Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@10:53:46 GMT

شکایت BEINSPORT از کنفدراسیون فوتبال آسیا

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۷۱۰۳

شکایت BEINSPORT از کنفدراسیون فوتبال آسیا

شبکه تلویزیونی بین اسپورت تصمیم به شکایت از کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته چرا که معتقد است AFC مفاد و بندهای موجود در قرارداد طرفین را رعایت نکرده است.

به گزارش" ورزش سه" شبکه بین اسپور به خاطر پخش مستقیم بازی تیم های باشگاهی عربستانی سعودی در لیگ قهرمانان آسیا را گرفته و چرا که آنها می گویند که حق کپی رایت رعایت نشده و این کار قبلا هم انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئولان شبکه بین اسپورت تاکید کردند که به صورت جدی پیگیر احقاق حقوقشان هستند تا شرایط و اعمال ضدقانونی AFC را به سرانجام برسانند تا خسارت های مالی و معنوی که در این ماجرا برایشان پیش آمده را جبران کنند:«کسانی که پیگیر مسایل مربوط به پخش زنده مسابقات هستند ، حتما می دانند که کنفدراسیون فوتبال آسیا در حدود سه هفته پیش بیانیه ای عجیب را منتشر کرده و قصد دارد حقوق مربوط به حق پخش بازی ها از سال 2021 تا 2024 را واگذار کند. نکته مهم این است که دراین بازه زمانی جام ملت های 2023 ، مقدماتی جام جهانی و رقابت های مهم باشگاهی و تعداد زیادی بازی برگزار خواهد شد. این اتفاق یک کار خارج از برنامه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا بود و نباید اینگونه باشد. براساس  قرارداد AFC با بین اسپورت، این توافق به وجود آمده بود که حق و حقوق رسانه ای در شرایط منطقه ای یکسان باشد اما بخش بازاریابی خاورمیانه و شمال آفریقا تحت تاثیرعوامل سیاسی قرار گرفت. AFC نباید جانبدارانه برخورد کرده و بین اسپور را از دایره این دعوت برای واگذاری حق پخش بیرون بگذارد.»


شبکه بین اسپورت همچنین اعلام کرده است که این کار باعث می شود تا کسانی که دنبال حق پخش هستند بازهم به سراغ شبکه ای به نام beoutQ که سابق بر این اقدام به پخش مسابقات جام ملت ها بدون رعایت حق کپی رایت کرده بود. به همین دلیل بین اسپورت را از این مجموعه خارج کردند. این یک رفتار بی سابقه و سیاسی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا است در حالی که همه می دانند تصمیمات این کنفدراسیون باید به دور از مسایل سیاسی و با بی طرفی انجام شود. AFC باید کارهای بازار و بازاریابی را به طور شفاف انجام بدهد تا در نهایت کپی رایت و قوانین مربوط به حق پخش رعایت شود. این طبیعی است که بین اسپورت به این اتفاق ها واکنش نشان داده و از حق و حقوقش در این داستان دفاع کند.


در موضوع شکایت بین اسپورت از کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده که afc باید بدهی های معوقه اش را به این شبکه پرداخت و به قراردادش التزام داشته باشد. در قرارداد بین طرفین مفادی بوده است که بین اسپورت معتقد است از سوی ای اف سی رعایت نشده و باید مورد توجه قرار بگیرد. بین اسپورت همچنین از شبکه عربستانی beoutQ شکایت کرده و پیش از این نیز به کنفدراسیون فوتبال آسیا هشدار داده بود که باید مواظب رعایت حق پخش و کپی رایت باشند و حتی نسبت به این موضوع تهدید به شکایت کرده بود.


نکته جالب اما اینجا است که کمیته برگزار کننده لیگ برتر انگلستان نیز در این پرونده به کمک شبکه beinsport خوهد آمد و اعلام کرده که تمام تلاشش را می کند تا به حق و حقوقش برسد. همچنین فدراسیون های ورزشی در آمریکا مثل NBA,NHL,NFL,MLB از بین اسپورت حمایت کرده و درمورد عدم رعایت حق کپی رایت بیانیه ای را منتشر کردند. آن ها در این بیانیه به اهمیت رعایت قانون کپی رایت تاکید کرده و خواهان مبارزه با بی قانونی در این رابطه شدند.


همچنین دو شبکه BBC و SKY دستورالعمل تازه ای را درباره حق پخش تلویزیونی در عربستان اعمال کرده اند تا جلوی پخش بدون مجوز مسابقات توسط beoutQ را بگیرند چرا که گفته می شود این شبکه عربستانی بازی های لیگ برتر و همچنین دیگر ورزش ها و برنامه های سرگرمی انگلیسی را بدون مجوز پخش کرده است.

ای اف سی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کمپین ستاره ها ای اف سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۷۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا

سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا اوایل تیر ماه ۱۴۰۳ در عربستان برگزار خواهد شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ‌سایت رسمی فدراسیون فوتبال، ویندزور جان دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال کشورمان از برگزاری سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا خبر داد و از نمایندگان ایران به شرح زیر جهت حضور در این سمینار دعوت کرد: امیر عرب‌براقی، بیژن حیدری، حسن اکرمی، پیام حیدری، سیدوحید کاظمی، موعود بنیادی‌فرد و مرتضی منصوریان.

لازم به توضیح است، سمینار فوق از 24 تا 28 ژوئن 2024 (4 تا 8 تیر ماه 1403) در شهر ریاض عربستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • نشست پریچهره با رئیس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا
  • برگزاری سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • نظارت داور ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • نظارت شکوری در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • حضور ناظر ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • به دلیل اتهام جنجالی: شکایت فارست از گری نویل
  • باند مافیایی؛ شکایت ناتینگهام فارست از شبکه اسکای و گری نویل!
  • هشتگ «شکایت_از_بی_بی_سی» در حال پرتکرار شدن است
  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال