، پس از دفاع خوب موسوی، با درخشش شفیعی در خط سرویس ایران توانست دو امتیاز متوالی را کسب کرده و از حریف پیش بیافتد. در حالی که تا امتیاز ۷ ایران از حریف پیش بود، برزیل با کسب دو امتیاز متوالی ۸-۷ وقت استراحت فنی اول را کسب کرد. با سرویس‌های خوب برزیلی‌ها در ست دوم دریافت‌های اول ایران خراب شده و همین موضوع سعید معروف را از جریان بازی خارج کرده بود تا اینکه برزیل ۱۶ - ۱۴ وقت استراحت دوم را از آن خود کرد. با ورود دو تیم به زمین ایران عملکرد بهتری در دریافت‌های اول و حمله داشت و سرانجام با دفاع خوب موسوی در امتیاز ۱۷ بازی را در این ست به تساوی کشاند. در حالی که برزیلی‌ها سرویس‌های خوبی را می‌زدند، عملاً برنامه‌های حمله‌های سرعتی ایران برخلاف ست نخست با چالش رو به رو شده بود و بیشتر بار حملات ایران را امیر غفور بر عهده داشت. او در موج حمله اول و سرویس یکی از بهترین‌های ایران بودند. در برزیل هم هر چه ساوتکمپ پر اشتباه کار می‌کرد، لئان و دسوزا خوب امتیاز می‌گرفتند. با درخشش پوریا فیاضی در انتهای زمین ایران و دریافت‌های متعدد، ایران توانست این ست را ۲۵ - ۲۱ پیروز شود.

ست چهارم: ۸ - ۴ ایران
با شروع ست سوم ایران توانست با عملکرد خوب در سرویس، اختلاف دو امتیازی را با حریف ایجاد کند. با ادامه روند خوب ایران در منطقه سرویس و درخشش پوریا فیاضی، اختلاف به چهار امتیاز افزایش یافت تا ایران ۸ - ۴ وقت استراحت فنی اول را از آن خود کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: والیبال تیم ملی والیبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۹۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمالی: ترکیب اصلی تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها

به گزارش "ورزش سه"، کمتر از یک ماه به آغاز لیگ ملتهای والیبال باقی مانده است و تیم هایی که سهمیه المپیک به دست نیاورده‌اند، به دنبال این هستند تا با کسب نتایج خوب در لیگ ملتهای والیبال، از طریق رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال راهی المپیک پاریس شوند.

تیم ملی والیبال ایران یکی از همین تیم هایی است که می‌خواهد با نتایج خوب در لیگ ملتهای والیبال برای سومین بار راهی المپیک شود که البته در این دوره کار بسیار دشوار است.

اینکه تیم ملی والیبال با سرمربیگری موریسیو موتا پائز با توجه با داشته های فعلی اش با چه ترکیبی مسابقات را آغاز خواهد کرد هم جای سوال دارد که در زیر به ترکیب احتمالی تیم ملی والیبال ایران می پردازیم.

*پاسور: ستاره لژیونر مورد علاقه پائز
جواد کریمی پاسور دو متری والیبال ایران که در این فصل در تیم آرکادا گالاتی رومانی توپ زده، جلوتر از محمدطاهر وادی و علی رمضانی احتمالا پاسور اول تیم تحت هدایت پائز خواهد بود. کریمی علاوه بر تقسیم پاس خوب، در لیگ رومانی نشان داد امتیازآور خوبی نیز هست و موریسیو موتا پائز از الان روی او حساب ویژه ای باز کرده است.

*دریافت کننده قدرتی: ستاره جوان زوج میلاد عبادی پور 
در این پست حساس که در سال گذشته تیم ملی والیبال ایران بزرگترین ضربه را خورد، پائزبه احتمال بسیار زیاد با زوج پوریا حسین خانزاده و میلاد عبادی پور مسابقات را شروع خواهد کرد. پوریا حسین خانزاده فصل درخشانی را با فولاد سیرجان ایرانیان در لیگ برتر والیبال پشت سر گذاشت و هم اکنون چند تیم بزرگ اروپایی به دنبال او هستند. میلاد عبادی پور نیز به عنوان بهترین دریافت کننده حال حاضر والیبال و همچنین کاپیتان ایران از الان حضورش در این پست قطعی به نظر می رسد. این دو بازیکن که یکی در حمله و یکی در دریافت تخصص بیشتری دارند می‌توانند زوج خوبی را پست دریافت کننده قدرتی در تیم ملی والیبال ایران بسازند.

*سرعتی زن ها: زوج دهه هشتادی در ترکیب شروع کننده 
در پست سرعتی زن با کنار رفتن سید محمد موسوی، محمد فلاح و علی اصغر مجرد، حالا جوانان دهه هشتادی می توانند خودی در این پست نشان دهند. محمد ولی زاده با توجه به آمادگی‌اش در دو سال گذشته یکی از گزینه های موریسیو موتا پائز در این پست است. زوج او اما به احتمال زیاد و با توجه به علاقه سرمربی تیم ملی به لژیونرها، مهدی جلوه خواهد بود که در این فصل با فنرباغچه فصل خوبی را پشت سر گذاشته است. جلوه و ولی زاده هر دو در دهه هشتاد شمسی متولد شده اند و می توان گفت این پست مخصوص دهه هشتادی ها خواهد بود.

*قطر پاسور: بدون رقیب مثل امین اسماعیل نژاد 
تیم ملی در پست قطر پاسور با توجه به کنار رفتن امیر غفور و بردیا سعادت و همچنین نا آماده بودن صابر کاظمی، حالا فقط یک فوق ستاره خواهد داشت. امین اسماعیل نژاد قطر پاسور بیست و هفت ساله ای که حالا با توجه به حضورش در ورونای ایتالیا آبدیده‌تر هم شده، قطعا در ترکیب اصلی تیم ملی والیبال تا حداقل هفته دوم لیگ ملتهای والیبال به میدان خواهد رفت.

*لیبرو: جنگ برابر بین دو بازیکن کاملا آماده 
در پست لیبرو تیم ملی دو بازیکن کاملا آماده دارد. محمدرضا حضرت پور و آرمان صالحی در اوج آمادگی هستند و هر کدام توانایی حضور در تیم ملی به عنوان لیبروی اول را دارند. تشخیص اینکه کدام یک در ترکیب اصلی قرار بگیرند بسیار دشوار است و احتمالا موریسیو موتا پائز به صورت چرخشی از این دو بازیکن استفاده کند.

با توجه به توضیحات بالا ترکیب احتمالی تیم ملی والیبال ایران بدین گونه خواهد بود:
جواد کریمی، میلاد عبادی‌پور، پوریا حسین خانزاده، آرمان صالحی(محمدرضا حضرت‌پور)، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده و امین اسماعیل‌نژاد

دیگر خبرها

  • احتمالی: ترکیب اصلی تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • شوک به تیم ملی والیبال
  • یک ملی پوش والیبال لیگ ملت‌ها را از دست داد
  • بردیا سعادت لیگ ملت‌ها را از دست داد
  • شوک به تیم ملی: ستاره ایران VNL را از دست داد
  • پاسور برزیلی به شهداب یزد پیوست
  • نشست خبری سرمربی برزیلی تیم ملی والیبال ایران
  • ۲۴ تیم جام‌جهانی فوتسال مشخص شدند/ ایران در سید یک قرار گرفت
  • (ویدئو) لذت یک توله شیر کوهی از استراحت در بانوج