Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@02:46:53 GMT

برنامه پرسشگر هم از کنداکتور تلویزیون خارج شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۷۷۱۴

برنامه پرسشگر هم از کنداکتور تلویزیون خارج شد

برنامه پرسشگر از ۲۷ اریبهشت ماه ۱۳۹۸ بر روی آنتن پخش شبکه آموزش نرفته است، تعطیلی ناگهانی نشان می دهد این برنامه از کنداکتور تلویزیون خارج شده است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان، برنامه پرسشگر برنامه تخصصی است که به مسایل نظام تعلیم و تربیت می پردازد. این برنامه بهمن ماه سال 1395 از شبکه آموزش جمعه هر هفته ساعت 22  پخش شد اما از 27 اردیبهشت ماه ۱۳۹۸دیگر خبری از پخش این برنامه تخصصی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 البته این روند در سال گذشته نیز وجود داشت که به دلیل برخی از فشارهای بیرونی برای مدتی این برنامه پخش نشد. سرگذشت سال گذشته دوباره برای این برنامه تکرار شده است. برخی ها می گویند فشارهای بیرونی از سوی وزارت آموزش و پرورش موجب شده است تا پخش این برنامه به صورت ناگهانی متوقف شود.

 

به جرئت می توان گفت، پرسشگر تنها برنامه تخصصی در حوزه نظام تعلیم و تربیت بوده است. نظام تعلیم و تربیت کشور دارای چالش های مختلف است اما بررسی چالش ها  و ارایه راهکار هم یکی از چالش هایی بود که مورد غفلت قرار گرفته بود اما برنامه پرسشگر توانست تا حدودی از غفلت هایی که در این حوزه می شود بکاهد.

 

برنامه پرسشگر از مسئولان و کارشناسان آموزش و پرورش دعوت  می کرد و  به صورت گفتگو محور چالش ها و مشکلات نظام تعلیم و تربیت را مورد بررسی قرار می داد.

 

برنامه پرسشگر از 27 اردیبشهت ماه دیگر بر روی آنتن نرفت. تعطیلی ناگهانی این برنامه گمانه زنی ها و پرسش هایی را به وجود آورد. چرا برنامه تخصصی که به چالش های روز نظام تعلیم و تربیت می پردازد باید به صورت ناگهانی تعطیل شود؟ چه فشارهایی بر روی این برنامه تخصصی بود که موجب شد دیگر بر روی آنتن نرود؟

 

در این برنامه نه خبری از سلبریتی ها بود و نه خبری از تبلیغات که شبه قمار داشته باشد. این برنامه تنها یک برنامه تخصصی بود که به هموار کردن  مسیر حل مشکلات فرهنگیان و دانش آموزان کمک می کرد. درست است خبری از سلبریتی ها نبود اما خبر از حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش برای پاسخگویی بود.

 

شنیده می شود، این برنامه و مسئولانی که در این برنامه حضور می یافتند از سوی مقامات عالی رتبه وزارت آموزش و پرورش توبیخ می شدند یا مجوز حضور در این برنامه را نداشتند. گویا دخالت های بیرون از سازمان صدا و سیما موجب شده است تا این برنامه به صورت ناگهانی متوقف شود.

 

«سعید نوری آزاد» تهیه کننده این برنامه که دغدغه نظام و تعلیم و تربیت را دارد و با همه  سختی های مالی این برنامه را پیش می برد به خبرنگار شبستان از احتمال بازگشت برنامه پرسشگر و پخش از شبکه آموزش را خبر می دهد و ترجیح می دهد درباره دخالت هایی که می شود سکوت کند، می گوید: امیدوارم هر کسی وزیر آموزش و پرورش می شود، نظام تعلیم و تربیت را در اولویت قرار دهد.

 

در حال حاضر که وزیر آموزش و پرورش استعفا داده است و باید وزیر آموزش و پرورش جدیدی با رای اعتماد مجلس شورای اسلامی سکانداری این وزارت خانه را بدست بگیرد باید دید چه تحولاتی در این وزارت خانه رخ می دهد، شاید تغییر نگرش ها به اجرای دوباره برنامه پرسشگر کمک کند.

 

 

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید فطر استان بوشهر خبرگزاری شبستان امام خمینی ره عید فطر مقام معظم رهبری نماز جمعه خطبه های نماز جمعه مقاومت مجلس برنامه پرسشگر وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۷۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم

اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان در راستای گرامیداشت هفته معلم طی برنامه‌ای از معلمان بالای ۸۰ سال زنجان در دبیرستان ماندگار شریعتی تقدیر و تجلیل کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، شامگاه یکشنبه آموزش و پرورش استان زنجان طی برنامه‌ای از معلمان بالای 80 سال در دبیرستان ماندگار و قدیمی شریعتی واقع در چهارراه سعدی تقدیر و تجلیل کرد.

آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در این برنامه اظهار داشت: توجه به وزارت آموزش و پرورش باید بیش از پیش جدی گرفته شود چرا که صاحبان آینده انقلاب همین دانش‌آموزان فعلی هستند.

.

وی با بیان اینکه باید به تربیت دانش آموزان در کنار آموزش آن‌ها جدی گرفته شود، گفت: هرچقدر به وزارت آموزش و پرورش بها بدهیم قطعاً در خصوص تربیت نسل جدید موفق خواهیم بود. اگر چه دشمنان در تلاش هستند که نسل جدید را نسبت به آینده ناامید کنند ولی قطعاً در این توطئه هم ناکام خواهد ماند.

علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در این مراسم ضمن ادای احترام به مقام والای معلم گفت: بنده افتخارم این است که شاگرد شما هستم. شما که یک عمر زندگیتان را در زمینه معلمی گذراندید.

وی گفت: ما همانند شاگرد قدر شما را می‌دانیم و یقین داریم امروز در حضور قرنی از تجربه، صداقت، فداکاری و تلاش مقدس هستیم و تمامی فرهنگ و اخلاق و تدین را مدیون شما اساتید هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • تجلیل از چهره های ماندگار تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • تجلیل از چهره‌های ماندگار تعلیم و تربیت استان
  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است
  • تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین است