Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@22:58:40 GMT

حریم هوایی یمن دیگر برای متجاوزان امن نیست

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۲۸۹۴

‍‍‍‍‍‍

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المسیره، سرنگونی پهپاد آمریکایی با آتش پدافند هوایی یمن دستاورد بزرگی برای یمنی ها به شمار می رود و نشان می دهد حریم هوایی این کشور دیگر برای دشمنان و متجاوزان امن نیست.
ستاد تبلیغات جنگ یمن تصاویری از لحظه هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی MQ9 در الحدیده پخش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف قرار دادن این پهپاد و سرنگون کردن آن دستاورد مهمی برای نیروهای یمنی در جنگ هوایی به شمار می رود.
در تصاویر پخش شده صحنه شلیک موشک و حرکت آن تا اصابت به پهپاد آمریکایی دیده می شود.
هنوز نام و ویژگی های موشکی که این پهپاد با آن هدف قرار می گیرد, اعلام نشده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


در گزارش المسیره آمده است: عملیات سرنگون کردن این پهپاد اتفاقی نبود بلکه سومین عملیات در نوع خود طی سه ماه گذشته به شمار می رود که نشان دهنده افزایش تجارب و توانمندی های ارتش یمن است. این عملیات پیام های زیادی برای مخاطبان آن دارد و نشان می دهد آسمان یمن دیگر برای متجاوزان آمریکایی و غیرآمریکایی امن نیست و متجاوزان به حریم هوایی این کشور از آتش پدافند هوایی این کشور در امان نخواهند بود بخصوص که ارتش یمن در مسیر پیشرفت است و در آینده نزدیک دشمن را فراتر از حد انتظار غافلگیر خواهد کرد.
در ادامه گزارش آمده است: پارادوکسی که اینجا دیده می شود این است که عظمت و شوکت این سلاح آمریکایی پیشرفته و گران قیمت در یمن در هم شکسته می شود حال آن که پهپادهای یمنی بارها توانسته اند از همه تجهیزات و سیستم های مراقبتی آمریکایی و غیرآمریکایی عبور کنند و وارد عمق خاک دشمن در عربستان سعودی و امارات عربی متحده شوند و عملیات موفقیت آمیز انجام دهند.
در ادامه گزارش بخشی از سخنان عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن درباره توانمندی های فوق تصور نیروهای یمنی پخش شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سرنگون پهپاد آمریکا یمن حریم هوایی ناامن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز اطلاع‌رسانی جنگی (الاعلام الحربی) جنبش انصار الله یمن تصاویر حمله موفق پهپادی به کشتی متخلف سیکلادیس (CYCLADES) را که در دریای سرخ به سمت بنادر فلسطین اشغالی در حال حرکت بود، منتشر کرد.

در تصاویر منتشر شده، شلیک پهپاد از نوع «شهاب» و کشتی هدف قرار گرفته از لحظه شناسایی و رهگیری تا اصابت به نمایش درآمده است.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ضد ناوهای جنگی دشمن در دریای سرخ از جمله دو ناوشکن آمریکایی، با تعدادی پهپاد عملیات نظامی انجام دادیم.

سریع با بیان اینکه این عملیات با موفقیت به اهداف خود رسید، توضیح داد: نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه ناو سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود.

وی تأکید کرد: هدف قرار دادن کشتی سیکلادیس پس از آن صورت گرفت که در ۲۱ آوریل با استفاده از روشی فریبنده و استتار با ادعای عازم بندری دیگر، در حال حرکت به سمت بندر ام‌الرشراش (ایلات اشغالی) بود.

کد خبر 6093742

دیگر خبرها

  • بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • متجاوزان به ایران را به بدترین شکل تنبیه خواهیم کرد + فیلم
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت