Web Analytics Made Easy - Statcounter

وام مسکن یکم از جمله وام هایی است که بانک مسکن برای پرداخت کمک هزینه‌ مسکن پرداخت می کند و بر اساس تازه ترین آمارها هفته گذشته بیش از ۹۰۰ فقره تسهیلات خرید صندوق پس‌انداز مسکن یکم به متقاضیان ارائه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، دولت عزم جدی را در سال جاری برای ساماندهی به بازار مسکن در دستور کار قرار داده است و از جمله بخش هایی که به عنوان بازوهای کمکی برای دولت در این زمینه محسوب می شوند «بانک ها» هستند که با ارائه تسهیلات مسکن زمینه رونق بیشتر این بازار را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان بانکهای ارائه دهنده تسهیلات «بانک مسکن» به صورت ویژه برای این بخش درنظر گرفته شده است.

 

بنابراین گزارش، این بانک برای پرداخت کمک هزینه‌ مسکن، چندین وام مختلف ارائه می‌دهد. یکی از این وام‌ها، وام مسکن یکم است. این وام حدود سه سال است مورد تصویب شورای پول و اعتبار قرار گرفته و به صورت تسهیلات انفرادی و زوجین برای خرید خانه پرداخت می‌شود و همچنین از طریق بانک مسکن در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

 

شرایط دریافت وام مسکن یکم از جمله شرایط جدید وام مسکن یکم، سقف وام مسکن یکم و مراحل دریافت وام مسکن یکم نیز مانند سایر وام‌ها دارای محدودیت‌ها و نکات قابل ذکر مخصوص به خود است. این وام به صورت انفرادی و زوجین پرداخت می‌شود و برای مناطق جغرافیایی و وضعیت مجرد یا متاهل بودن افراد مبلغ متفاوتی پرداخت می شود که برای انفرادی و در تهران، 80 میلیون تومان، مراکز استان‌ها و شهر‌هایی که جمعیت آن‌ها بالای 200 هزار نفر جمعیت دارد تا 60 میلیون و در منطقه‌های دیگر تا 40 میلیون تعریف شده است.

 

برای زوجین نیز در تهران 160 میلیون، مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای 200 هزار نفر جمعیت تا 120 میلیون و دیگر مناطق 80 میلیون تومان امکان دریافت وجود دارد. میزان سود بازپرداخت وام مسکن یکم 5/9 درصد و حداکثر زمان برای بازپرداخت آن 12 سال است به طور مثال برای فردی که وام 80 میلیون تومانی دریافت کرده است ماهانه حدود 930 هزار تومان قسط در نظر گرفته می‌شود و در مجموع 54 میلیون سود برمی‌گرداند. همچنین سود وام 160 میلیونی نیز 128 میلیون تومان و قسط‌های آن 2 میلیون تومانی است.

 

حالا بر اساس تازه ترین اخبار در این زمینه هفته گذشته بیش از ۹۰۰ فقره تسهیلات خرید صندوق پس‌انداز مسکن یکم به متقاضیان ارائه شد.

 

«ابوالقاسم رحیمی انارکی»، مدیرعامل بانک مسکن در این باره به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: «خوشبختانه هنوز استقبال خوبی از تسهیلات خرید صندوق پس‌انداز مسکن یکم صورت می گیردهفته گذشته بیش از ۹۰۰ فقره تسهیلات خرید صندوق پس‌انداز مسکن یکم به متقاضیان ارائه شد البته این میزان تسهیلات برای خرید واحد مسکونی در مناطق متوسط شهر کافی نیست، اما تسهیلات خرید مسکن نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و رقم بسیار مناسبی است

 

این گزارش می افزاید: شرایط دریافت وام مسکن یکم به شرح زیر است:

همراه داشتن یک ضامن معتبر با داشتن فیش حقوقی خاص و دارای درآمد ماهانه به صورت سه برابر مبلغ قسط از مهم‌‌ترین شرایط دریافت وام مسکن یکم است. از جمله اولین اولویت‌ها برای شرایط دریافت وام مسکن یکم، این است که متقاضی تا به حال نه خانه‌ای خرید و فروش کرده باشد، نه از تسهیلات مسکن مهر استفاده کرده باشد و نه از مزایای دولتی مانند زمین و خانه‌های سازمانی بهره برده باشد که در این صورت فرم «ج» استعلام از وزارت راه و شهرسازی قرمز خواهد بود. اما در صورت استفاده نکردن از تسهیلات برای ملک خود می‌توانید از این وام استفاده کنید.

 

یکی از شرایط دریافت وام مسکن یکم، سن فرد متقاضی است. که باید 18 سال را تمام کرده باشد و برای خود درآمد مستقلی داشته باشد.

 

برای اخذ وام مسکن یکم، مسکن مورد نظر باید در محدوده شهر باشد و این تسهیلات برای خرید خانه‌های روستایی تعلق نمی‌گیرد.

 

بانک‌ها برای اینکه مطلع شوند که متقاضی وام توانایی بازپرداخت این تسهیلات را دارد، از متقاضی فیش حقوقی، گردش حساب ضامن و چک استخدامی را درخواست می‌کنند.

 

یادآور می شود: مطابق با آمار استخراج شده، تعداد و مانده سپرده صندوق پس انداز مسکن یکم در پایان سال ۹۷ به ۳۶۲ هزار و ۸۲۲ فقره و ۶ هزار و ۵۴ میلیارد تومان رسید به طوری که در سال گذشته بیش از ۵۰ هزار فقره تسهیلات خرید مسکن از این محل به متقاضیان خانه اولی در سراسر کشور پرداخت شد./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید فطر عید فطر خبرگزاری شبستان استان بوشهر امام خمینی ره نماز جمعه مقاومت مقام معظم رهبری خطبه های نماز جمعه وام مسکن یکم بانک مسکن مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۲۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن اعلام شد+ جزییات

به گزارش خبرگزاری مهر، سیداحمد خادمیان مدیرکل دفتر طرح‌های نهضت ملی مسکن روند ارائه تسهیلات ودیعه مسکن را توسط بانک‌ها تشریح کرد و گفت: تاکنون به تعداد یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۳۶ نفر از متقاضیان در «سامانه» ثبت‌نام کردند که از این میزان متقاضی ثبت‌نام شده، یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۸۷۵ نفر دارای شرایط دریافت وام ودیعه مسکن شناخته شدند.

مدیرکل دفتر طرح‌های نهضت ملی مسکن در ادامه تاکید کرد: از تعداد واجدین شرایط دریافت وام ودیعه مسکن یک میلیون و ۳۳ هزار و ۳۰۵ نفر به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن معرفی شدند که بانک‌ها تاکنون با ۴۴۵ هزار و ۶۸ نفر عقد قرارداد کردند.

وی افزود: با توجه به تکلیف قانونی، ضرورت دارد تا بانک‌ها پرداخت تسهیلات را به معرفی‌شدگان سرعت بدهند.

کد خبر 6096712 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی‌ها
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن اعلام شد+ جزییات
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد