Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنیادی گفت: عملیات نشا برنج در سطح ۳ هزار و ۶۵۰ هکتار از شالیزارهای شهرستان قزوین آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «تورج بنیادی» بیان کرد: نخستین نشا کشت برنج طی چند روز گذشته در روستای هریان منطقه رجایی دشت از توابع این شهرستان در سطح 40 هکتار آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: مناطق برنج کاری استان شامل الموت غربی (رجائی دشت و رازمیان)، الموت شرقی (معلم کلایه) و بخش طارم سفلی از توابع شهرستان قزوین است.

 

وی عنوان کرد: ارقام کشت شده این محصول هم شامل صدری هاشمی، صدری حسن سرا، علی کاظمی، طارم، موسی طارم و خنجری است.

 

بنیادی اعلام کرد: بارش های مناسب سال زراعی جاری و پر آب شدن رودخانه های فصلی نظیر نینه رود، الموت رود، اندج رود و شاهرود که مهمترین منبع تأمین آب برای اراضی شالیزاری در سطح استان محسوب می شوند، امیدی را در کشاورزان و بهره برداران برنج کار این منطقه ایجاد کرده است.

 

وی با بیان اینکه این قزوین جزو معدود استان های برنج خیز کشور است، گفت: تمامی آب مورد نیاز اراضی شالیکاری از طریق آب های سطحی و روان آب در رودخانه های ذکر شده تأمین می شود.

 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به اینکه کاشت برنج دارای مراحل مختلفی از جمله تهیه زمین، بستر بذر (خزانه برنج)، انتقال نشاء از خزانه به مزرعه، نشاکاری  و وجین است نیازمند تلاش و کوشش شالیکاران هستیم که در حال حاضر برنج کاران منطقه نسبت به آبگیری کرت ها و شخم اولیه اقدام کرده اند.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر سه بانک نشا جهت پرورش مکانیزه نشا در سطح استان در حال فعالیت بوده که هر کدام از آنها سالانه بین 15 تا 20 هزار سینی نشا را آماده تحویل کشاورزان منطقه می کنند.

 

بنیادی خاطر نشان کرد: تمامی فرآیند آماده سازی زمین از کاشت تا برداشت برنج به صورت کاملا مکانیزه در سطح استان انجام می شود.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید فطر استان بوشهر خبرگزاری شبستان عید فطر امام خمینی ره اقامه نماز عید فطر مقاومت مقام معظم رهبری سالگرد ۱۴ خرداد نماز جمعه کشت برنج کشاورزان جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۳۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور

هودیانی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت:  مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است. هودیانی گفت بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت. وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت شود.

هودیانی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده است و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین