Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@08:56:46 GMT

قیمت‌های کنونی مسکن شرعی و اخلاقی نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۳۶۷۵

قیمت‌های کنونی مسکن شرعی و اخلاقی نیست

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرج گفت: واسطه‌ها و سازندگان مشارکتی ساختمان‌ها بر افزایش قیمت مسکن تأثیر دارند، این سازندگان مشارکتی بر اساس میل و سلیقه و نیاز خود، آپارتمان و ساختمان تمام شده را در همان لحظه اتمام یا چند سال پس از اتمام به فروش می‌رسانند و کانون یا ناظری برای بررسی و نظارت بر این وضع وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌محمد قمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در خصوص بازار مسکن گفت: اخیراً بازار مسکن ۳۰ درصد کاهش قیمت در خرید و فروش را تجربه کرد اما این امر باعث بهبود بازار مسکن نشده است و بلعکس، شاهد کاهش خرید ملک و آپارتمان جدید تا حدود ۴۰ درصد هستیم، اندک معامله‌های دیگر مربوط به معاوضه آپارتمان‌ها یا تغییر آپارتمان فعلی به متراژ کوچک‌تر یا بزرگ‌تر است و عملاً فردی برای خرید جدید پیش قدم نمی‌شود.

قمی افزود: البته این برای جامعه امروزی تبدیل به عادت شده است که فقط در هنگام گرانی به خرید و فروش بپردازد و در هنگام کاهش قیمت دست نگه دارد و باعث رکود در بازار شود.

وی در ادامه علت تفاوت‌های فاحش قیمت مسکن را اینگونه اعلام کرد: همه دست نگه داشته‌اند تا وضعیت بازار متعادل شود، قیمت مسکن در حال حاضر مشخص و ثابت نیست و تنها به توافق طرفین بستگی دارد و هرچه طرفین توافق داشته باشند همان است و کسی نمی‌تواند مانع از عقد قرار داد شود.

وی در ادامه افزود: باید هرچه سریع‌تر وضعیت قیمت‌گذاری مشخص شود تا بازار مسکن هم به ثبات برسد، این وضعیت قیمت‌گذاری نه اسلامی و شرعی و نه اخلاقی است، اما در وضعیت کنونی بدون وجود قانون و نظارت هیچ ارگانی تعیین قیمت مشخص برای مسکن امکان پذیر نیست چون مالکیت‌ها شخصی است و هیچ کس اجازه دخالت در قیمت گذاری را ندارد.

قمی در ادامه وجود کانونی برای قیمت گذاری را ضروری دانست و اظهار داشت: با تشکیل این کانون که باید ابتدا به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد وضعیت قیمت گذاری بهبود پیدا می‌کند، این کانون باید متشکل از کارشناس مسکن، کارشناسان قیمت گذاری و دیگر کارشناسان خبره این بازار باشد تا قیمت‌گذاری منطقی صورت بگیرد.

وی افزود: با تشکیل این کانون، قیمت‌گذاری‌ها منطقه‌ای خواهد شد و به جز محله و منطقه عوامل دیگری چون، نوع ساختمان، طبقات، شیوه ساخت، نوع مصالح و سن ساختمان بر قیمت‌گذاری تأثیر خواهد گذاشت.

وی در پایان اظهار کرد: واسطه‌ها و سازندگان مشارکتی ساختمان‌ها بر افزایش قیمت مسکن تأثیر دارند اما تنها عامل افزایش نیستند، این سازندگان مشارکتی بر اساس میل و سلیقه و نیاز خود، آپارتمان و ساختمان تمام شده را در همان لحظه اتمام یا چند سال پس از اتمام به فروش می‌رسانند و کانون یا ناظری برای بررسی و نظارت بر این وضع وجود ندارد، البته این گروه تنها عامل وضعیت کنونی بازار مسکن نیستند، اما امیدواریم با تشکیل این کانون مشکلات بازار مسکن حل شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افزایش قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۳۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید

آفتاب‌‌نیوز :

یکی از مهمترین محور‌های زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

در گزارش روز‌های اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۹» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۷۸ متری در منطقه ۱۹ محله اسفندیاری - بوستان تهران، ۹ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحد‌های دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید