Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامبیز روشن روان آهنگسازی چیره دست است در کارنامه هنری خود موسیقی نزدیک به ۱۲۰ فیلم را ساخته و با کارگردانانی چون عباس کیارستمی، امیر نادری، رسول صدر عاملی، کیومرث پور احمد، مهدی فخیم زاده و همکاری کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، امروز هفتادمین سالگرد تولد «کامبیز روشن روان» آهنگساز بنام ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هنرمند در ۱۹ خرداد ۱۳۲۸ در تهران به دنیا آمد و از دوازده سالگی موسقی را در هنرستان عالی موسیقی ملی زیر نظر استادانی چون حسین دهلوی، مصطفی پورتراب، ارفع اطرایی، منوچهر منشی‌زاده، محمد اسماعیلی و حسین تهرانی آغاز کرد. سپس در گروه موسیقی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران با استادانی همچون امانوئل ملیک اصلانیان، توماس کریستین داوید، علیرضا مشایخی، محمدتقی مسعودیه و مهدی برکشلی کار کرد. او پس از گذراندن دوره سربازی برای تحصیل به آمریکا رفت و در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) در رشته آهنگسازی به یادگیری موسیقی الکترونیک و مدرن پرداخت؛از بدو بازگشت به ایران در سال ۱۳۵۸ به تدریس در گروه موسیقی دانشگاه تهران پرداخت و از سال ۱۳۶۱ عضو هیئت علمی دانشکده صدا و سیما بود. او همچنین سابقه ۳۳ سال همکاری و آموزش در هنرستان‌های موسیقی و دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه آزاد و تربیت مدرس را دارد، روشن‌روان همچنین  عضو شورای عالی و مدیر عامل خانه موسیقی است و گواهینامه درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد.

 

روشن روان در آهنگسازی فیلم دستی چیره دارد و موسیقی متن فیلم «برنج خونین» از جمله نخستین موسیقی‌هایی بود که پس از انقلاب ساخته است، موسیقی متن فیلم‌های« گل‌های داودی» ، «سفیر» سریال «امیرکبیر» و برخی نزدیک به 120 فیلم موسیقی متن ساخته و باکارگردانانی چون عباس کیارستمی، امیر نادری، رسول صدر عاملی، کیومرث پور احمد، مهدی فخیم زاده و دیگران همکاری داشته و برای برخی از این فیلم‌ها هم جایزه بهترین موسیقی جشنواره فیلم فجر را به دست آورد.

 

ساخت قطعاتی در قالب‌های سمفونی و قالب‌های موسیقی کلاسیک از دیگر تلاش‌های روشن روان به شمار می‌رود که از جمله آنها می‌توان به سمفونی «فلک الافلاک» و سمفونی پرواز اشاره کرد.

 

این هنرمند در موسیقی سنتی هم فعالیت های زیادی کرده است از جمله مجموعه آموزشی پژوهشی که برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتشار داد و در آن بسیاری از هنرمندان نامی موسیقی چون محمد رضا لطفی و شجریان حضور داشتند؛ همچنین کامبیز روشن روان قطعاتی برای هنرمندانی چون شجریان و ناظری ساخت ..

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید فطر عید فطر خبرگزاری شبستان استان بوشهر امام خمینی ره نماز جمعه مقاومت مقام معظم رهبری خطبه های نماز جمعه زاد روز موسیقی فیلم هفتادمین کامبیز روشن روان آهنگسازان ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۲۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: این بنا در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع و با زیربنای ۱۲۰ مترمربع، به همت خیران ساخته می‌شود.
اعرابی افزود: برای احداث این بنا بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی ادامه داد: با ساخت این پایگاه، اهالی روستا‌های شلیل، دورک قنبری، گوزلک، شهرک محمدی و لندی شهرستان اردل از خدمات اورژانس و فوریت‌های پزشکی بهره‌مند خواهند شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • دنباله‌داری که هنوز نیامده سر و صدا به پا کرد
  • دنباله‌داری که هنوز نیامده سر و صدا به پا کرده و از ستارگان هم درخشان‌تر خواهد بود
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور