Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@23:52:16 GMT

زاهدی: «نمایندگی مجلس» دلیل استعفای بطحایی نیست

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۰۲۱۰

زاهدی: «نمایندگی مجلس» دلیل استعفای بطحایی نیست

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: در انتخاب سرپرست آموزش و پرورش باید اولویت‌های سیاسی را کنار گذاشت و تنها دغدغه‌های فرهنگیان در اولویت اصلی باشد.

به گزارش مشرق، محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره استعفای وزیر آموزش و پرورش و مشکلات این وزارتخانه، اظهار کرد: آموزش و پرورش مشکلات جدی دارد؛ برخی از این مشکلات، ساختاری آموزش و پرورش است و برخی مسائل، بحث‌های ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه:

فیلم / جزئیات استعفای وزیر آموزش و پرورش علت استعفای بطحایی از زبان ذوالنور

وی ادامه داد: آقای بطحایی تلاش داشت که بحث‌های ملی را جمع کند و برای این موضوع، مطالبات جدی از دولت در زمینه حق التدریس‌ها، سربازمعلمان، پاداش پایان خدمت فرهنگیان، اجرای نظام رتبه‌بندی، توجه به دانشگاه فرهنگیان و پایین بودن بودجه فرهنگیان داشت.

زاهدی اضافه کرد: شاهد بودیم که آقای بطحایی تلاش می‌کرد این مشکلات را حل کند به خصوص که قبلاً در سازمان برنامه و بودجه بود و حدس بنده این است که به پشتوانه آقای نوبخت، این مسؤولیت را قبول کرد و فکر می‌کرد آقای نوبخت کمک می‌کند برخی از این مشکلات آموزش و پرورش جمع شود اما معتقدم همراهی لازم از سوی ایشان صورت نگرفت و دلیل اصلی استعفا، عدم توجه به مسائل و مشکلات آموزش و پرورش از سوی دولتمردان بود.

وی با بیان اینکه آقای بطحایی تحت فشار جدی مجلس و فرهنگیان بود، تصریح کرد: اگر سایت‌های فرهنگیان را مشاهده کنید، مطالبه حق و حقوق‌شان را می‌بینید و بر این اساس آقای بطحایی نمی‌توانست پاسخگو باشد زیرا همراهی لازم نبود.

* دلیل استعفای آقای بطحایی، نمایندگی مجلس نبوده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دلیل استعفای بطحایی اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم اینکه سخنگوی دولت اعلام کرده است آقای بطحایی برای حضور در مجلس و کاندیداتوری نمایندگی مجلس استعفا داده است، اصلاً صحت نداشته باشد زیرا بنده هم وزیر بودم هم نماینده مجلس بودم و هم مسؤولیت های مختلفی در کشور دارم و می‌دانم جایگاه وزارت چقدر است؟

وی توضیح داد: هرچند از نظر همطرازی جایگاه نماینده مجلس مثل وزیر است ولی باید بدانیم، کار وزیر اجرایی است و کمتر کسی است که وزیر باشد و استعفا دهد تا نماینده شود و اصلاً تاکنون سابقه نداشته است و بنده هم یقین دارم دلیل استعفای آقای بطحایی، نمایندگی مجلس نبوده است؛ ممکن است ظاهر به این دلیل به مردم القا شده باشد اما اینگونه نیست.

* اولویت‌های سیاسی را باید در آموزش و پرورش کنار گذاشت

زاهدی با اشاره به گمانه‌زنی‌ها برای سرپرستی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: معتقدم کسی که به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش انتخاب می‌شود باید یکسری خصوصیات فردی داشته باشد و حمایت‌های دولت از فرد معرفی شده، فوق‌العاده مهم است و آن فرد هم باید بداند که آموزش و پرورش بزرگترین نهاد فرهنگی کشور است و با این نهاد فرهنگی نباید رفتار سیاسی کرد؛ باید اولویت‌های سیاسی را کنار گذاشت و اولویت های معیشتی و دغدغه‌های فرهنگیان در اولویت اصلی باشد.

* بازنشستگی ۳۰۰ هزار نفر طی ۳، ۴ سال آینده

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش، گفت: در بحث مشکلات ساختاری آموزش و پرورش، بحث‌هایی است زیرا ظرف ۳، ۴ سال آینده قریب به ۳۰۰ هزار فرهنگی بازنشسته می‌شوند و آموزش و پرورش چگونه می‌خواهد جبران کند، آیا می‌خواهد به بخش خصوصی واگذاری داشته باشد؟ آیا می‌خواهد دانشجو در دانشگاه فرهنگیان پرورش دهد؟ در این صورت تعداد پذیرش دانشجو باید خیلی بیشتر باشد و سازمان استخدامی و اداری باید کمک کند.

وی ادامه داد: پاداش پایان خدمت فرهنگیان، بیمه طلایی و نظام رتبه‌بندی فرهنگیان از جمله مواردی است که فردی که انتخاب می‌شود باید بتواند حل کند وگرنه این مشکلات ادامه دارد و ماه دیگر علیه سرپرست و وزیر جدید همین فضاسازی‌ها ادامه خواهد شد.

زاهدی درباره اقدامات مجلس درخصوص وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: این هفته تذکرات لازم به رئیس‌جمهور داده خواهد شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی آموزش و پرورش استعفا سید محمد بطحایی محمدمهدی زاهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۰۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس شورای از اتمام بررسی جداول لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «حسین‌علی حاجی دلیگانی» در گفت‌وگویی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیأت رییسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱،۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی گفت: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تأمین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار کرد: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند؛ لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنج‌شنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان