Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-01@23:18:20 GMT

نجات 105 مسافر از امواج سهمگین دریای خزر

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۹۹۳۰

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: از آغاز اجرای طرح دریا تا کنون 105 نفر از امواج سهمگین دریای خزر در سواحل مازندران نجات یافتند. به گزارش بلاغ، نقی کریمیان در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه از اول خردادماه امسال طرح دریا در سواحل استان اجرا شد، اظهار کرد: تاکنون ۱۰۵ نفر از خطر غرق شدن در آب‌های ساحلی مازندران نجات یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه بیشترین نجات یافتگان با ثبن نجات ۷۰ غریق در سواحل بابلسر ثبت شده است، افزود: مابقی نجات یافتگان در طرح‌های ۱۴ شهرستان استان نجات یافتند.

کریمیان با بیان اینکه دریا از سه روز گذشته میزبان گردشگران و مسافران زیادی است، افزود:در این مدت ۴۵ مرد و ۲۵ زن در طرح سالم سازی دریا در حال غرق شدن بودند که با تلاش ناجیان آقا و خانم از مرگ حتمی نجات یافتند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: دریای خزر در سواحل استان سه روز گذشته یک غریق هم داشت که تلاش ناجیان غریق برای نجات جوان زاهدانی بی ننیجه ماند.

وی از شهروندان و مسافران خواست تا در خارج از طرح دریا شنا و هنگام شب نکنند.

کریمیان گفت: ناجیان غریق با کمک نیروی انتظامی، هلال احمر و اورژانس کار خدمات رسانی به مسافران و شهروندان را در ساحل انجام می‌دهند.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران به شناگاه‌های غیر مجاز در سواحل استان نیز اشاره کرد و افزود: سواحلی که در منطقه سنگ چین یا اسکله قرار دارند به دلیل نا ایمن بودن غواصان و ناجیان غریق در این مناطق مستقر نیستند و ماموران انتظامی مستقر در این مکان‌ها از شنا افراد جلوگیری می‌کنند.

حسن نژاد معاون استاندار مازندران نیز با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۷۶ نقطه حادثه خیر در سواحل مازندران شناسایی شده، افزود: امسال با همکاری پژوهشگران علمی و پایش‌های محلی، ۴۰۶ نقطه حادثه خیر شناسایی شده است.

وی شناسایی هر چه بیشتر نقاط حادثه خیر سواحل مازندران را در ارتقای امنیت و حفظ جان گردشگران و مردم استان مهم عنوان کرد و گفت: افزایش شناسایی این نقاط انتظار کاهش غریق در دریا را نیز به همراه خواهد داشت که به نوعی به عملکرد دستگاه‌های شهرستانی بستگی دارد.

این مسئول با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی تلفات جانی در سواحل مازندران در سال گذشته، گفت: امسال با توجه به تجربیات گذشته باید در جهت به حداقل رساندن غرق شدگان حرکت کنیم.

معاون استاندار مازندران به تمامی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد که در جهت آگاهی بخشی و کاهش غرق شدگی در دریا از سازمان‌ها و سمن‌های مردم نهاد استفاده کنند تا طرح دریا طرحی مردمی و فراگیر شود.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۹۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام

حامد قربانی رییس هیات نجات غریق و غواصی استان ایلام اظهار از گشت کمیته پیشگیری از غرق شدگی استان ایلام در شهرستان‌های آبدانان دریاچه دوقلو که میزبان سیل عظیمی از گردشگران بوده انجام وظیفه کرده است، خبر داد.

رییس هیات نجات غریق و غواصی استان با بیان اینکه ۶ گشت نجات غریق در استان در حال فعالیت است، عنوان کرد: این ۶ گشت در شهرستان‌های دره شهر، بدره، آبدانان، ایلام و ایوان در حال ارائه خدمات به مردم عزیز هستند.

وی اظهار کرد: این گشت‌زنی‌ها در فصل تابستان در استان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هرساله با فرارسیدن فصل گرما شاهد حادثه غرق شدگی در استخر‌ها و اماکن آبی هستیم که پیشگیری از آن نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است، افزود: کاهش آمار غرق شدگی در رودخانه‌های استان در سالجاری صفر بوده است که این آمار بی‌سابقه بوده و این مهم را مدیون جانفشانی و از خود گذشتگی منجیان غریق هستیم.

قربانی ادامه داد: پیشگیری از غرق شدگی به آموزش همگانی در خصوص خطرات موجود در اماکن آبی مختلف، فرهنگ سازی استفاده صحیح و ایمن از اماکن آبی و همچنین جلب مشارکت سازمان‌های مرتبط مانند آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مدارس و سمن‌ها نیاز دارد.

قربانی گفت: چندین دوره آموزشی و همسان سازی مدرسین و منجیان غریق استان نیز در دستور کار هیات در سال جاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد
  • وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه
  • مصاف سوارکاران مازندران در سواحل بابلسر
  • عکس | غریق نجاتی که به سمت شما پرواز می کند
  • فیلم/گردباد سهمگین ایالت تگزاس آمریکا را در نوردید
  • پسرفت دریای خزر مشکل بنادر مازندران
  • غریق‌نجاتی که به سمت شما پرواز می‌کند
  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی
  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام