Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهروندان الجزایری بار دیگر خواستار کناره‌گیری همه مسئولان دولت قبل شدند. ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العربی الجدید، هزاران شهروند الجزایری برای شانزدهمین جمعه متوالی به خیابان‌ها آمدند تا بار دیگر بر مخالفت خود با برگزاری انتخابات قبل از کناره گیری ارکان حکومت عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس‌جمهور سابق این کشور تاکید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش خیابان‌ها و میادین پایتخت و سایر شهرهای بزرگ الجزایر امروز جمعه صحنه تظاهرات و راهپیمایی بود.

شهروندان در پایتخت الجزایر با سردادن شعارهایی خواستار کنار رفتن همه مسئولان دولت قبل از جمله عبدالقادر بن صالح رئیس‌جمهور موقت این کشور شدند. آنها همچنین شعارهایی علیه اشخاص فاسد که منابع الجزایر را غارت کرده اند سر دادند.

شورای قانون اساسی الجزایر روز یکشنبه گذشته اعلام کرد که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در چهارم ژوئیه ( 13 تیر ) امکان پذیر نیست لذا " عبدالقادر بن صالح " به عنوان رئیس دولت تا زمان برگزاری انتخابات آینده قدرت را همچنان در اختیار خواهد داشت.

طرح علمای الجزایری برای برون رفت از بحراندشوار بودن برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری الجزایر در چهارم جولای

طبق قانون اساسی الجزایر،  با کناره گیری رئیس جمهور از سمت خود رئیس مجلس الامه ( پارلمان ) وظایف او را به مدت 90 روز به عهده خواهد داشت. این رئیس جمهور موقت در عرف سیاسی الجزایر به عنوان دولت خوانده می شود.

این در حالی است که الجزایری‌ها اصرار دارند که نهادها و شخصیت‌های دوره بوتفلیقه اداره مرحله انتقالی را به‌دست نگیرند. آنها بر لزوم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در طول 90 روز براساس متن قانون اساسی تأکید دارند.

 

انتهای پیام/

R36348/P/S8,88/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۲۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، آیت الله سید ابراهیم رییسی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رییس جمهور و مردم این کشور ابراز امیدواری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تظاهرات شهرک‌نشینان برای کناره‌گیری نتانیاهو
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • «کارگران» رزمندگان عرصه اقتصادی هستند