Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@21:12:02 GMT

اینجا جشن اعیاد و مناسک عبادی ممنوع است

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۸۸۵۱

اینجا جشن اعیاد و مناسک عبادی ممنوع است

یک روستای مسلمان نشین در میانمار با جمعیت دو هزار نفر از برپایی مناسک عبادی و جشن اعیاد اسلامی محروم هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الدستور، یک روستا کوچک در میانمار وجود دارد که دو هزار مسلمان روهینگیایی در آن زندگی می کنند. این تکیه از میانمار «کایین تان» نامیده می شود. این مسلمانان از بازماندگان جنگهای بی پایان در این کشور هستند که با کوچ از میهن شان مخالفند و انتخاب کردند تا زندانیانی داخل مرزها باشند؛ همچنین ادای همه مناسک دینی شان از جمله نماز ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که عید فطر برای مسلمانان شادی و سعادت به ارمغان می آورد، اما در این روستای دور افتاده میانمار سبک دیگری است، به طوری که مسلمانان این روستا در انزوا و دور از دولت شان به سرمی برند و عید فطر را با یکدیگر در سکوت می گذرانند و نمازشان را به طور پنهانی ادا می کنند.

روزنامه اردنی الدستور با گروهی از ساکنان این روستا گفتگو کرده تا بداند که آنها عید فطر و زندگی شان را در اینجا چگونه می گذرانند.

«جهانگیر الوم» یکی از ساکنان این روستا به الدستور گفت که "ما عید را در روستایمان به همراه خانواده جشن می گیریم، به طوری که به یکی از پاساژها می رویم و وعده ای یا نوشیدنی می خوریم و سپس به منازلمان برمی گردیم. یک بوستان خارج از روستا وجود دارد، اما به دلیل وجود مراکز بازرسی و تفتیش به آنجا نمی رویم."

«لوریفرا» یک نوع غذایی است که مسلمانان میانمار برای استقبال از عید فطر تهیه می کنند. تهیه این غذا یک عادت مشترک به آنهاست. این غذا شامل برنج آرد شده است که با گوشت گوزن خورده می شود.

جهانگیر در علم حیوانات تحصیل کرده است و تمایل داشته به دانشگاه سیتوی برود، اما این مسئله امکان ندارد، زیرا به مسلمانان اجازه نمی دهند تا آنها به دلیل محدودیت و تبعیض نژاد و ظلم وارده بر مسلمانان  تحصیل دانشگاهی داشته باشند. دولت ملیت مسلمانان را انکار می کند و حتی آنها در بیمارستان ها درمان نمی شوند و حق آموزش یا انتقال به شهر دیگری داخل میانمار را ندارند. آنها همچنین ممنوع السفر هستند، زیرا دولت به آنها گذرنامه نمی دهد.

ساکنان این روستا در سازمان های غیر دولتی و یا برخی از پاساژهای تجاری کار می کند. یک جوان مسلمان میانماری در این باره می گوید که ما آرزویی نداریم، زیرا همه حقوق مان سلب شده است. مقامات میانمار اخبار دروغین تولید می کنند و آن را به سازمان ملل و جامعه بین المللی می دهد و با ما به مانند برده رفتار می کنند و می گویند که ما تروریست هستیم.

روستای کایین تان 13 مسجد دارد، اما مسلمانان نمی توانند باوجود تنگناهای امنیتی نمازهای خود را ادا کنند. از سال 2012 بلندگوهای مساجد قطع شده است و کسی صدای اذان را نمی شنود.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید فطر عید فطر استان بوشهر خبرگزاری شبستان امام خمینی ره نماز جمعه مقاومت عید سعید فطر خطبه های نماز جمعه خطبه نماز جمعه جشن اعیاد اسلامی میانمار مسلمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۸۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین امتیازهای میلاد عبادی‌پور در روسیه به درد نخورد

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب مسابقات پلی اوت سوپرلیگ روسیه تیم اورال اوفا در حضور میلاد عبادی پور دریافت کننده قدرتی ایرانی‌اش با نتیجه سه بر یک مقابل ساموتلر شکست خورد، اما خطر سقوط متوجه این تیم علی رغم این شکست نخواهد بود.

در این دیدار ساموتلر ست های اول، چهارم و پنجم را به ترتیب با نتایج 25 بر  20، 25 بر 23 و 15 بر 11 پیروز شد و اورال اوفا نیز ست های دوم و سوم را با نتایج 29 بر 27 و 25 بر 19 برد.

در این بازی میلاد عبادی پور دریافت کننده قدرتی اورال اوفا برای تیمش پانزده امتیاز کسب کرد ولی نتوانست مانع شکست تیمش شود. اورال اوفا دو بازی دیگر تا انتهای این فصل دارد و خطر سقوط این تیم را تهدید نمی کند.

میلاد عبادی پور پس از یک فصل حضور در اورال اوفا از این تیم جدا و راهی چستخووا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دعوت ۱۸ بازیکن به اردوی تیم ملی والیبال/ عبادی پور در لیست جایی ندارد
  • مهم ترین نکته لیست تیم ملی والیبال؛ میلاد عبادی‌ پور خط خورد!
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • خداحافظی کاپیتان ایران از روسیه با خاطره خوش
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • اعیاد یهودی؛ بهانه‌ای برای خشونت و تشدید شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در قدس
  • وقتی «خانه خدا» سینماها را شلوغ کرد
  • زمانیکه مسلمانان کاخ سفید را به مسجد تبدیل کردند! | فیلم
  • سقوط اندلس با یک تار مو
  • آخرین امتیازهای میلاد عبادی‌پور در روسیه به درد نخورد