Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@07:39:43 GMT

ویژگی‌های یک نظام سلامت کارآمد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۳۴۶۱

ویژگی‌های یک نظام سلامت کارآمد

معاون کل وزارت بهداشت گفت: افزایش سلامت مردم، محافظت از مردم در برابر مخاطرات مالی ناشی از هزینه‌های درمان، کسب رضایت مردم و ارایه دهندگان خدمات و کارآیی از جمله ویژگی‌های یک نظام سلامت کارآمد محسوب می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی امروز ( 19 خراداد) در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه سلامتی را باید به عنوان رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی در نظر بگیریم، اظهار کرد: یکی از اهداف نظام سلامت، افزایش سلامت مردم است که معیارهای مختلفی از جمله افزایش طول عمر، کیفیت و امید به زندگی بیماران را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم محافظت مالی از مردم در برابر مخاطرات مالی ناشی از بیماری، گفت: در هیچ کجای دنیا درمان بیماری ها ارزان نیست و اگر فرد بیمه مناسب و کمک دولت را نداشته باشد، قادر به پرداخت هزینه‌ها نیست.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: کاهش پرداخت‌ها از جیب مردم و کم شدن هزینه‌های کمرشکن و همچنین میزان فقر مردم در اثر درمان بیماری‌ها از جمله عوامل مهم در محافظت از مخاطرات مالی مردم به حساب می‌آید. کسب رضایت مردم، ارتقای کیفی خدمات و رضایت ارائه دهندگان خدمات پزشکی از جمله ویژگی‌های یک نظام سلامت خوب محسوب می‌شود. کارایی، هدف چهارم نظام سلامت است که در راستای خدمات سلامت بیشتر با پول کمتر انجام می‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت درخواست کرد: تمام اقدامات و امکانات برای درمان باید در استان فراهم باشد. شرایط فعلی بسیار سخت است و در این راستا رئیس جمهور نیز فرمودند که شرایط اقتصادی و سیاسی فعلی سخت تر از دوران جنگ است.

وی افزود: در این شرایط قدرت خرید خانوارها پایین می آید و خانوار مجبور است خوداگاه و ناخوداگاه هزینه های خود را به سمت هزینه های بسیار ضروری از جمله مسکن سوق بدهد و  درباره هزینه های ضروری از جمله بهداشت درمان، فرهنگ و آموزش، کم و کمتر به سیستم درمانی مراجعه کند.

حریرچی خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت باید مسئولان از مردم محافظت کنند؛ چرا که این شرایط موجب شده که مردم در صورت بیماری به بیمارستان ها مراجعه نکنند و بدون تجویز پزشک دارو مصرف کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نظام سلامت کشور وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۳۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب

به گزارش قدس خراسان، علی شاهی، امروز در جمع نمازگزاران شهر "سلطان آباد"، مرکز این شهرستان اظهار کرد: رشد استاندارد جهانی برای جمعیت ۲. ۵ درصد است که در شهرستان خوشاب به حدود ۲ درصد رسیده است و این برای شهرستانی با محوریت کشاورزی، که به نیروی جوان و فعال نیاز دارد، یک زنگ خطر جدی است.
وی با تأکید بر ضرورت حفظ سلامت مردم و مشارکت خیران در حوزه سلامت، گفت: جوانی جمعیت موضوع مهمی است که رهبر معظم انقلاب در ۱۰ سال اخیر بر آن تأکید فراوانی داشته‌اند.
رییس شبکه بهداشت و درمان خوشاب با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله حوزه بهداشت و درمان خوشاب و نیاز این شهرستان به مساعدت و همدلی مردم در بخش‌های مختلف، افزود: تشکیل مجمع خیران در این شهرستان، گام بلند و مؤثری برای مشارکت نیکوکاران در حوزه سلامت است که متأسفانه صدور مجوز آن کمی به طول انجامیده است.
وی با اشاره به مشکلات نبود بیمارستان در این شهرستان گفت: در این خصوص قصور و کم‌کاری متوجه مسوولان شبکه بهداشت و دیگر مسوولان شهرستان نیست و هم اینک منتظر صدور مجوز از سوی سازمان برنامه و بودجه برای دریافت موافقت اصولی در تهران هستیم.
شاهی با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی به ۴۲ هزار نفر توسط خانه‌های بهداشت خوشاب، گفت: آمار دریافت‌کنندگان خدمات نشان می‌دهد که این رقم ۲۰ درصد بیش از جمعیت ۳۵ هزار نفری دارنده پرونده خدمات سلامت در این شهرستان است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه میزان ابتلا به بیماری سالک در شهرستان خوشاب به صفر رسیده و آمار تب مالت نیز که در سال‌های پیش تا ۱۳۶ نفر ثبت شده بود به ۳۵ نفر رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت