Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@04:47:15 GMT

علت افزایش ریزش ارثی مو در تابستان

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۰۲۰۱

پول‌نیوز - یک متخصص پوست و مو، گفت: ریزش ارثی مو در فصل تابستان بیشتر می‌شود که دلیل آن، ترشح بیش از حد هورمون تستسترون است.
 تحقیقات نشان می‌دهد که ریزش مو در فصل تابستان نسبت به سایر فصول بیشتر است. متخصصین پوست و مو بر این باورند که فولیکول مو که در طول سال وظیفه تولید مو را بر عهده دارد در فصل گرما قدرت عمل چندانی ندارد و همین موضوع می‌تواند منجر به افزایش ریزش مو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، گرما سبب فعال شدن برخی از هورمون‌های بدن مانند تستسترون می‌شود که خود عامل اصلی ریزش ارثی موی سر است.
همچنین، قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض اشعه «یو وی» می‌تواند به مو‌ها آسیب جدی وارد کند. بدین صورت که رطوبت مو به مرور کم شده و کوتیکول مو کم کم از بین می‌رود که این امر خود باعث خشک، شکننده و آسیب دیدگی مو‌ها می‌گردد. به همه این موارد چرب شدن پوست سر و بسته شدن منافذ آب رسان به ریشه مو در اثر تعرق تابستان نیز می‌بایست اضافه شود.
مجتبی امیری متخصص پوست و مو، با توصیه به اینکه در فصل گرما از شامپو‌ها و محلول‌هایی که این تأثیرات را کم می‌کنند، استفاده کنید، گفت: لیکویید دارای کمپلکس کافئین می‌تواند راه حل مناسبی برای محافظت از مو‌ها در فصل تابستان باشد. زیرا، این دسته از محصولات درمانی علاوه بر رساندن کمپلکس کافئین به فولیکول‌ها و بی اثر کردن فرآیند مخرب تستسترون بر روی موها، با عصاره نعنای موجود در خود می‌توانند سبب خنک شدن پوست سر شده و با آب رسانی به لایه‌های زیرین، شادابی و طراوت را در فصل تابستان به پوست سر بازگرداند.
وی افزود: ریزش ارثی موی سر از شایع‌ترین دلایل ریزش موی آقایان است که دلیل آن هم ترشح بیش از حد هورمن تستسترون است که اتفاقاً در فصل تابستان به دلیل گرما افزایش می‌یابد. از این رو کمپلکس کافئین می‌تواند عامل بازدارنده‌ای برای ریزش ارثی تشدید شده در فصل تابستان باشد.
بد نیست بدانید طبق تحقیقات به عمل آمده افزایش میزان مو‌های از دست رفته در تابستان اغلب موجب نگرانی و افزایش مراجعه به پزشک و گاهی صرف هزینه‌های بسیار برای درمان می‌گردد در صورتی که باید همواره توجه داشت این موضوع امری است کاملاً طبیعی که در چرخه زیست انسان اتفاق می‌افتد.
هرچند برای این مسئله راه حل قطعی وجود ندارد و هر چه انجام دهیم باز هم در فصول گرم سال، ریزش مو نسبت به سایر فصول افزایش می‌یابد و با میزان بیشتری از موی از دست رفته رو به رو می‌شویم؛ اما برای کاهش این روند باید تا حد ممکن با استفاده از محصولات مناسب از مو محافظت به عمل آورد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ریزش مو تابستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۰۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوج گیری گرما در اروند

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر صاف و آفتابی است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۲۷ درجه را نشان می‌دهد که چهار درجه بیشتر از دیروز است.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۳۶ درصد و دید افقی بیش از ۱۰ کیلومتر است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۲ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر پنج متر بر ثانیه و ۱۸ کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • یک پیش‌بینی ترسناک از هوای تابستان امسال
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • پیش‌بینی هوای تابستان امسال
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور
  • اعلام رسمی نتایج «پیمایش ملی سلامت روان» در ابتدای تابستان
  • نامه جالب یک پدر برای خانواده اش درباره استفاده از کولر!
  • اوج گیری گرما در اروند
  • آماده‌سازی شبکه برق خوزستان برای عبور از پیک مصرف تابستان