Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@09:21:51 GMT

نوجوانان قمی با ۳۵ عنوان کتاب علمی و دینی آشنا شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۰۲۶۸

نوجوانان قمی با ۳۵ عنوان کتاب علمی و دینی آشنا شدند

هم زمان با برگزاری نهمین جشنواره کتاب خوانبی رضوی، کودکان و نوجوانان استان قم با حضور در ۱۰ نشست فرهنگی با ۳۵ عنوان کتاب علمی و دینی آشنا شدند. ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،با تلاش کتابداران کتابخانه عمومی حضرت آیت الله خامنه ای، 35 عنوان کتاب در 10 نشست فرهنگی با حضور کودکان و نوجوانان معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست سبحان ملکوتی داستان «حضرت موسی(ع) در کتاب قرآن پایه سوم» را با بهره مندی از کتاب «آیه ها و قصه ها» قصه گویی کرد،پس از آن نیره خدادادشهری ضمن معرفی و خوانش کتاب های «قرآن بخوان و بالا برو» و «فرهنگ تصویری قرآن» نوشته ناصر نادری درباره آیات قرآن، شرح نزول آن و درک مفاهیم قرآنی با دانش آموزان سخن گفت.

سیدقاسم کاظمی با معرفی کتاب «قصه های قرآنی» نوشته جواد قیومی؛ امیرحسین بنی آدمی با معرفی کتاب «پرسمان قرآنی کودک» نوشته غلامرضا حیدری ابهری؛ محمدحسین حجازی با معرفی کتاب «آشنایی با قرآن کریم: جزء 19 نوشته فرزانه زنبقی؛ مهدی علیزاده با معرفی کتاب «آشنایی با قرآن کریم: جزء 24» نوشته فرزانه زنبقی؛ محمدهادی علیزاده با معرفی کتاب «آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم» نوشته مهدی محمودیان؛ حمید میرزایی با معرفی کتاب «فرهنگ تصویری قرآن کریم» نوشته ناصر نادری و مجتبی وطن خواه با معرفی کتاب «حکایات وحی» نوشته سیدحمید موسوی گرمارودی؛ تجربیات مطالعاتی خود را با دیگر دوستانشان به اشتراک گذاشتند.

فاطمه مسعودی در زنگ مطالعه ضمن راهنمایی نوجوانان به سمت کتاب های مورد نیاز و علاقه آنها، از این گروه سنی خواست تا با شیوه تندخوانی و دقت نظر و تامل درباره مطالب کتاب، دربازه زمانی دو ساعته به مطالعه بپردازند و درباره آن صحبت کنند.

در این زنگ، کتاب «اکبرکاراته و آقایون کچل» نوشته الحی حاجی آبادی توسط مجتبی وطن خواه؛ کتاب «داخل زیرزمین نشوید» نوشته آر ال استاین توسط مصطفی قربانی؛ کتاب «نبرد هیولاها» نوشته آدام بلید توسط سید قاسم کاظمی؛ کتاب «دایره المعارف فوتبال» نوشته کلاید گیفورد توسط علی امینی؛ کتاب «365 قصه برای شبهای سال» نوشته مژگان شیخی توسط دانیال؛ کتاب «دایره المعارف جنگل» نوشته ماری رنه پیمون توسط مهدی ابراهیمی مطالعه شد.

نیره خدادادشهری، کتاب های «رزمنده کوچولو و خرمشهر» نوشته مژگان حضرتیان فام و«امام رضا علیه السلام» را معرفی کرد پس از آن اعضا به جمع خوانی از کتاب پرداختند.

امیرحسین بنی آدمی با معرفی کتاب «چهارده قصه از کودکی معصومین (ع)» نوشته محسن ربانی جویباری؛ محمدحسن بنی آدمی با معرفی کتاب «مجموعه زندگانی چهارده معصوم (ع): حضرت امام حسن مجتبی (ع)» نوشته احسان قنبری؛ علیرضا اشرفی با معرفی کتاب «مژده گل: داستان هایی از زندگی امام حسن(ع)» نوشته مجید ملامحمدی؛ مصطفی قربانی با معرفی کتاب «14 قصه، 14 معصوم: امام حسن (ع)» نوشته حسین فتاحی؛ حمید میرزایی امیرآباد با معرفی کتاب «حیات پاکان: داستان هایی از زندگی امام حسن مجتبی (ع)» نوشته مهدی محدثی و مجتبی وطن خواه با معرفی کتاب «مهر شکسته» نوشته غلامرضا آبروی؛ تجربیات مطالعاتی خود را با دیگر دوستانشان به اشتراک گذاشتند.

فاطمه مسعودی به معرفی کتاب «هشت کتاب» سروده سهراب سپهری پرداخت سپس به پیشنهاد نوجوانان از شعر معروف سهراب با عنوان «اهل کاشانم» از کتاب » شعر خوانی و هم خوانی شد.

گرانی کاغذ کتاب را از سبد خرید خانوار اردبیلی‌ها حذف کردتمجید رهبر انقلاب از کتاب «دلتنگ نباش!» شرح زندگی شهید قربانیخرید بیش از 20 میلیارد ریال کتاب در آخرین جلسه هیات انتخاب و خرید کتاب

مجتبی وطن خواه با معرفی کتاب «بزرگ مرد کوچک» نوشته علی باباجانی؛ زهرا وطن خواه با معرفی کتاب «آلبوم عکس بابا» نوشته نرجس رحیمی نژاد؛ مصطفی قربانی با معرفی کتاب «مسیر عشق» نوشته امین توکلی و فاطمه شاطری با معرفی کتاب «جاده های بی انتها» سروده مهدی وحیدی صدر؛ تجربیات مطالعاتی خود را با دیگر دوستانشان به اشتراک گذاشتند.

فاطمه مسعودی، کتابدار کتابخانه آیت الله خامنه ای ضمن آموزش استفاده صحیح از اسباب بازی ها و پرسش از علاقمندی کودکان، اسباب بازی های مورد نظر کودکان و نوجوانان را بر اساس رده های سنی در اختیار آنان قرار داد تا ساعتی را به تفریح و انجام بازی های فکری و هیجانی بپردازند.

نیره خدادادشهری، آثار قیصر امین پور را همچون «آینه های ناگهانی» و «گزینه اشعار» را معرفی کرد وی سپس به خوانش بخشی از کتاب «قیصر امین پور» نوشته محمدحسین حسینی از مجموعه کتاب های «چهره های درخشان» پرداخت در ادامه توسط اعضای نوجوان از کتاب «به قول پرستو» سروده قیصر امین پور، شعرخوانی شد.

انتهای پیام/

R7854/P/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۰۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» نوشته عیسی صوفان القدومی به‌تازگی با ترجمه سبحان ثقفی نیا توسط انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

دروغ و ادعای فروش سرزمین فلسطین به یهودیان از مشهورترین و موفق‌ترین دروغ‌ها در طول تاریخ به شمار می‌رود که از طریق تبلیغات رسانه‌ای جهت‌دار و معاند ترویج شد. در این کتاب با اشاره به مراحل مختلف اشغال سرزمین فلسطین، به حیله و نیرنگ صهیونیست‌ها با همکاری انگلیسی‌ها در طول تاریخ پرداخته شده و تلاش شده است که با استناد به شواهد و دلایل موثق که برخی از آنها منابع یهودی و غربی هستند، خواننده از حقیقت دروغ‌هایی که یهودیان علیه مردم فلسطین مطرح کردند تا اشغالگری خود را توجیه کنند، مطلع شود.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«حقیقت تلخ این است که مشکلات و رنج‌های ملت فلسطین و اتفاقاتی که در آن سرزمین رخ داد، تاریخی است که هیچ‌گاه نوشته نشد؛ اتفاقاتی همچون بیرون کردن مردم فلسطین از خاک خود و آمدن یهودیان از سرتاسر دنیا و گرفتن خانه‌ها، املاک و زمین‌های آنان. مردم فلسطین تا به امروز نیز کلید خانه‌های خود را در دست گرفته و منتظر بازگشت به آن‌ها هستند اما همچنان دروغ و افتراهایی بی‌اساس در رابطه با این تاریخ مطرح می‌شود. اگر تاریخ فلسطین نوشته هم شده باشد به دست یک یهودی نوشته شده است؛ دستی که باور آن این است «اگر می‌خواهی دشمنت را بکشی به سمت او گلوله شلیک نکن بلکه دروغی علیه او بساز».

این‌کتاب در ۱۲۸ صفحه منتشر شده است.

کد خبر 6090743 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • آهنگسازی در موسیقی کلاسیک ایرانی کتاب شد/ خواندن چند پژوهش
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • شمه‌ای از بی‌کفایتی پهلوی
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم