Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که هدفگذاری این وزارتخانه اجرای پوشش همگانی سلامت در کل کشور تا سال ۱۴۰۴ است گفت: هیچ بیماری از همدان برای درمان نباید خارج شود. ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، ایرج حریرچی عصر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان این که دکتر موسوی بهار به درخواست و اصرار خود از این مسئولیت کناره‌گیری کردند اظهار داشت: ایشان در 6 سال حضور خود به عنوان رئیس دانشگاه منشأ اقدامات بسیار موثری بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاست اصولی وزارت بهداشت تعطیلی مدارس بهیاری استخاطره «دکتر منافی» وزیر بهداشت دهه 60 از نصیحت امام به فرزند شهیدشرقابت 10 هزار نفر در بخش آوایی جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشتتأکید سازمان جهانی بهداشت بر ادغام خدمات طب سنتی در نظام سلامت کشورها

وی افزود: از دکتر حیدری مقدم نیز که در این شرایط خطیر که حوزه درمان و پزشکی با مشکلات اقتصادی دست به گریبان است قبول مسئولیت کردند تشکر می‌کنم.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که هدف مهم و اصلی نظام سلامت پوشش همگانی سلامت است گفت: هدفگذاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که در سال 1404 به پوشش همگانی سلامت در کشور برسیم.

وی تصریح کرد: پوشش همگانی سلامت به این معنا است که مردم بدون هیچ تبعیض نژادی، منطقه‌ای، اقتصادی و جنسی تمام خدمات سلامت را دریافت کنند.

حریرچی افزود: خدمات سلامت شامل  ارتقا سلامت، پیشگیری از بیماری‌ها، درمان، توانبخشی، تسکین مراحل پایانی زندگی، و مرگ راحت است که همه مردم کشور بر اساس طرح پوشش سلامت همگانی باید بدون تبعیض از آن برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: بر اساس گزارش سازمان ملل ایران از نظر پوشش خدمات در بخش درمان وضعیت خوبی دارد اما از نظر حمایت مالی از بیماران با وجود اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت وضعیتش از متوسط جهانی پایین‌تر است. 

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: با توجه به زیرساخت‌های حوزه سلامت و درمان در استان همدان، سرمایه گذاری وسیع در این حوزه و نیز باوجود 452 عضو هیئت علمی این استان می‌تواند زودتر از سایر استان‌های کشور حتی تهران به پوشش همگانی سلامت برسد و وزارتخانه این آمادگی را دارد که به عنوان اولین استانی که طرح در آن اجرا می‌شود تفاهمنامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی همدان منعقد کند.

وی تصریح کرد: با وجود زیرساخت‌های مناسب و متخصصان ارزنده و تعداد 452 عضو هیئت علمی در همدان، مادامی که نتوانیم بدون تبعیض به نقطه نقطه استان و به افرادی که تمکن مالی ندارند خدمات ارائه کنیم از نظر شاخص‌های پوشش همگانی سلامت این زیرساخت‌ها و امکانات هیچگونه ارزشی ندارد.

حریرچی تاکید کرد: با وجود این امکانات و بیمارستان‌هی مجهز در استان همدان هیچ مریضی از این استان نباید برای درمان به استان دیگری مراجعه کند که البته با درصد پایینی نسبت به استان‌های دیگر بیمار از همدان برای درمان خارج می‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در حوزه سلامت فقرا اولویت ما هستند و باید وی آی پی حوزه سلامت باشند،تاکید کرد: استان همدان این ظرفیت را دارد که طرح پوشش همگانی سلامت در آن عملیاتی شود.

انتهای پیام/ ع

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۴۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طب ایرانی می تواند در پیشگیری و درمان چاره ساز باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، نفیسه حسینی یکتا گفت: برگزاری این کنگره می‌تواند نقش معرفی طب ایرانی به نظام سلامت را داشته باشد و جایگاه آن را ارتقا دهد.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این کنگره ایجاد فضا برای تبادل نظر میان متخصصان این رشته است، ادامه داد: این کنگره که قرار است از نهم تا یازدهم خرداد ماه برگزار شود می‌تواند بستر مناسبی برای ایجاد تبادل یافته‌های علمی میان متخصصان، اساتید و صاحب نظران این رشته باشد و حضور کارشناسان این رشته در این کنگره می‌تواند بار علمی آن را بالا ببرد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، بر این باور است که طب ایرانی ظرفیت بالایی برای حوزه بهداشت و درمان دارد و می‌تواند در حوزه پیشگیری و درمان بسیار چاره ساز باشد و برگزاری این کنگره می‌تواند اثرات مثبتی در شناساندن این طب به مردم و جامعه بهداشت و درمان کشور داشته باشد.

وی به این موضوع اشاره می‌کند که طب ایرانی ظرفیت‌های بالایی در حوزه پژوهش و تولید علم دارد و با حمایت‌های بیشتر، قطعاً شاهد موفقیت‌های بیشتری در این عرصه خواهیم بود.

حسینی یکتا بر این باور است که توسعه آموزش و پژوهش طب ایرانی در پیکره سیستم آموزشی کشور در کنار پرورش نیروهای متعهد و علاقه مند موجب می‌شود که امکان سو استفاده از این مکتب، کاهش یافته و نیروهای انسانی لازم نیز برای انجام تحقیقات اساسی در این مسیر پرورش یابند.

وی به محورهای اصلی این کنگره اشاره کرده و توضیح داد: پزشکی مبتنی بر سبک زندگی، طب پیشگیری و فرد محور، غذا، تغذیه، غذاداروها و آشپزی طبی، فرآورده‌های سنتی، گیاهی و طبیعی، ماساژ و تکنیک‌های دستی، هوش مصنوعی و توسعه طب ایرانی، پزشکی سامانه‌ها و پزشکی یکپارچه از مواردی است که در این کنگره مطرح می‌شود.

حسینی یکتا گفت: حضور در این کنگره امتیاز بازآموزی دارد علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این کنگره می‌توانند به وب سایت itmcongress.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6099122 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • طب ایرانی می تواند در پیشگیری و درمان چاره ساز باشد
  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • یک مراقب سلامت برای هر کد ملی