Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اضافه کرد: دولت آمریکا به کشورهای مختلفی متوسل شده تا واسطه مذاکره بین ایران و آمریکا باشند. آنها به ژاپن، عراق، عمان، پاکستان، کویت، آلمان و سوئیس متوسل شده‌اند و در نهایت ذلت می‌گویند «ما کنار تلفن نشسته‌ایم ولی هیچ تماسی از سوی ایران در ارتباط با گفتگوهای رو در رو دریافت نکرده ایم» آمریکا تا حال در برابر یک کشور جهان سومی این قدر ذلیل و گرفتار نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنها راه مذاکره را هم بلد نیستند. آنها لازم نیست اینگونه التماس کنند. آنها می‌توانند با لغو کلیه تحریم‌ها چهره منطقی برای مذاکره نشان دهند. اما در کنار پیشنهاد مذاکره می‌گویند فشار حداکثری را هم ادامه خواهیم داد. این کاملاً از اختلال فکری آنها و از یک سیاست خارجی و دیپلماسی اشبه به جنون خبر می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اظهارات وزیر خارجه آمریکا که گفته «جهان باید متوجه باشد که ما به دقت پایبندی ایران به مفاد برجام را رصد می کنیم»، بیان داشت: کسی نیست به این مرد پریشان بگوید پس چرا از برجام خارج شدید.

وی ادامه داد: ترامپ یک شخصیت عجول و بی تحمل است او تحمل طولانی شدن فشار حداکثری به ایران را ندارد و تحمل او به این بازی بسیار کم شده است او هر بار فشار می‌آورد منتظر می‌نشیند اما آرامش و اقتدار ایران باعث می‌شود که خودش مجبور به عقب نشینی شود. عقب نشینی‌های او که در تعارض با روش وزیر خارجه آمریکا است به تعبیر یک دموکرات آمریکایی آمریکا را به یک خنده بازار بین المللی تبدیل کرده است.

عاملی یادآور شد: دولت ترامپ استراتژی جامعی ندارد و سیستم دیپلماسی آنها کاملاً بهم ریخته و غیر متعادل است. ترامپ از یک طرف پیشنهاد مذاکره بدون شرط می‌کند واز طرف دیگر ۸۰ میلیون ایرانی را تروریست اعلام می‌کند. قلب آمریکایی‌ها مثل قلب سعودی‌ها می‌ماند که قبلاً به ملت ایران توهین کردند.

به گفته وی زمانی هم مفتی اعظم عربستان در آستانه حجی که صدها ایرانی در آن جان خود را از دست دادند اعلام کرد کل ایرانی‌ها مشرک هستند چون اجداد آنها مجوس بود، هر دو مثل هم حرف می‌زنند یعنی کینه و عداوت نسبت به ملت ایران در قلب آمریکایی‌ها و سعودی‌ها موج می‌زند. این زبان آنهاست حال در دل آنها چه می‌گذرد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به توهین رئیس جمهور آمریکا در خصوص ملت ایران تصریح کرد: آمریکایی‌ها قبلاً هم اهانت‌های بسیار بی شرمانه به ملت ما کرده‌اند. یکی از رؤسای آنها قبلاً گفته بود که «شرارت در دی ان ای ایرانی هاست» یعنی شرارت آنها ذاتی است.

وی ادامه داد: حقیقت را برای مدتی می‌توان مکتوم نگه داشت ولی برای همیشه نه و حالا نمایندگان کنگره اعتراف می‌کنند که حامی اصلی گروه‌های تروریستی مثل القاعده و داعش و دولت‌های تروریستی مثل آل سعود، خود آمریکاست. تاریخ آمریکا هم نشان می‌دهد که خون ریزترین دولت در تاریخ بشر، دولت آمریکاست.

عاملی با اشاره به جنایت‌های بیشمار دولت آمریکا طی سده بیستم تاکید کرد که در این مدت با حدود ۲۰۰ جنگ، ۲۰۰ میلیون کشته شدند، یعنی معادل دو درصد جمعیت جهان کشته شد که بسیاری از این خونریزی‌ها با دست آمریکایی‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: چهل سال است که تمام رؤسای جمهور آمریکا در برابر ملت ما ذلیل می‌شوند این بار ترامپ نیز که کار خود را با غرور استثنایی شروع کرده بود و آن قدر به خود مطمئن بود که بزرگترین و مهم‌ترین و رسمی‌ترین توافق قرن را کودکانه پاره کرد، به زمین خورد.

کد خبر 4634533

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه امام جمعه اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۰۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرض به اساتید زن دانشگاه‌های آمریکا بیانگر چهره دوگانه غرب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، خادمی در استودیو خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: بیداری اسلامی در منطقه غرب آسیا اکنون گسترش یافته و تا قلب آمریکا و اروپا این مسئله پیش رفته است.

وی ادامه داد: مسئله کشتار زنان و کودکان بی دفاع توسط رژیم منحوس صهیونیستی استاندارد‌های دوگانه غرب در دفاع از حقوق بشر را به همه نشان داده است.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: سال گذشته در ایران برای فوت مشکوک یک خانم عده‌ای وارد خیابان‌ها شدند و آشوب ایجاددکردند و به اموال عمومی آسیب زدند و بیش از یکصد نماینده آمریکا از نقض حقوق بشر در ایران اعلام نارضایتی کردند ولی اکنون در آمریکا دانشجویان این کشور در اعتراض به حمایت دولتشان از رژیمی که کودکان را به وحشیانه‌ترین شکل قتل عام میکند و میگویند چرا سلاح رایگان به این کودک کش‌ها می‌دهید؛ به بدترین شکل مورد هجوم قرار می‌گیرند. 

خادمی ادامه داد: چهره‌های علمی آمریکا و اساتید زن این کشور در اعتراض به حمایت از کودکشی در فلسطین به بدترین شکل مورد تعرض و آزار و اذیت قرار می‌گیرند و این چهره دوگانه این کشور‌ها که ادعای دموکراسی دارند را نشان می‌دهد و نشان از این است که برای آنها رژیم صهونیستی خط قرمز است. 

وی گفت: این‌ها آزادی بیان و اندیشه برایشان فقط ادعا است و این اعتراضات ادامه دار خواهد بود و می‌تواند به حملات رژیم صهیونیستی پایان دهد.

دیگر خبرها

  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • تعرض به اساتید زن دانشگاه‌های آمریکا بیانگر چهره دوگانه غرب
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد