Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر ارمنستان با اعلام اینکه کشورش به توسعه همکاری‌های اقتصادی با ایران در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا علاقه‌مند است، از ادامه گسترش همکاری با تهران یاد کرد.

نیکول پاشینیان روز جمعه در نشست عمومی همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ اظهار داشت: اتحادیه اقتصادی اوراسیا با ایران قرارداد ایجاد منطقه آزاد تجاری امضا کرده است و ارمنستان می‌تواند و می‌خواهد در این عرصه (همکاری ایران با اتحادیه اوراسیا) نقش مهمی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این را نیز گفت که مشارکت ارمنستان، ایران و گرجستان در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌تواند سودمند باشد و به توسعه بیش از پیش هر سه کشور کمک کند.

پاشینیان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ارمنستان برای تعمیق همکاری‌ها در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا آمادگی دارد اما در همین حال مشارکت با اتحادیه اروپا را نیز گسترش می‌دهد چرا که ما معتقدیم که همگرایی و همکاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا و اتحادیه اروپا را گریز ناپذیر است.

نخست وزیر ارمنستان همچنین گفت که اولویت استراتژیک دولت وی استفاده کامل از سرمایه گذاری خارجی و مشارکت در ساختارهای متنوع همکاری‌های بین المللی است.

پاشینیان همچنین بر لزوم اصلاحات در ساختار قضائی کشورش و مبارزه بی امان با فساد مالی در ایروان تاکید کرد.
وی همچنین گفت که به ارمنستان به همکاری با جامعه همسود و سازمان پیمان امنیت جمعی ادامه خواهد داد ضمن اینکه روسیه و ارمنستان ارزش‌های مشترک غیر قابل انکاری دارند که آنها را به یکدیگر نزدیک می‌کند.

رئیس جمهوری ارمنستان در ادامه سخنان خود از سرمایه گذاران خارجی دعوت کرد به این کشور سفر کنند و به آنان وعده داد که همه شرایط برای سرمایه گذاری و فعالیت شرکت‌های خارجی در این کشور فراهم است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز جمعه اعلام کرد: شانس حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان اکنون بیش از هر زمان دیگری است.

شولتز، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان گفت: البته قبل از هر چیز در مورد مناقشه میان ارمنستان و آذربایجان گفت و گو کردیم و اتفاق نظر داریم این مناقشه باید به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شود.

صدراعظم آلمان خطاب به علی اف گفت: بنابراین بهتر است که شما گفت و گوی مستقیم با «نیکول پاشینیان» [نخست وزیر ارمنستان] داشته باشید.

شولتز افزود: سال ۲۰۲۴ می تواند و باید سال صلح در منطقه باشد. این یک فرصت و یک مسئولیت بزرگ است.

صدراعظم آلمان گزارش‌های اخیر درباره توافق اولیه در مورد تعیین مرز بین دو کشور را دلگرم‌کننده توصیف کرد و گفت که لازم است این روند حفظ شود.

کد خبر 6089280

دیگر خبرها

  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه