Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@22:07:54 GMT

کاربردهاي جالب جوش شيرين

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۲۰۶۵

کاربردهاي جالب جوش شيرين

خبرگزاري آريا -
1- براي حذف لکه هاي عرق زرد، 2 قاشق غذاخوري جوش شيرين، 4 قاشق غذاخوري آب اکسيژينه و 1 قاشق غذاخوري مايع ظرفشويي مخلوط کنيد. مخلوط را به لکه بماليد و آن را براي 15-20 دقيقه ثابت قرار بدهيد. مراقب باشيد با پارچه هاي نازک مانند کتاني. از اين ماده غالبا استفاده نکنيد زيرا پارچه مي تواند خراب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لکه هاي چمن و خون روي شلوار جين مي توانند با جوش شيرين حل شده در مقدار کمي آب گرم حذف شوند. اين مخلوط را با استفاده از يک قلم مو به پارچه بماليد و آن را به مدت 30 دقيقه بگذاريد. سپس آن را بشوييد و شستشو دهيد.

جوش شيرين براي از بين بردن لکه هاي عرق کاربردي است
2- براي نگه داشتن بروکلي به رنگ سبز روشن هنگام پخت و پز، 1 قاشق غذاخوري جوش شيرين را به آب آشاميدني اضافه کنيد. درسته جوش شيرين رنگ سبزيجات را خوب نگه مي دارد ولي بهتر است آن را استفاده نکنيد..

جوش شيرين باعث ماندگاري سبزي بروکلي در هنگام پخت و پز مي شود
3- براي تهيه تکه هاي ظرفشويي در خانه، به 1 قاشق غذاخوري جوش شيرين، 1/2 فنجان نمک و 1/3 فنجان اسيد سيتريک نياز داريد. تمام مواد تشکيل دهنده را در يک کاسه بزرگ مخلوط کنيد و 2-3 قاشق غذاخوري از يک مايع ظرفشويي را اضافه کنيد. دوباره ماده را خوب مخلوط کرده و 1.5 تا 2 ساعت آن را هم بزنيد. وقتي ماده شروع به زياد شدن کرد، مخلوط را به قالب هاي سيليکوني شکلات يا يخ بگذاريد و آن را خشک کنيد.

از جوش شيرين براي ماشين ظرفشويي استفاده کنيد
4- براي خلاص شدن از لکه هاي سفيد روي تخته سياه، شما بايد آن را با يک اسفنج مرطوب خيس خورده در جوش شيرين بشوييد.

با جوش شيرين لکه هاي تخته سياه را تميز کنيد
5- براي از بين بردن سموم دفع آفات و موم از ميوه ها و سبزيجات، آنها را به مدت 15-20 دقيقه در محلول (1 قاشق چايخوري جوش شيرين و 33 ليتر آب) قرار دهيد.

به وسيله جوش شيرين سموم و موم را از ميوه ها و سبزيجات را از بين ببريد
6- براي نرم شدن لباس ها، لباس ها را در محلول جوش شيرين و آب گرم چند ساعت قرار دهيد و سپس آن بشوييد هو لباستان نرم مي شود و هم تميز مي شود.

جوش شيرين باعث نرمي و تميز شدن لباس ها مي شود
7- براي تميز کردن کتوني و کفش هاي اسپرتتان 2 قاشق غذاخوري جوش شيرين، 1 قاشق غذاخوري آب اکسيژنه و 1 قاشق غذاخوري آب. را به آرامي مخلوط کنيد و به وسيله ي يک برس کوچک براي تميز کردن آن استفاده کنيد.

کتوني هاي خود را با جوش شيرين تميز کنيد
8- حمام کردن با جوش شيرين مي تواند درد عضلاني را بعد از يک تمرين خوب کاهش دهد. 1/2 بسته جوش شيرين را به آب جوش اضافه کنيد و منتظر بمانيد تا حل شود. سپس اين محلول را درون وان خود بريزيد و 20 دقيقه خود را بخيسانيد و استراحت کنيد. خيساندن 20 دقيقه به شما کمک خواهد کرد تا پوست خود را آرام کنيد و صاف کنيد.
گردآوري: بخش اسرارخانه داري بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۲۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز‌های شیرین ستاره‌ای که با استقلال فسخ کرده بود!

آفتاب‌‌نیوز :

ابوالفضل جلالی در ابتدای فصل قراردادش را با استقلال فسخ کرد و به نظر می‌خواست به سپاهان برود، اما بعد از حضور جواد نکونام در راس کادر فنی آبی‌ها و صحبت‌هایی که با این مربی انجام داد، بار دیگر به اردوی آبی‌ها برگشت و قرارداد جدیدی را با استقلال امضا کرد.

جلالی بعد از حضور در اردوی آبی‌ها جایگاهش را در استقلال تثبیت کرد و به بازیکن اصلی جواد نکونام در پست وینگ بک چپ تبدیل شد. او اگر چه در جام ملت‌ها شانسی برای حضور دراردوی تیم ملی پیدا نکرد، اما به اردوی آخر تیم ملی برای بازی با ترکمنستان دعوت شد و پیش بینی می‌شود با حضور در صدر جدول بهترین پاسور لیگ برتر از این پس در ترکیب تیم ملی صاحب جایگاه بهتری شود.

ابوالفضل بدون شک اکنون خوشحال است که بعد از فسخ قرارداد با استقلال تصمیم گرفت یک بار دیگر به اردوی آبی‌ها برگردد. او اگر به سپاهان می‌رفت اکنون به همراه استقلال در صدر جدول رده بندی لیگ برتر نبود و شاید عنوان بهترین پاسور لیگ برتر را در اختیار نداشت و شاید به واسطه ناکامی‌های سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر به اردوی تیم ملی هم دعوت نمی‌شد.

جلالی حالا این شانس را دارد با درخشش در هفته‌های پایانی لیگ برتر و با پاس گل‌هایی که می‌دهد، بیش از پیش به قهرمانی آبی‌ها در لیگ برتر کمک کند و در نهایت عنوان بهترین پاسور لیگ برتر را از آن خود کند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • فیلم| شعرخوانی شاعران شیرین‌زبان اصفهان در شب شعر کمال
  • برد شیرین پاریزه ر کردستان
  • فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود
  • عروس امام خمینی درگذشت | جزئیاتی از زندگی همسر سیدمصطفی خمینی؛ معصومه حائری که بود؟
  • روز‌های شیرین ستاره‌ای که با استقلال فسخ کرده بود!
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • معرفی ساده‌ترین راه‌های از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس
  • اشک‌های شیرین امیرعلی نبویان برای همسرش
  • پاچه‌ ورمالیده کیست؟؛ چگونه از حواشی یک شغل یک ناسزا خلق شد؟