Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات سفر منطقه آزاد ارس گفت: منطقه آزاد ارس در ایام تعطیلات عید فطر میزبان ۲۰۰ هزار و ۸۸۶ خودروی گردشگران بود. ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جلفا، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، یوسف داداش زاده با اعلام آمار گردشگران ورودی ارس، اظهارداشت: بر اساس آمار رسمی دستگاه‌های تردد شمار نصب شده در ورودی‌های منطقه آزاد ارس در روزهای 13 تا 17 خرداد 98 تعداد 200 هزار و 886 خودروی گردشگری وارد این منطقه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس همین آمار بیش از یک میلیون مسافر در تعطیلات عید سعید فطر از منطقه آزاد ارس دیدن کرده و از امکانات رفاهی، گردشگری و اقامتی این منطقه استفاده کردند.

داداش زاده با اشاره به نحوه آمارگیری از خودروهای ورودی به این منطقه، خاطرنشان کرد: آمار تردد خودروها به منطقه آزاد ارس توسط دستگاه‌های تردد شمار نصب شده در ورودی‌های مختلف 4 محدوده منفصل این منطقه شامل جلفا، نوردوز، خداآفرین و قلی بیگلو به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

بزرگ‌ترین گلخانه ایران به یکی از 10 گلخانه بزرگ جهان تبدیل می‌شود + فیلمرشد 29درصدی سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس پس از تحریم‌هاواردات به منطقه آزاد ارس برای تامین مواد اولیه کارخانجات افزایش یافتبازدید سفیر اندونزی از ظرفیت‌های همکاری سرمایه‌گذاران اندونزیایی در منطقه آزاد ارسآذربایجان‌شرقی| صادرات منطقه آزاد ارس از واردات‌ برای نخستین بار پیشی گرفت

قائم مقام ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات سفر منطقه آزاد ارس با بیان اینکه در تعطیلات عید سعید فطر، برنامه‌های متنوع فرهنگی برای گردشگران تدارک دیده شده بود، تصریح کرد: کنسرت موسیقی شهاب مظفری، دومین دوره مسابقات درگ و نمایشگاه مد و لباس در کنار سایر برنامه‌های متنوع فرهنگی برای غنی سازی اوقات حضور گردشگران ارس اجرا شد.

وی افزود: به منظور رفاه حال گردشگران، بازرسی‌های سازمان منطقه آزاد ارس از اماکن رفاهی، خدماتی، تجاری و گردشکری افزایش پیدا کرده بود با هر نوع تخلف و موارد شکایتی گردشگران به سختی برخورد می‌شد.

داداش زاده با بیان اینکه در طول تعطیلات عید فطر، ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی ارس تکمیل شد، عنوان کرد: به منظور رفاه حال گردشگران و تامین امکانات اقامتی، مراکز اسکان اضطراری نیز در این روزها برپا شد.

وی تاکید کرد: هم اکنون 7 هتل با ظرفیت 573 تخت، 4 هتل آپارتمان با ظرفیت 315 تخت، یک مهمانسرا با ظرفیت 72 تخت، 6 مهمانپذیر با ظرفیت 148 تخت، 13 کاشانه مهمان با ظرفیت 195 و یک اردوگاه با ظرفیت 72 تخت در منطقه آزاد ارس فعالیت می‌کنند و امسال نیز با افتتاح 3 هتل جدید به ظرفیت این اقامتی منطقه اضافه خواهد شد.

داداش زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد ارس با ارائه مشوق‌های استثنایی از سرمایه گذاران بخش اقامتی و گردشگری ارس حمایت می‌کند، گفت: با توجه به خیل عظیم گردشگران، ایجاد شهربازی مدرن جزو فرصت‌های سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس است و سازمان به دنبال حمایت‌های بی سابقه از سرمایه گذاران در این حوزه است.

گفتنی است، سرمایه گذاری در بخش گردشگری ارس، در چند سال اخیر بیشترین متقاضی را در بین حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری منطقه داشته است و افزایش چشمگیر مراکز رفاهی، خدماتی و اقامتی ارس باعث حضور هر چه بیشتر گردشگران در منطقه آزاد ارس شده است.

انتهای پیام/ ت

R7887/P/S6,47/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۰۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی صبح امروز جمعه به همراه استاندار آذربایجان شرقی با حضور میدانی در قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه در جریان پیشرفت کار آن قرار گرفتند.

در این بازدید اعلام شد قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه ۲۸ کیلومتر طول دارد که قرار است با هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ساخته شود.

قرار است ۱۶ کیلومتر از قطعه ششم آزادراه امسال افتتاح شود که ۱۲ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

کل ۲۸ کیلومتر قطعه ششم آزادراه نیز تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل و افتتاح می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی در این بازدید گفت: امیدوارم تا پایان دولت خبرهای خوبی در حوزه راه استان بشنویم.

مالک رحمتی افزود: قرارداد قطعات سوم و پنجم آزادراه راه تبریز- ارومیه آماده شده و نیازمند دستور وزیر محترم راه است.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به این طرح اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی نیز از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه باید به این طرح اختصاص یابد که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان محقق شده است.

وی یادآوری کرد: سال قبل نیز سازمان برنامه و بودجه قول داد ۲۰۰ میلیارد تومان بدهد که هنوز محقق نشده است.

رحمتی تشریح کرد: بر اساس مصوبه سفر استانی رئیس جمهور ۱۵ هزار تن قیر هم باید به طرح بدهند که اگر هشت هزار تن هم بدهند، مشکل شأن حل می‌شود.

کد خبر 6088928

دیگر خبرها

  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»