Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@14:54:42 GMT

تبدیل پل به آزمایشگاه زنده!

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۸۶۵۷

تبدیل پل به آزمایشگاه زنده!

محققان دانشگاه "نیوهمپشایر" حسگرهایی اطلاعاتی روی پل "مموریال" در نیوهمپشایر آمریکا نصب کرده‌اند که برای محققان، مهندسان و عموم مردم اطلاعاتی در مورد وضع روزانه پل، سلامت آن و محیط اطراف آن ارائه می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، پل "مموریال"(Memorial) دیگر فقط برای عبور مردم نیست بلکه از این پس به عنوان یک آزمایشگاه زنده عمل می‌کند، چرا که اکنون میزبان مجموعه‌ای از حسگرها است که به محققان، مهندسان و عموم مردم اطلاعات مربوط به شرایط روزمره و سلامت پل و همچنین نظارت بر محیط اطراف ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"ارین بل" محقق اصلی این پروژه گفت: ساخت یک پل جدید میلیون‌ها دلار هزینه در بر دارد، لذا علاقه‌مند به کشف راه‌هایی برای استفاده از پل‌های کنونی برای انجام کاری بیشتر از فراهم کردن امکان عبور و مرور مردم و کالاها هستیم.

محققان دانشگاه نیوهمپشایر ۴۰ سنسور اطلاعاتی را در پل پر رفت و آمد مموریال نصب کرده‌اند و با این کار از این پل همزمان یک ایستگاه هواشناسی و آزمایشگاه زنده بررسی شرایط سلامت پل ساخته‌اند.

داده‌های به دست آمده از این حسگرها، محققان، مهندسان و عموم مردم را با بروزرسانی‌هایی در مورد اطلاعات عملکرد سازه، الگوهای ترافیکی، شرایط آب و هوایی، سطح دریا و اطلاعات جزر و مدی مطلع می‌کند.

با این حسگرها حتی می‌توان به اطلاعاتی در مورد رفتار برج‌هایی که پل را برای عبور کشتی‌ها بالا می‌کشند دسترسی داشت.

"بل" توضیح داد: ما این پل را اکنون "پل زنده" می‌نامیم زیرا می‌تواند با ما صحبت کند و اطلاعات ارزشمندی در مورد سلامتی‌اش به ما ارائه دهد. این پل دیگر فقط برای عبور دادن ما از آب نیست، بلکه می‌تواند ما را از دنیای اطراف‌مان مطلع کند.

محققان و مهندسان قادر خواهند بود از داده‌های جمع آوری شده توسط این حسگرها برای طراحی پل‌ها در آینده استفاده کنند و می‌توانند از توربین‌های جزر و مدی شناور در رودخانه زیر پل و تولید انرژی تجدیدپذیر استفاده کنند.

"مارتین وسنیک" از محققان این پروژه گفت: آنچه در این مورد هیجان انگیز است این است که انرژی جزر و مدی مداوم و مستمر است و بر خلاف پنل‌های خورشیدی که در روزهای ابری کارایی ندارند، انرژی جزر و مدی پایدار است، چرا که ما می‌توانیم جزر و مدهای آینده را پیش‌بینی کنیم.

اطلاعات جمع آوری شده از حسگرها و توربین در اختیار سایر محققان نیز قرار می‌گیرد و اساس ابزار آموزشی برای پروژه‌های علمی موسوم به "K-12" را تشکیل می‌دهد.

همچنین یک برنامه تلفن همراه در حال توسعه است که اطلاعات پس زمینه در مورد پل و محیط اطراف آن را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آزمايشگاه پل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایات رژیم صهیونیستی به مساله اول رسانه‌های جهانی تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ربانی در خطبه‌های نماز جمعه محلات، تقوا را بالاترین درجه فقه و فهم حقایق عالم دانست و اظهار کرد: رعایت تقوا باید در نهان و آشکار، دور از چشم مردم و در انظار مردم صورت گیرد و در همه جا باید مراقب آن بود.

وی با گرامیداشت یاد شهید مطهری، شهدای فرهنگی و شهدای دانش‌آموز و روز معلم، ادامه داد: معلمان در کنار آموزش، وظیفه خطیر تزکیه و تربیت فرزندان را بر عهده دارند.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران، افزود: نگاه دنیای مادی به کار و کارگر، نگاه ابزاری است چرا که کارگر، تولید ثروث می‌کند و کار و کارگر به خودی خود ارزش ذاتی دارد.

حجت الاسلام ربانی، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر تضمین امنیت شغلی قشر کارگر، گفت: مهارت‌آموزی و دانش‌افزایی کارگر به افزایش سطح کیفی کارگر و پیشرفت کشور کمک می‌کند.

وی با اشاره به فرارسیدن روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، گفت: ورزش باید با اخلاق، مروت، جوانمردی، ادب و ایثار عجین باشد که این در ورزش پهلوانی تجلی بیشتری دارد و باید اذعان کرد که قهرمانان واقعی، شهدای ورزشکار هستند که در کنار ورزش با ایثارگری، جان خود را در راه اسلام و برای دفاع از میهن هدیه کردند.

خطیب جمعه محلات با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز شوراها، اظهار کرد: شوراها تجلی مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌ها و پیشرفت کشور هستند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور پاکستان بعد از عملیات وعده صادق، ادامه داد: این سفر در راستای تحکیم روابط با همسایگان انجام شد که استقبال مردم پاکستان از رئیس جمهور، نشان از جایگاه ایران و قدرت نظام جمهوری اسلامی در منطقه و عرصه بین‌المللی دارد.

وی با اشاره به مواجهه اسرائیل و استکبار جهانی با چالش‌های مختلف، افزود: این چالش‌ها نشان از ضعف جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا است و
شکست‌های پی در پی که رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی به ویژه در عملیات وعده صادق با آن مواجه شده‌اند، هیمنه اسرائیل و آمریکا را در هم شکسته است.

ربانی موضوع عملیات وعده صادق را شکست استکبار جهانی دانست و تصریح کرد: کشورهای بسیاری در منطقه و خلیج فارس با پشتیبانی‌های خود پای کار آمدند تا کشور ما نتواند در این عملیات پیروز شود اما نتوانستند مانع قدرت‌نمایی فرزندان ایران اسلامی باشند که تبدیل به چالشی بزرگ برای استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی شد.

وی با اشاره به اینکه فلسطین و جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی به مساله اول رسانه‌های جهانی تبدیل شده است، گفت: چالش دیگر رژیم صهیونیستی، شکست رسانه‌ای آن است چرا که در رسانه‌ها و نگاه مردم جهان، رژیم صهیونیستی، آمریکا، استکبار جهانی و حامیان آنها بی آبرو شده‌اند و حمایت از رژیمی که در این مدت بیش از ۴۰ هزار نفر را به شهادت رسانده است، حمایت از بی‌آبرویی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر رژیم صهیونیستی بیش از اینکه حامی و حافظ منافع آمریکا در منطقه باشد، وبال گردن آمریکا شده است، ادامه داد: تظاهرات ملت‌ها در حمایت از فلسطین، چالش دیگر رژیم صهیونیستی است و در دانشگاه‌های مهم و بزرگ آمریکا نیز دانشجویان در اعتراض به نسل‌کشی در فلسطین اعتراض می‌کنند که نشان از ضعف استکبار است.

کد خبر 6089047

دیگر خبرها

  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • جنایات رژیم صهیونیستی به مساله اول رسانه‌های جهانی تبدیل شده است
  • دشمن در تلاش است موضوع حجاب را به مسئله امنیتی تبدیل کند
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • تبدیل ۴۶۳ فقره شناسه قدیم به شناسه جدید طی یک روز در گلستان
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست
  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟