Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@20:10:44 GMT

ماجرای تحصیل دانش‌آموزان در مدرسه مختلط مشهد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۸۹۳۶

تمام دانش آموزان این مدرسه خارجی هستند که والدین آنها به دلایلی باید در کشور اسکان داشته باشند و هیچ دانش آموز ایرانی در این مدرسه در حال تحصیل نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی روزهای گذشته خبری دست به دست از مدرسه ای مختلط در مشهد می چرخد. این اخبار دلالت از این امر دارند که در این مدرسه دانش آموزان پسر ودختر در کنار هم در حال تحصیل هستند در حالی که دانش آموزان دختر نیز حجاب لازم را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صحت و سقم این ماجرا را از اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی جویا شدیم. «این مدرسه ویژه دانش آموزانی است که به ایران مهاجرت کرده اند» این پاسخی بود که اداره کل روابط عموی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت.

مهدی مجیدی فرد، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی درباره وجود مدرسه مختلط در مشهد و تحصیل دختران و پسران در کنار یکدیگر گفت: این مدرسه جز مدارس خاص در مشهد است و ویژه دانش آموزانی است که به ایران مهاجرت کرده اند.

مرجع اعطای مجوز به این مدرسه مختلط

وی در ادامه درباره مرجع اعطای مجوز به این مدرسه مختلط گفت: این مدرسه با مجوز شورای عالی آموزش و پرورش تاسیس شده اداره کل آموزش و پرورش استان فقط به عنوان یک نهاد نظارتی می تواند در این زمینه فعالیت کند.

وی در ادامه درباره نظارت آموزش و پرورش خراسان رضوی بر فعالیت این مدرسه گفت: این کار در طی سال جاری به دفعات انجام و گزارشات مربوط به اقدامات این مدرسه به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال شده است.

وی در ادامه بیان کرد: خط قرمز وزارت آموزش و پرورش رعایت قوانین و شئونات فرهنگی و دینی با تاکید بر موارد سند تحویل بنیادین است.

این مدرسه کمتر از ۱۰۰ دانش آموز خارجی دارد

مجیدی فرد در ادامه بیان کرد: اقدام این مدرسه یک تخلف کوچک در مدرسه ای بوده که کمتر از ۱۰۰ دانش آموز خارجی را در خود جایی داده که با تذکرات مشکل حل شده بود و مدیران مدرسه در این زمینه توجیه شدند و مشکلی از این لحاظ وجود ندارد.

تمام دانش آموزان این مدرسه خارجی هستند

وی در ادامه تاکید کرد: تمام دانش آموزان این مدرسه خارجی هستند که والدین آنها به دلایلی باید در کشور اسکان داشته باشند و هیچ دانش آموز ایرانی در این مدرسه در حال تحصیل نیست.

منبع: میزان

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۸۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش درس زندگی به دانش آموزان

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدرسه‌ای در یزد با رویکرد تحول و نوآوری، علاوه بر تعلیم و تربیت درس زندگی نیز به دانش آموزان می‌آموزد.

همه برنامه‌های این مدرسه به سمتی پیش می‌رود که دانش آموزان را با زندگی بهتر آشنا کند.
نظافت این مدرسه با خود دانش آموزان است وهر دانش آموز خودش را مسئول زیبایی مدرسه می‌داند.
در خیلی از برنامه‌ها همه‌ی کار‌ها به دست خود دانش آموزان انجام می‌شود و اداره برنامه‌ها و کار‌ها را بچه‌ها با همکاری یکدیگر انجام می‌دهند.
نکته قابل توجه این است که در برنامه‌های این مدرسه دانش اموزان حق انتخاب دارند تا با سلیقه خود انتخاب کنندومعلمان مدرسه در همه برنامه‌ها با دانش اموزان همکاری و مشارکت دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۵ کلاس درس در اشنویه
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • مرور خاطرات دوران تحصیل پس از ۴۵ سال
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • تعیین تکلیف اردوگاه«سی پی» سوادکوه بعد از ۳۰ سال در دولت سیزدهم انجام شد