Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال حمله تروریستی شهر کلمبو، پلیس سریلانکا می‌گوید مقامات امنیتی روز جمعه سه مظنون در ارتباط با این حادثه که در تحریک عموم مردم و اشاعه تفکرات افراطی نقش داشته‌اند را بازداشت کردند.

به گزارش ایرنا، پلیس سریلانکا با حمله به شهر نگومبو سه تن از جمله یک شهروند چینی به اتهام دست داشتن در حادثه تروریستی کلمبو بازداشت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته پلیس سریلانکا این افراد در اشاعه تفکرات افراطی و نفرت در جامعه به‌ویژه از طریق شبکه‌های اینترنتی و موبایلی دست داشته‌اند.

در پی بازداشت این افراد، پلیس تجهیزات مخابراتی از جمله ۱۷ هزار و ۴۰۰ سیم‌کارت، ۴۰۰ گوشی آیفون و ۶۰ سرور اینترنت توقیف کرد.

«روان گواناسکارا» سخنگوی پلیس سریلانکا می‌گوید، نیروهای ویژه سه تن شامل دو نفر بومی و یک شهروند چینی را بازداشت کردند. فرد بازداشت شده چینی بدون همراه داشتن ویزای قانونی در کشور به سر می‌برده است.

بعد از حادثه تروریستی ۲۱ آوریل (اول اردیبهشت) شهر کلمبو و کشته شدن بیش از ۲۵۳ تن، مقامات سریلانکا به شدت فعالیت‌های افراط‌گرایانه و غیرقانونی را مورد رصد قرار داده است.

در این میان دولت به تازگی سخنرانی مبلغانی که به دنبال ترویج نفرت و افراط‌گرایی در کشور دارند را مورد کنترل قرار داده است.

دو شهر سریلانکا روز یکشنبه ۲۱ آوریل (اول اردیبهشت) هدف چندین حمله تروریستی به کلیساها و یک هتل قرار گرفت.

در مجموع هشت انفجار و حمله انتحاری در این دو شهر (کلمبو و نگومبو) رخ داد که ۲۵۳ نفر کشته و بیش از ۵۰۰ تن مجروح به دنبال داشت.

گروه تروریستی داعش ۲ روز پس از انفجارهای کلمبو، مسئولیت این انفجارها را به عهده گرفت.

جمعیت ۲۱ میلیون نفری سریلانکا متشکل از قبیله‌ها و مذاهب مختلف است. گروه بودایی سینهالایی اکثریت جامعه سریلانکا را تشکیل می‌دهد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سریلانکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۲۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت دانشجوی معترض به شیوه ای عجیب توسط پلیس آمریکا + فیلم

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، بازداشت عجیب این دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا در محوطه دانشگاه جورجیا را در ادامه می توانید مشاهده کنید.

کد خبر 847610 منبع: ایسنا برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو اسرائیل خبر ویژه ایالات متحده آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • دستگیری ۵ نفر در ارتباط با قتل بازپرس سابق در آمل
  • نحوه عجیب بازداشت دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا + فیلم
  • بازداشت دانشجوی معترض به شیوه ای عجیب توسط پلیس آمریکا + فیلم
  • بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو تخلیه شد
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • دستگیری نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند