Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- منابع سوري از ادامه عمليات ارتش سوريه عليه گروه‌هاي تروريستي در حومه حماه خبر دادند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، در عمليات ارتش سوريه در حومه شمالي و شمال غربي حماه، 14 تروريست به هلاکت رسيدند.
خبرگزاري رسمي سوريه(سانا) گزارش داد يگان‌هايي از ارتش سوريه، ضربات محکمي به مقرهاي تروريست‌هاي جبهه النصره و خطوط کمک رساني به آنها در حومه جنوبي ادلب و حومه شمالي حماه وارد کردند، اين ضربات در پاسخ به تجاوزات مستمر تروريست‌ها و نقض مکرر توافق منطقه کاهش تنش صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرنگار سانا افزود گروه‌هاي تروريستي براي جبران خسارت‌ها و تلفات ميداني خود به برخي مواضع در مناطق رويارويي در حومه شمالي حماه حمله کردند که نيروهاي ارتش به مقابله با آنها برخاستند و وارد درگيري‌هاي شديدي با آنها شدند که در نتيجه آن، تلفات و خسارت‌هاي سنگيني به تروريست‌ها وارد کردند، در اين درگيري‌ها تعدادي جنگ افزار و خودرو تروريست‌ها و اتاق عمليات تروريست‌هاي گروه موسوم به گردان‌هاي العزه منهدم شد.
بر اساس اين گزارش، توپخانه ارتش سوريه هم استحکامات تروريست‌هاي جبهه النصره را در شهرک اللطامنه در حومه شمالي حماه منهدم کرد که در نتيجه آن شماري از تروريست‌ها کشته و يا زخمي شدند.

تروريست ها زير آتش توپخانه ارتش سوريه
ارتش سوريه همزمان با عمليات زميني خود در جنوب ادلب،حملات موشکي و توپخانه اي خود ضد گروه هاي تروريستي در شمال حماه را با شدت ادامه داد.
ارتش سوريه اين حملات را در پاسخ به نقض آتش بس توسط تروريست ها در مناطق" کاهش تنش" اجرا کرده است.
در حومه ادلب جنوبي ارتش سوريه با حملات شديد موشکي مقرهاي فرماندهي گروهک تروريستي جبهه النصره در روستاي معره حرمه را منهدم کرد که به هلاک تعدادي از تروريست هاي اين گروهک منجر شد.
همچنين توپخانه ارتش سوريه تجمعات جبهه النصره را در شهرک اللطامنه در حومه شمالي استان حماهخ هدف قرار دادند که باعث هلاکت و زخمي شدن تعدادي از تروريست ها شد.
مرکز ديده بان سوريه هم در خبري از حملات نيروي هوايي سوريه به خان شيخون و ترملا و شيخ مصطفي و اريينه و کرسعه در جنوب ادلب خبر داد.

هلاکت شمار زيادي از تروريست‌ها
شمار زيادي از تروريست‌ها در حملات ارتش سوريه به حومه حماه و ادلب به هلاکت رسيدند و تعدادي زخمي شدند
به گزارش شبکه تلويزيوني الاخباريه، يگانهاي ارتش سوريه در حمله به پايگاه هاي تروريستها در حومه هاي حماه و ادلب، تعداد زيادي از تروريستها تکفيري را به هلاکت رساندند و شماري را نيز زخمي و مقاديري از تجهيزت نظامي آنان را منهدم کردند.
ارتش سوريه در پاسخ به تحرکات تروريستهاي گروه تروريستي جبهه النصره، خودروهاي زرهي آنان را که از شهرک خان شيخون به حومه ادلب و شهرک حصرايا در حومه حماه در حرکت بودند هدف قرار داد. اين حملات به انهدام هفت دستگاه خودروي تروريستها و کشته و زخمي شدن تعدادي از آنها منجر شد.
همچنين يگان هايي از ارتش سوريه در پاسخ به تحرکات تروريستها در حومه شمالي حماه، تعدادي از آنها را به هلاکت رساندند و مخفيگاه ها و سکوهاي پرتاب موشک آنان را نيز منهدم کردند.
خبرنگار الاخباريه در گزارشي گفت ارتش سوريه به تجاوزهاي تروريستهاي گروه موسوم به گردان هاي العزه و گروه جبهه النصره در حومه حماه پاسخ داد و عمليات نظامي خود را در خطوط امداد و پشتيباني تروريستها در حومه جنوبي ادلب افزايش داد.
يگان هاي توپخانه اي و موشکي ارتش سوريه با ضربات سنگين خود، تعداد زيادي از تروريستها را در حومه شمالي حماه به هلاکت رساندند يا زخمي کردند.
نيروهاي ارتش سوريه همزمان با اين عمليات، در پاسخ به اقدام تروريستها در نقض مکرر توافقنامه کاهش تنش، حملاتي را نيز در محورهاي تحرکات تروريستها و خطوط و امداد و پشتيباني آنها در حومه جنوبي ادلب به اجرا در آوردند.
يگانهاي ارتش سوريه همچنين با حملات موشکي و توپخانه اي خود به تجاوزات گروه تروريستي موسوم به گردانهاي العزه و گروه تروريستي جبهه النصره پاسخ دادند و محل استقرار آنها را در مناطق الزقوم، قليدين و زکاه در حومه شمالي هدف قرار دادند که به هلاکت شماري از تروريستها و زخمي شدن تعدادي ديگري و انهدام پايگاه ها و سکوهاي پرتاب موشک آنها انجاميد. تروريستها از اين سکوهاي پرتاب موشک در تجاوز به پايگاه هاي ارتش سوريه و مناطق امن مجاور استفاده مي کردند.
در حومه جنوبي ادلب نيز يگانهاي ارتش سوريه، عمليات متمرکزي از جمله حملات موشکي و توپخانه اي انجام دادند که در آن محورهاي تحرکات و نقاط امداد و پشتيباني تروريستها را در ترمله، انقير و حومه خان شيخون هدف قرار دادند که به انهدام مواضع تروريستها و هلاکت و زخمي شدن تعدادي از آنها منجر شد.

تروريستها به حمله شيميايي متوسل شدند
يک فرمانده ميداني با اشاره به حملات شديد تروريست‌ها به مواضع ارتش سوريه در شمال استان حماه، تأکيد کرد که تروريست‌ها در اين حملات از گازهاي سمي نيز استفاده کردند.
عناصر تروريستي «جبهه النصره» و مهمترين همپيمان آنان يعني «جيش العزه» در شمال استان حماه به شدت به مواضع ارتش سوريه حمله کردند.
يک فرمانده ميداني اعلام کرد که عناصر النصره، در ارتفاعات «ملح» و منطقه «جبين» در ريف حماه مواضع ارتش سوريه را هدف حملات خود قرار دادند.
اين فرمانده به خبرگزاري «اسپوتنيک» گفت که تروريست‌ها از محورهاي «الزکاه» و روستاي «الاربعين» در جريان اين حملات از گازهاي سمي عليه ارتش سوريه استفاده کردند.
به گفته اين فرمانده، تروريست‌ها با استفاده از تانک‌ها و خودروهاي زرهي ترکيه‌اي، نتوانستند پيشروي داشته باشند و ارتش سوريه نيز پس از استقرار مجدد، به مواضع تروريستها پاتک زدند.
يک منبع ديگر اعلام کرد که عناصر جيش العزه، مواضع ارتش سوريه را در اين منطقه و اطراف شهر «محرده» هدف حملات راکتي قرار دادند.
به گفته اين منبع، تروريستها همزمان با اين حملات، از محورهاي الزکاه و الاربعين، به مواضع ارتش سوريه و مسيرهاي امدادرساني آن در اين منطقه حمله کردند.
بالگردهاي ارتش سوريه اما در واکنش به اين حملات، چند جنگ‌افزار وابسته به تروريستها را که از منطقه «خان شيخون» به سمت شهرک «الزکاه در شمال حماه در حرکت بودند، منهدم کردند.
منبع مذکور همچنين اعلام کرد که ارتش سوريه در منطقه الجبين در شمال حماه برخي از مواضع خود را تخليه و به سمت مواضعي عقب‌نشيني کرد تا مانع از تلفات احتمالي شود.
به گفته اين منبع، ارتش سوريه تجهيزات نظامي زيادي به اين محورها ارسال کرده است تا بتواند تروريستها را به عقب براند.
در همين ارتباط، منابع محلي حاضر در ادلب اعلام کردند که عناصر النصره و جيش العزه در اين حمله، از شمار زيادي از نيروهاي رنجر خود استفاده کردند که از تبعه‌هاي آسيايي بودند.
در شمال حماه، عناصر النصره و جيش العزه شهرها و شهرکهاي «اللطامنة، کفرزيتا، لطمين، الزکاة و الأربعين» را در اشغال خود دارند. در جيش العزه، تروريستها چچني، چيني و ازبک حضور دارند که بيشتر در شمال غرب سوريه به ويژه در شمال حماه و سهل الغاب و مناطق اطراف آن مستقر هستند.

نيروهاي آمريکايي در پايگاه التنف سوريه مي‌مانند
سخنگوي وزارت دفاع آمريکا اعلام کرد که نيروهاي اين کشور پايگاه التنف در سوريه را ترک نخواهند کرد.
به گزارش العهد، سخنگوي وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) اعلام کرد که نيروهاي آمريکايي در پايگاه التنف در جنوب سوريه باقي مي‌مانند و اين پايگاه را ترک نخواهند کرد.
وي همچنين با تکرار ادعاي انجام حملات شيميايي توسط نظام سوريه، تاکيد کرد که اگر نظام سوريه از سلاح شيميايي در ادلب استفاده کند، آمريکا در سوريه مداخله خواهد کرد.
نظام سوريه بارها ايالات متحده و کشورهاي غربي را به استفاده از سلاح‌هاي شيميايي در مناطق متعددي از سوريه متهم کرده است.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۹۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

پس از حمله پهپادی به مقر فرماندهی حشدالشعبی در پایگاه کالسو در غرب سوریه و ادعای آمریکا در عدم‌قبول مسئولیت این تجاوز، به‌فاصله کمتر از ۲۴ ساعت، دو پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر و میدان نفتی العمر در شرق سوریه هدف حملات قرار گرفت.

 

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074924 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه